Foxsport in basispakket

• 29 juli 2016
  • 19 reacties
  • 1103 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik ga weg bij KPN als Foxsport in het basispakket komt en de maandlasten weer duurder worden.
Henk

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

19 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Beste He63.maar u weet nog niet wat kpn doet. zou afwachten met op zeggen .het is niet leuk met dat door drukke van fox sport ikzelf heb hier wel vertrouwen in. Met vriendelijke groet cor.
Reputatie 7
En waar wou je naar toe dan? Diverse andere providers moeten hetzelfde slikken (evt.) van Fox. Mede omdat zij hun product ook weer via KPN Wholesale betrekken. Wat de kabel betreft is Ziggo nog 4 jaar gevrijwaard van dit wurgcontract, maar daarna...
En je moet dan wel in Ziggo gebied wonen natuurlijk.

De rechter heeft vandaag de constructie die Fox Sport wil nota bene goedgekeurd.

Verder lijkt het me nuttig de discussie over F.S. in één topic te houden. Dat hebben we al:
Open kanaal Fox Sports misschien in basispakket
Reputatie 5
Badge +7
@PeterG,

Die 4 jaar voor Ziggo schijnt te kloppen voor het oud Ziggo gedeelte. Oud UPC gebied zit er over 1 jaar net zo voor als KPN nu.
Reputatie 7
@PeterG,

Die 4 jaar voor Ziggo schijnt te kloppen voor het oud Ziggo gedeelte. Oud UPC gebied zit er over 1 jaar net zo voor als KPN nu.
Dank je, Alfons 🙂 Daar kwam ik later ook achter, maar kon toen het antwoord al niet meer wijzigen. Kan op dit forum maar een uurtje. 😞
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop dat we dat kunnen voorkomen Henk. Op dit moment is er veel onzekerheid over wat er precies gaat gebeuren met de FOX Sports zenders. Zie ook Statement en FAQ nav kort geding KPN - FOX. Zodra er nieuws is, wat we op korte termijn verwachten, laten we dat hier op het forum weten.
Reputatie 7
Badge +13
Voor mij hoeft het voetbalkanaal ook niet in het basispakket.
Ik hou van voetballen, maar ik heb er geen € 2,50 per maand voor over.
Dat is € 30,-- per jaar, en het voetbal is niet elke maand.

€ 1,-- per maand kan ik wel mee leven.
Maar mensen die helemaal niet van voetbal houden, betwijfel ik of zij zelfs dit er voor over hebben.

P.S.
Ik ga NIET weg bij KPN.
Ik ben tevreden over KPN, ook de service van KPN ben ik dik tevreden over.
Reputatie 1
Beetje hypocriet van KPN dat men zeurt over 2 euro om Fox Sports in het basispakket te nemen.
Nagenoeg alle providers hebben de Zender Politiek24 in hun basispakket, maar het puur nederlandse KPN niet. Om deze zender te willen zien moet ik het KPN-pluspakket van 10 euro per maand bestellen en dat om maar 1 extra zender te willen zien, de rest van die onzin (mijn mening) in het pluspakket hoef ik niet

Dan krijg je van KPN als antwoord dat je dan maar het KPN Compleet pakket moet nemen, dan krijg je een hoop extra's zoals Gratis KPN Plus TV incl. Politiek24, maar als je een mobiel abonnement van je werkgever hebt bij een andere provider, ga je dat natuurlijk niet doen.

Dus ik betaal met 10 euro voor 1 zender die ik wil hebben ook voor anderen.

Dat een nederlandse provider bijna de enige is die Politiek24 niet in het basispakket heeft tekend de maatschappelijke betrokkenheid van KPN.
Problemen maken om 2 euro per maand.
Maar mij nu ook verplichten om te betalen voor zenders waar ik niet naar kijk.
Laat de klant zelf een pakket samen stellen ben je van het gezeik af ik heb geen klote aan al die buitenlandse zenders maar betaal er wel voor.
Reputatie 7
Badge +15
Beetje hypocriet van KPN dat men zeurt over 2 euro om Fox Sports in het basispakket te nemen.
Nagenoeg alle providers hebben de Zender Politiek24 in hun basispakket, maar het puur nederlandse KPN niet. Om deze zender te willen zien moet ik het KPN-pluspakket van 10 euro per maand bestellen en dat om maar 1 extra zender te willen zien, de rest van die onzin (mijn mening) in het pluspakket hoef ik niet

Dan krijg je van KPN als antwoord dat je dan maar het KPN Compleet pakket moet nemen, dan krijg je een hoop extra's zoals Gratis KPN Plus TV incl. Politiek24, maar als je een mobiel abonnement van je werkgever hebt bij een andere provider, ga je dat natuurlijk niet doen.

Dus ik betaal met 10 euro voor 1 zender die ik wil hebben ook voor anderen.

Dat een nederlandse provider bijna de enige is die Politiek24 niet in het basispakket heeft tekend de maatschappelijke betrokkenheid van KPN.

Ik vindt er niks hypocriets aan, het gaat hier om een princiepekwestie. Fox wilt eigenlijk met zijn monopolie KPN dwingen op de zender af te nemen via een koppelverkoop(Je mag geen Fox Sports verkopen als je X niet afneemt). Ik vindt dit totaal geen nette manier van handelen.

Als KPN zelf zou willen dat Fox in het basispakket zou worden opgenomen en als dit los zou staan van het verhaal van de betaalzender dan zou het een heel ander verhaal geweest zijn. Maar op dit moment vindt ik het geweldig dat KPN, en menig andere provider voor hun rechten staat en hopelijk Fox de deur wijst als men niet ophouden met dit soort praktijken.
Reputatie 7
Badge +19
@PeterG,

Waar haal je die wijsheid vandaan ?
Mijn broer zit in het oud UPC-gebied en verheugde zich al op 4 jaar geen 2 euro verhoging, vandaar mijn vraag.
Reputatie 6
Badge +10
Idd, 1 Ziggo is nu toch 1 Ziggo ipv oud UPC gebied?
Ben benieuwd wanneer men stopt met deze redenatie.

@PeterG,

Mijn broer zit in het oud UPC-gebied en verheugde zich al op 4 jaar geen 2 euro verhoging, vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +19

Jawel, maar er is nog steeds onderscheid tussen oud Ziggo en oud UPC gebied.
Vooral betreft de gebruikte apparatuur, maar dat is niet het enige.
Reputatie 4
Badge +1
Ik kijk naar geen enkele commerciele Nederlandse omroep behalve Veronica en RTL 7. Smijt die zenders voor mij dan maar uit het basispakket en zet Fox Sports ervoor in de plaats. Vooral SBS 6 is een belediging voor mn intelligentie.
Reputatie 7
Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???
Problemen maken om 2 euro per maand.
Maar mij nu ook verplichten om te betalen voor zenders waar ik niet naar kijk.
Laat de klant zelf een pakket samen stellen ben je van het gezeik af ik heb geen klote aan al die buitenlandse zenders maar betaal er wel voor.

Ben het helemaal eens Remco , beginnen met een basisbedrag voor een aantal standaard zenders en daarna b.v. voor 5 zenders een euro meer ,
De 25 € voor fox sport is ook wel wat aan de dure kant voor velen dus daar een andere oplossing voor vinden .
Reputatie 5
Badge +7

@Huistijger, dat heb ik al op enkele plekken gelezen, zoals b.v. op de site van MediaMagazine.nl

Ziggo: Oud-UPC gebied verloopt per seizoen 2017/2018

Ziggo heeft een langer lopend contract. De rechtbank presenteert in haar uitspraak als ‘feit’ dat het contract in oud-UPC gebied nog 1 seizoen doorloopt, maar aldus in augustus 2017 verloopt; terwijl dat in voormalig Ziggo-gebied in 2020 verloopt. En dus is er voor steden als Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Arnhem en velen andere gebieden zonder nieuw contract met Fox Sports een probleem aldaar. per seizoen 2017-2018
Reputatie 7

Ik persoonlijk zou het geen drama vinden, ben wel voetballiefhebber, maar zoals Fox zich nu opstelt, ben ik zeker niet voor, dus ik zou als KPN kiezen, om het lekker aan FOX te laten, en dan maar zwart beeld. Ik ga ervan uit dat ze wel weten hoeveel mensen een abbo hebben op Fox, en wellicht hiermee een statement kunnen maken.
Reputatie 7
Antwoord: voorlopig niet. Zolang er nog verschillen zijn qua contracten tussen de 2 gebieden. Ook zijn ze technisch en qua zenderaanbod nog bij lange na niet gelijk. Haarlem (vml UPC 😉 ) heeft bijvoorbeeld géén Ziggo TV (13). Ze hebben wél diverse niche radiozendertjes die het aangrenzende (vml Ziggo 😉 ) gebied weer niet heeft.
Ook voor het instellen moet je andere netwerkcodes en netwerkfrequentie gebruiken. Op een TV dien je, nog steeds, te kiezen voor "UPC" danwel "Ziggo".
Als je de berichtgeving op internet had gevolgt/volgt, dan had je deze vraag niet hoeven stellen.

@PeterG,

Dat vml UPC nog 1 jaar loopt, kun je hier lezen. Dat het in vml Ziggo nog tot zomer 2020 loopt staat in meer berichten op Mediamagazine en TotaalTV. Zie ook het screenshot bij wjb.

P.S. Als je broer nu Fox Sports heeft zou ie in de nieuwe situatie juist goedkoper uit zijn. Fox wil deze situatie, zoals ie al bij Vodafone is: 1 zender in basis à € 2,50 en de overige 5 als extra à € 12,50. Dat is dus € 15,00 terwijl het totaalpakket nu bij de meesten ca. € 25 is. Ook als je nu alleen het "eredivisie"-pakket hebt à € 17,50 ben je dus iets goedkoper uit (en heb je 3 kanalen meer). Maar klanten die geen voetbal willen zijn € 2,50 duurder uit (zodat de voetballiefhebber goedkoper uit is). Laten we hopen dat Fox Sports volledig Premium zal blijven.

Reageer