Beantwoord

Fox 1 geen Ajax, Feyenoord en PSV

  • 6 August 2019
  • 24 reacties
  • 688 keer bekeken

Wie is er nog meer ontevreden of feit dat je ajax psv en feyenoord niet meer op foxsport 1 te zien zijn?
als dat niet verandert gaat dat abonnementen kosten waaronder die van mij!!!

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 13 August 2019, 17:55

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Hanzzel

Lees dit maar eens, de media zit er bovenop:

Geen topclubs op gratis Fox-zender, KPN gaat in gesprek met sportzender

Reputatie 7
Badge +21
Fox kijkt momenteel naar de inhoud van de zender en hoe ze hier invulling aan gaan geven. Fox gaat zelf over de programmering van de wedstrijden. Aankomend weekend (9,10,11 augustus) kan je kijken naar Ajax-Emmen en PSV-ADO Den Haag. ☺️
Reputatie 7
Badge +21
Op Fox Sports 1 zie je dit weekend (16,17 en 18 aug) op vrijdag het schakelprogramma. Op zaterdag wordt Ado tegen Sparta uitgezonden en op zondag zie je AZ tegen Groningen én Heracles tegen PSV.

Vanavond (20.30 uur) staat voorkeuzekanaal 233 (Ziggo Sport Select) voor iedereen open tijdens de Champions League kwalificatie-wedstrijd van Ajax tegen PAOK. 😀
vandaag WEER geen PSV op Fox 1.
ik ga m'n abonnement opzeggen.
Reputatie 7
Badge +28
KPN en Fox Sports hebben natuurlijk het liefste dat je een aanvullend abonnement neemt. Met name Fox Sport probeert je op deze manier lekker te maken voor het Live-voetbal.

De kosten?
Dit kan bij Interactieve TV voor 12,99 per maand. Dan heb je zes zenders.
Als je Digitenne neemt, kun je voor 9,99 een aanvullend abonnement nemen op Fox Sports 1 & 2 voor 9,99 per maand.
beste NOORDZEE,

EN DAT IK NOU JUIST NIET DOEN, IK BETAAL AL MEER DAN GENOEG!

EIK LAAT ME NOOIT NIE LEKKER MAKEN.
Reputatie 7
Badge +28
Beste nagelma,

Ik geef jou groot gelijk.
ik ga m'n abonnement opzeggen.
Hmm, en dan? Je wilt toch voetbal blijven kunnen kijken. En let op: bij Ziggo is Fox Sports (eredivisie) momenteel peperduur! Bijna 18 euro voor alleen de eerste 3 zenders. (en dat moet je al betalen ook voor het eerste kanaal)

Bij KPN heb je de eerste zender GRATIS; Fox Sports 1. Bij KPN heb je alle 6 zenders voor 12,99; bij Ziggo alleen 3 voor méér (!), nml 17,95. Bij KPN heb je dus meer voor minder. Nota bene: aan het eind van het seizoen zijn er de laatste speelronden vaak zoveel wedstrijden tegelijk dat Fox Sports ook 4, 5 en 6 voor eredivisie gebruikt. En dan misschien net jouw favoriete club!

Ohja, de programmering van Fox Sports 1 is bij andere providers niet anders. Je schiet er toch niks mee op van provider te switchen dan? Wil je er niet als extra pakket voor betalen, dan....

ALLEEN Online.nl heeft Fox Sports 1, 2 en 3 in het basispakket.
Heb je KPN Compleet (ook minimaal één mobiel KPN abonnement erbij) dan kun je Fox Sports 1 t/m 6 gratis krijgen.
Reputatie 7
Je wilt toch voetbal blijven kunnen kijken.
Dat is toch nergens voor nodig. 😉

Bij KPN heb je dus meer voor minder.
Het FOX Sports abonnement kost bij KPN €37,99 per maand per FOX Sports abonnee terwijl dit bij Ziggo €19,95 kost. Ziggo is dus veel goedkoper dan KPN en dat lijkt niemand te begrijpen.
Van die €37,99 betaalt de FOX Sports abonnee €15,49 zelf (€12,99 + €2,50 FOX Sports belasting) en de andere €22,50 (9 x €2,50 FOX Sports belasting) worden betaald door de 90% van de abonnees die geen FOX Sports abonnement hebben.
Jawel. Dat snap ik wel. Maar je moet mensen niet zo in de war maken met de gedeelde kosten en de kosten die per abonnee bovenop het standaardabonnement betaalt moet worden. Hou daar nou es mee op. Veel mensen (de meesten denk ik zo) zullen dat niet snappen. Voor ons (mij) wel volkomen duidelijk.
Maar de individuele abonnee wil weten wat hij kwijt is.
En dat is € 10 basispakket ITV (incl. F.S. 1) plus € 12,99 Fox Sports pakket (F.S. 2 t/m 6).

Fox Sports is voor de provider Ziggo idd veel goedkoper dan voor de provider KPN.
Maar de kosten voor de individuele abonnee, daar gaat de interesse naar hoor.
Reputatie 7
Het is nu eenmaal zo dat de kosten per FOX Sports abonnee bij KPN veel hoger zijn dan bij Ziggo (€37,99 versus €19,95) en dat moet iedereen goed begrijpen.
Ik vind het absoluut onrechtvaardig dat bij KPN voor elke FOX Sports abonnee 9 (negen) andere abonnees elk €2,50 mogen neertellen opdat die FOX abonnee maarliefst €4,46 goedkoper uit is dan bij de concurrent. Ik vind dat iedereen recht heeft om te weten hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
Weet ook dat de vraag naar voetbal veel lager is dan dat menigeen je zou willen laten denken. Het is niet voor niets zo dat het marktaandeel van FOX zo erbarmelijk laag is.

De FOX Sports abonnee betaalt bij KPN ook geen €12,99 voor het abonnement, maar €15,49.

Maar de kosten voor de individuele abonnee, daar gaat de interesse naar hoor.
Precies, spijker op z'n kop.
Voor 90% van de abonnees zijn de kosten van het abonnement €2,50 hoger dan bij de concurrent en voor 10% van de abonnees zijn die €4,46 lager.
Ja, maar dus niet voor de abonnee zelf. Een deel van de door jouw genoemde kosten worden door meerdere abonnee's verplicht gedragen.

In het internet-abonnement (je hoeft geeneens tv te hebben) zit per abonnee idd de toeslag van € 2,50 voor Fox Sports. Deze constructie door/voor Fox Sports is helaas idiooit maar onlangs nog legaal verklaard.

V.a seizoen 2020 - 2021 zal Ziggo er ook aan moeten. Die kunnen zich niet veroorloven om F.S. niet meer door te geven. Dan verliezen ze potentieel 10 % van hun abonnee's.

Dus je berekening klopt als een bus. Het zal echter vele F.S. abonnee's niet zoveel kunnen schelen dat nog 9 abonnee's elk € 2,50 aan hun abo bijdragen.

Geen F.S. eredivisie tax betalen? Dan naar Tele2.
Reputatie 7
Het zal echter vele F.S. abonnee's niet zoveel kunnen schelen dat nog 9 abonnee's elk € 2,50 aan hun abo bijdragen.
En dat is zo'n foute gedachte. 😖

Het zal echter vele F.S. abonnee's niet zoveel kunnen schelen dat nog 9 abonnee's elk € 2,50 aan hun abo bijdragen.En dat is zo'n foute gedachte. 😖

Mee eens. Maar waarschijnlijk wel de realiteit. Velen zullen het eigenlijk niet eens weten, denk je ook niet?
Reputatie 6
Badge +9
@naelma , als jij een mobiel hebt en deze ook bij KPN hebt, kun je zelfs gratis (kom maar op wjb) de 6 zenders van Fox Sports krijgen. Heb ik ook.
Je bent dan "KPN Compleet" en kunt het Fox Sports pakket kiezen als gratis toevoeging.
Reputatie 7
Het zal echter vele F.S. abonnee's niet zoveel kunnen schelen dat nog 9 abonnee's elk € 2,50 aan hun abo bijdragen.En dat is zo'n foute gedachte. 😖Mee eens. Maar waarschijnlijk wel de realiteit. Velen zullen het eigenlijk niet eens weten, denk je ook niet?
Klopt, tijd dus om ze "wakker" te maken, vandaar ook dat ik ze daar op zal blijven attenderen.
Ik hoop ook dat providers nooit meer zo'n fout zullen maken als dat KPN gedaan heeft. Het is wat mij betreft pure afpersing van FOX Sports geweest en dat de ACM hier geen maatregelen tegen genomen heeft is voor mij onbegrijpelijk. Als je de randvoorwaarden naleest op basis waarvan FOX Sports zich de uitzendrechten van Eredivisie voetbal heeft verworven dan had het nooit zo mogen zijn dat FOX Sports de vergoeding koppelt aan de grootte van het distributieplatform ofwel het aantal KPN abonnees. En die randvoorwaarden zijn notabene door de NMa (oude naam van de ACM) zelf opgesteld.
Uiteindelijk gaat het om de kosten per maand dan betaal je met alleen Digitenne en Fox Sports 1 en 2 toch echt veel minder. Ervan uitgaande dat iemand geen internet verbinding heeft.

Zelfs al neem je Fox als KPN Compleet ben je uit eindelijk maandelijks veel meer kwijt want je moet dan internet en tv afnemen a €52,50 en minimaal 1 mobiel abonnement de goedkoopste optie is een datasim a €5,00 daarmee kost het kunnen kijken naar de 6 Foxsports kanalen minimaal € 57,50 per maand. Ja inderdaad je krijgt daarmee ook andere content tot je beschikking gaat het iemand alleen om Eredivisie voetbal dan zijn dat flinke kosten voor 6 kanalen.

Via Ziggo ben je zo als ik het zie €51,00 plus € 19,95 kwijt combinantie met vodafone maakt hierbij niks uit.

Ik ben benieuwd waar die €37,99 op gebaseerd is? De kosten per abonnee is nu eenmaal niet wat het de abonnee die het wil zien feitelijk kost.

Als we recente uitspraken in de media mogen geloven zal het bij Ziggo ook veranderen, of die moeten niet overstag gaan en desnoods Fox Sports schrappen.


WJB gaat het om de uitzendrechten en dat is inderdaad discutabel, KPN is niet minder fout door alle klanten een oor aan te naaien om het even plat te zeggen. Alles lijkt erop te wijzen erop dat die €2,50 door echt elke klant wordt opgehoest.

Je kan het afpersing noemen maar de andere partij KPN is wel akkoord gegaan met die voorwaarden.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd waar die €37,99 op gebaseerd is? De kosten per abonnee is nu eenmaal niet wat het de abonnee die het wil zien feitelijk kost.
Ik sprak ook niet over kosten per abonnee, maar over kosten per FOX Sports abonnee.
Één op de tien abonnees is FOX Sports abonnee.
Als we de vaste kosten (FOX Sports belasting) voor 10 abonnees bij elkaar optellen dan komen we op €25,-. Daar bovenop komen €12,99 voor die éne FOX Sports abonnee en ziedaar, dat is samen €37,99. Het doet er mij helemaal niet toe wie die kosten moeten betalen, er wordt simpelweg €37,99 per FOX Sports abonnee betaald.

KPN is niet minder fout door alle klanten een oor aan te naaien om het even plat te zeggen. Alles lijkt erop te wijzen erop dat die €2,50 door echt elke klant wordt opgehoest.
Het is juist KPN die hier nooit mee akkoord had mogen gaan. KPN is "the one to blame" maar ... het is de ACM die hier een stokje voor had moeten steken immers de contractvorm is in strijd met de randvoorwaarden die dezelfde ACM (toen nog NMa geheten) heeft opgesteld.

Let op het woordje partijen! Dit geldt dus niet alleen voor KPN, maar ook voor FOX Sports en daar gaat het dus mis. FOX Sports maakt de prijs wel degelijk afhankelijk van de grootte van het distributieplatform door een bedrag per aangeslotene in rekening te brengen.

Leuk om een partij een monopolie positie te geven op basis van een aantal randvoorwaarden om vervolgens geen sancties te treffen als die randvoorwaarden geschonden worden waardoor een partij die monopoliepositie als afpersingsmiddel kan gebruiken zodat de andere partij zo ongeveer gedwongen wordt akkoord te gaan.
Duidelijk dat zijn de kosten die KPN in rekening brengt naar ons de klant.
Het kost de Fox sports klant zelf meer. Moesten de Fox Sports klanten dat bedrag van €37,99 betalen kon Fox Sports wel opdoeken.

We betalen ook mee voor de kompleet klanten die betalen enkel die €2,50 als deze Fox hebben gekozen.

Als twee partijen iets overeenkomen is het tussen die 2 partijen en treft de ACM geen blaam.
Dat afhankelijk maken is onlangs goedgekeurd. En waarom ook niet als KPN zich aan de afspraken van 2 tot 3 jaar geleden had gehouden konden we indien gewenst al veel langer naar Fox Sports 1 in het basispakket kijken dat had die €2,50 nog deels rechtvaardigt. Wat niet goed te praten is op geen enkele manier dat niet tv klanten ook meebetalen!!
Reputatie 7
Als twee partijen iets overeenkomen is het tussen die 2 partijen en treft de ACM geen blaam.
Natuurlijk wel, als er een contract overeengekomen wordt die in strijd is met de randvoorwaarden, dan heb je mijns inziens de plicht om in te grijpen.

Dat afhankelijk maken is onlangs goedgekeurd.
Dat is niet waar, de rechtbank heeft alleen gezegd dat de ACM niet verplicht wordt tot verder onderzoek t.a.v. het handhavingsverzoek van KPN. Zie uitspraak.
Helaas is in deze rechtszaak ook het aspect waar ik hier aan refereer (prijs afhankelijk van omvang distributieplatform) niet meegenomen. Deze rechtszaak is namelijk gevoerd op een andere aspect te weten "prijsdiscriminatie".


Zie "beroepsgronden" in de door mij aangehaalde uitspraak.
Hoi, @wjb . Van voetbal houd je niet zo. Maar wel van friet?
In Houten nu het Frituur wereld Event. Want het frietje bestaat in Nederland 150 jaar!
Geniet ervan! (van het verse frietje dus 😄 )

NOS.nl | Hoera! Het frietje bestaat 150 jaar en dat wordt gevierd met een smulgids.
Reputatie 7
Ik ben net terug van de (friet)lunch. 😉
Reputatie 5
Badge +4

Wat is het verschil tussen de gratis Fox Sports 1 op kanaal 14 en de betaalde op 221?

Daar is geen verschil tussen,@fdpg1963 .

Behalve dan dat als je de betaalde hebt je ook Fox Sports 2 t/m 6 hebt via 222 t/m 226.

En het voordeel is dan weer dat je ze alle 6 op één rij hebt (handig met zappen). Daarom heeft KPN het dubbel gedaan.

Ik heb het F.S. pakket en derhalve heb ik 14 op verborgen staan. En 16 trouwens ook :wink: . Fox is waardeloze seriezender en het voetbal daar is ook via Fox Sports 1 te zien.

Reageer