Beantwoord

FOX Sports uitgezet vanwege verkeerde informatie

  • 3 August 2019
  • 8 reacties
  • 293 keer bekeken

Jullie adverteren met dat je standaard Fox op kanaal 14 krijgt en alle wedstrijden van betaald voetbal daar op te zien krijgt , ik had een abonnement van Fox sport bij ons abonnement van kpn genomen om voetbal te krijgen . Ik heb 2 weken geleden gebeld naar KPN met de vraag klopt dat zo ja dan zet ik mijn foxsport abonnement om naar ziggokpnsport zodat ik dan ook F1 kan kijken! Wat schets mijn verbazing dat het nu wel heel toevallig is dat de wedstrijden van Ajax Feyenoord en PSV op foxsports 2 uitgezonden worden . Dus we zijn er mooi in geluist door de slechte informatie op internet met mail als de man van kon aan de telefoon
icon

Beste antwoord door PeterG 3 August 2019, 20:33

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
KPN heeft geen zeggenschap over wat er precies op de verschillende fox zenders uitgezonden word. En ook geen kennis over hoe in de toekomst de programmering zal zijn.
Twee weken geleden was nog niet bekend dat FS 1 naar basis ging. Niet bij mij tenminste en ben erg goed ingevoerd hier. Wist jij het wel?????

Uiteraard is het onmogelijk dat alle wedstrijden via FS 1 live te zien zijn. Er zijn er altijd wel 2 of 3 tegelijk. En er zijn altijd nog 3 eredivisiekanalen bij Fox Sports.... Dus...

Op 23 juli, de dag dat bij KPN FS 1 in basis kwam, heeft ook Fox Sports de nieuwe opzet van het eerste kanaal bekend gemaakt. Ze willen namelijk kijkers aanmoedigen een abonnement te nemen want daar verdienen ze aan. En bij veel kijkers is FS 1 tegenwoordig in het basispakket, en dat is niet zo interessant voor het verdienmodel.

KPN is sponsor van de Eredivisie en wil er met FS 1 in basis meer invulling aan geven. Ook KPN zei verrast te zijn door de wijzigingen van FS 1 en 2.
➡️Overigens zijn volgende week wel de wedstrijden van Ajax en PSV via FS 1 te zien.

Overigens vind ik het apart dat je met KPN belt over de invulling/programmering van de FS kanalen. Daar zou ik nou juist Fox Sports zelf voor bellen / gebeld hebben 😉
Bedankt voor jullie reacties , dat ik gereageerd heb bij kpn is omdat kon ook de mail stuurt dat het veranderd . En als dan de medewerkers zeggen dat de belangrijkste wedstrijden gewoon op Fox 1 blijven worden uitgezonden is beetje krom denk ik. Als hun gelijk zeggen dat het niet zo is dan ga je ook je abonnement niet omzetten. Kon is tenslotte de hoofd sponsor dus ze zouden het echt wel moeten weten
KPN is sponsor van de Eredivisie C.V. en heeft derhalve met dat 'bedrijf' te maken en niet met F.S.
F.S. koopt de wedstrijden ook in van Eredivisie C.V.

Ik zie niet in hoe KPN op de hoogte moet zijn van interne plannen en wijzigingen bij Fox Sports. Fox Sports wil gewoon abonnementen verkopen. Dat doen ze niet door de 3 topclubs altijd via het eerste kanaal uit te zenden, want dat is bij veel huishoudens in het basispakket te zien. Niet alleen bij KPN.

Het duurst is Fox Sports momenteel bij Ziggo.

TIP:
Ik heb gewoon Fox Sports. Nu alle 6 de kanalen. Door KPN Compleet heb ik die zelfs gratis. (Heb jij ook een mobiel abonnement bij KPN? Dan kan dat ook.)

Verder kijk ik Formule 1 via RTL Television (46) op zaterdag v.d. Qualificatie. En op zondag 'huur' ik de Race voor € 6 via Live Sport on demand. Voor het verslag van Olav Mol en zonder reclame-onderbrekingen. Die er wel zijn via RTL Television (46).
Foxsports abonnement express op gezegd om Ziggo abonnement te pakken om F1 te kijken op Nederlandse zender omdat die RTL television meer reclame uitzend dan race beelden
Maar ik vraag het nog wel x in winkel want wat jij terug stuurt heb zelf ook allemaal al gedaan
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Jantje s, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad zo dat Fox Sports 1 op kanaal 14 op dit moment in het basispakket is opgenomen. Hier worden wedstrijden op uitgezonden, maar we hebben geen invloed op welke dat zijn. Fox zelf heeft aangegeven dat niet altijd Ajax, PSV of Feyenoord hierop te zien is, dat het meer verdeeld gaat worden over de kanalen van Fox. Nadat wij Fox Sports 1 gingen aanbieden in het basispakket, kwam Fox met die mededeling. Vanaf dat moment hebben wij dit ook aan klanten gemeld, daarvoor wisten wij het ook niet.

Je kan altijd Fox Sports nog aanzetten, het is maandelijks ook weer uit te zetten. Maar dan heb je wel dubbele kosten, van zowel Ziggo Sport en Fox Sports. Mocht je een mobiel abonnement bij KPN hebben (of overwegen), kan je aanspraak maken op KPN Compleet. Een van de voordelen is het gratis zenderpakket (Pluspakket of Fox Sports).

En mocht je nog een vraag hebben, die mag je uiteraard ook hier stellen!
“Jullie adverteren met dat je standaard Fox op kanaal 14 krijgt en alle wedstrijden van betaald voetbal daar op te zien krijgt”

Hoe kun je er in vredesnaam van uitgaan dat alle wedstrijden van het betaalde voetbal op één kanaal (14) te zien zijn?

Reageer