Beantwoord

foutmelding smart tv app

  • 11 June 2019
  • 16 reacties
  • 940 keer bekeken

Badge
Sinds een paar dagen kijk ik op onze Samsung QLed 2018 tv via de KPNiTV app. Zeer handig omdat ik daardoor de Mediabox niet meer hoef te gebruiken. Ik heb echter al een aantal keer onderstaande foutmelding gekregen waardoor tv kijken onmogelijk is. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 19 June 2019, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Dit kan te maken hebben met een slechte verbinding naar Internet.
Als je de televisie via wifi aangesloten hebt, probeer dan ook eens of je die melding ook zo vaak krijgt als je de televisie met een netwerkkabel aansluit.
Welk type Experia Box heb je?
Badge
TV is bekabeld met een CAD6 kabel. Gaat niet via de WiFi. Wij hebben een Experiabox type: VIP1853 maar deze gebruiken we nu niet omdat we via de KPNiTV app kijken.
Reputatie 7
Badge +11
@CHDB

Die VIP 1853 is wat oud en wordt ook niet meer uitgegeven. Je kunt 'm omruilen voor een moderne(re) ontvanger via de Tool Apparatuur wisselen
Reputatie 7
Die VIP1853 is prehistorisch oud en kan inderdaad omgeruild worden. Je doet er heel verstandig aan om die om te ruilen.
Dat is echter een TV ontvanger, ik ben nog benieuwd naar het type Experia Box. (modem/router)
Badge
De Experia Box die wij hebben hangen is een V8 van het merk Arcadyan.
Reputatie 7
Dan denk ik dat die app voor op de smart-TV te vroeg het levenslicht gezien heeft.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @CHDB, welkom hier. Welk type Samsung is dat precies? En kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik eens kijken wat er aan de hand is.
Badge
Het betreft een Samsung QE55Q9FN QLed TV.
gegevens zal ik even invullen.
Reputatie 7
Badge +25
Dank! Begrijp ik goed dat je deze foutmelding soms wel, en soms niet krijgt? En waar krijg je deze fout te zien? Bij het opstarten van de app, bij het inloggen, bij het starten van een stream, etc.?
Badge
Inderdaad, soms wel soms niet. Het is enkel bij het opstarten van de app. Inloggen heb ik maar een keer hoeven doen, bij de eerste keer opstarten.
Reputatie 7
Badge +25
Duidelijk. Ik heb de foutmelding doorgestuurd.

Weet je trouwens zeker dat de tv direct met een kabel is aangesloten op het modem? Geen switch en/of 'draadloze' verbindingsset (van die witte adapters) ertussen?
Badge
Ja, dat weet ik zeker. Kabel gaat direct naar het modem.
Reputatie 7
Badge +25
De foutmelding wordt niet gelijk herkend, en zijn ze nog niet eerder tegen gekomen. Heb je 'm in de tussentijd nog weer gezien toevallig?
Badge
Nee, moet zeggen dat het de laatste week niet voorgekomen is.
Reputatie 7
Badge +25
Nee, moet zeggen dat het de laatste week niet voorgekomen is.
Mooi zo. Ik kan het dus niet echt verklaren op dit moment, maar het is gedeeld met de betreffende afdeling/collega's. Ik zet dit topic dan voor nu even op 'beantwoord', maar schroom niet om hier te reageren mocht je hier nog wat over willen melden of iets dergelijks.
Badge
Oké, in ieder geval bedankt.