Beantwoord

Foutmelding STB-NM-400

  • 19 June 2021
  • 22 reacties
  • 170 keer bekeken

Krijg sinds 2 weken constant de melding Stb nmc 400.

1e 2 maand zeer tevreden zoals we gewend waren, nu sinds een update van kpn dikke drama. Alles stappen op de kpn site al 2 of 3 keer doorlopen maar blijft terugkeren.

En nu?

icon

Beste antwoord door wjb 23 June 2021, 22:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7

Welke Experia/KPN Box heb je?

Wat voor een netwerkaansluiting heb je? (VDSL of glas en indien glas AON of GPON)

Welke TV ontvanger(s) heb je?

Kpn box12 en arris vip5202.

Internet is nog adsl denk ik. Komt via de telefoonlijn binnen. 

Reputatie 7

Kpn box12 en arris vip5202.

Internet is nog adsl denk ik. Komt via de telefoonlijn binnen. 

Dat is dus VDSL tenzij je ver in het buitengebied woont.

Is de 5202 rechtsreeks op de V12 aangesloten of zit daar nog een switch en/of "draadloze" verbindingsset tussen?

Zit via een kabel verbonden.

Reputatie 7

Wat voor een andere apparatuur heb je allemaal op jouw thuisnetwerk aangesloten?

Ps4 en extra accespoint bekabeld. Chromecast printer laptop tablet 2 telefoons op de wifi.

Werkte tot 2 a 3 week terug allemaal goed, sinds laatste update is het probleem er

Reputatie 7

Wat is het merk en type van dat wifi accesspoint?

 TP-Link TL-WA901ND

Reputatie 7

 TP-Link TL-WA901ND

Dat zou geen probleem mogen zijn. Toch zou ik je willen vragen die TP-Link even uit te zetten en te kijken of het probleem dan nog steeds optreedt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @roy32, irritant die foutcode. Snap ik heel goed. Net als wjb ben ik wel benieuwd of het acces point voor problemen zorgt, zou je die eens los willen koppelen. Zo niet, dan moeten we verder gaan zoeken. 

Lijkt daar wel weg te komen. Kabel eruit, 2 dagen geen problemen(was daarvoor ook niet elke x dus kan toeval zijn) net kabel er weer in gedrukt en meteen popt de melding op.

Toch vreemd dat hij het eerst wel paar weken probleemloos heeft gedaan

Tja ik heb ook soortgelijke problemen sinds de laatste 2 weken, elke keer verbindingsverlies. Her opstarten en daarna weer beeld en vast. Ook bij ons zit er vanaf de meterkast een switch naar 1e etage waarop de kabel zit aangesloten. Ga ik direct vanaf de experiabox is er niets aan de hand… Krijg beetje lange staart hiervan… switch is TP link : TL-SG108E-1E

Reputatie 7

Lijkt daar wel weg te komen. Kabel eruit, 2 dagen geen problemen(was daarvoor ook niet elke x dus kan toeval zijn) net kabel er weer in gedrukt en meteen popt de melding op.

Toch vreemd dat hij het eerst wel paar weken probleemloos heeft gedaan

Stond de wifi van de V12 ook aan?

Reputatie 7

Tja ik heb ook soortgelijke problemen sinds de laatste 2 weken, elke keer verbindingsverlies. Her opstarten en daarna weer beeld en vast. Ook bij ons zit er vanaf de meterkast een switch naar 1e etage waarop de kabel zit aangesloten. Ga ik direct vanaf de experiabox is er niets aan de hand… Krijg beetje lange staart hiervan… switch is TP link : TL-SG108E-1E

Staat IGMP snooping aan op die switch?

Ja

Reputatie 7

Ja

Was de SSID (naam van de wifi) van het accesspoint hetzelfde ingesteld als die van de V12?

Ja zelfde. Ingesteld als accespoint. Niet als rangeextender oid

Reputatie 7

Ja zelfde. Ingesteld als accespoint. Niet als rangeextender oid

Dan bekruipt mij toch het gevoel dat er broadcast storm plaatsvindt waarbij de V12 en het accesspoint onderling ook elkaars broadcast berichten ontvangen.

En nu?

Reputatie 7

En nu?

Dat is een goede vraag.

Doorloop de WiFi Manager van KPN, wellicht is de uitkomst dat je gratis Experia WiFi's aangeboden krijgt.

Niet geschoten is altijd mis. :wink:

Vandaag is mijn vriendin thuis aan het werk geweest, en meerdere keren internet verbinding verloren(via wifi) terwijl het acces point niet verbonden was.

Gisteravond laatste gedeelte van de voetbal wedstrijden via telefoon kpn itv op bed gekeken, en ook om de haverklap bufferen. Signaal boven is gewoon goed. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Is het puur de wifi die wegvalt? Of ook het internet via de kabel? Als het puur de wifi is, zou je dan de wifi tips eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering? Zo niet, heb je het modem al eens herstart of zelfs gereset?Â