Beantwoord

Frequentie invullen bij netwerkinstellingen

  • 12 September 2016
  • 19 reacties
  • 100935 keer bekeken

Gisteren deed ik een poging mijn nieuwe televisie aan te sluiten. Alle bedrading zit er goed in. Uiteindelijk ben ik bij de netwerk instellingen gebleven de frequentie in te vullen. Weet iemand wat ik daar moet invullen?
icon

Beste antwoord door PeterG 12 September 2016, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Niets. KPN werkt daar niet (mee).
Je dient de installatie van zenders over te slaan / niet te doen. Om TV te kijken zet je de TV op ingang HDMI 1 voor de KPN ontvanger. Dan kun je TV kijken.

Gefeliciteerd met je nieuwe TV:D
Reputatie 7
Moet je me toch eens vertellen wat je met frequentie bedoelt.
Heb je het misschien over het instellen van wifi?
Kan je hier anders een foto plaatsen van dat scherm.
wjb. Voor het instellen van digitale zenders op de COAX kabel moet je een Netwerk-ID en een netwerkfrequentie instellen. Zie bv hier.
Reputatie 7
Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. 😛
Reputatie 7
Badge +30
Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P

Het is, v.z.i.w. ook alleen van toepassing op Digitale TV en "vroeger" was dat er niet
Reputatie 7
Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P

Het is, v.z.i.w. ook alleen van toepassing op Digitale TV en "vroeger" was dat er niet
Inderdaad, "vroeger" hadden we analoge televisie waarbij je de televisie vijf minuten moest laten "voorverwarmen" alvorens het beeld zichtbaar werd en als je dan van Nederland 1 naar Nederland 2 wilde schakelen (meer zenders waren er niet) dan moest je naar die TV lopen en aan een draaiknop draaien. Dat waren nog eens tijden, obesitas bestond nog niet en de kolenkachel hoefde minder hard gestookt te worden als de televisie aan stond. Tegenwoordig hebben we KPN en een andere club die blijkbaar heimwee blijft houden naar het verleden. 😛
Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P
Ha ha, in het analoge tijdperk moest je voor élke zender een frequentie instellen. Als je dat nooit gedaan hebt was het vast rustig in huis :D
Nu moet je, voor digitale tv en radio via coax, één frequentie ingeven.
Reputatie 7
Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P
Ha ha, in het analoge tijdperk moest je voor élke zender een frequentie instellen. Als je dat nooit gedaan hebt was het vast rustig in huis :D
Nu moet je, voor digitale tv en radio via coax, één frequentie ingeven.
Uiteraard was het een stuk stiller want er was bijna niets. Toch heb ik inderdaad nog nooit een frequentie hoeven instellen. In het begin was er die draaiknop en daar draaide je aan tot de volgende zender langzaam door de sneeuwstorm dichterbij kwam. Iets later moest je kiezen voor een kanaal (UHF / VHF als ik me goed herinner) en een kanaalnummer en daar zal vast wel een frequentie achter achter gezeten hebben maar een frequentie instellen... ...nee.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Jan! Peters antwoord klopt helemaal. Is het gelukt met het aansluiten? Als je verdere hulp nodig hebt, laat het weten!
Nee, het is niet gelukt.

Eerst moet je een signaal kiezen, daarna kan je op: "start auto set up" klikken.
Daarna selectie DVB-C-provider, dan klik ik op overige en dan moet ik een frequentie en netwerk ID invullen.

Tot zover kom ik...
Reputatie 7
Badge +28
Welke merk+type TV is dit? Zit op de afstandsbediening een knop "Source" of "Bron" of iets in die richting? Daarmee krijg je de keuze om naar een HDMI-aansluiting te schakelen.
Reputatie 7
Die instellingen zij helemaal niet nodig en kun je dus rustig overslaan.
Je zet de ingang van jouw TV op de poort waar jouw TV ontvanger aangesloten is (bv. hdmi 1) en dat zou het moeten zijn.
Welke merk+type TV is dit? Zit op de afstandsbediening een knop "Source" of "Bron" of iets in die richting? Daarmee krijg je de keuze om naar een HDMI-aansluiting te schakelen. Die stappen moet je ook HELEMAAL NIET doen. Dat werkt niet met KPN.
Zoals Joran al zegt:"met knopje source naar de HDMI ingang schakelen waar de kpn ontvanger op zit". Dan kun je direct alle zenders zien.
Lukt het echt niet zoek dan een "handige" jongen/meid; laat dit topic even lezen, en dan komt het zeker goed.
Reputatie 7
Dit knopje moet je hebben.

Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P
Och wjb, mocht het ooit zover komen dat KPN CI+ gaat ondersteunen (ze doen naar verluidt mee met de onwikkeling van de nieuwste versie (1.4?) daarvan) dan kom je dit waarschijnlijk vanzelf tegen, tenzij je vast blijft houden aan losse setop boxen natuurlijk.
Welke merk+type TV is dit? Zit op de afstandsbediening een knop "Source" of "Bron" of iets in die richting? Daarmee krijg je de keuze om naar een HDMI-aansluiting te schakelen. Mocht het een Samsung zijn met Smart Hub, dan kan jet het antwoord in dit topic ook nog eens bekijken.
Badge

Wouw, nu ben ik toch al de vijftig gepasseerd 🆒, maar ik heb mijn hele leven nog nooit een frequentie hoeven instellen op één van de vele TV's die wij sinds het zwart-wit tijdperk in ons bezit hebben gehad.
Je bent blijkbaar nooit te oud om te leren. :P


Het is, v.z.i.w. ook alleen van toepassing op Digitale TV en "vroeger" was dat er niet

Inderdaad, "vroeger" hadden we analoge televisie waarbij je de televisie vijf minuten moest laten "voorverwarmen" alvorens het beeld zichtbaar werd en als je dan van Nederland 1 naar Nederland 2 wilde schakelen (meer zenders waren er niet) dan moest je naar die TV lopen en aan een draaiknop draaien. Dat waren nog eens tijden, obesitas bestond nog niet en de kolenkachel hoefde minder hard gestookt te worden als de televisie aan stond. Tegenwoordig hebben we KPN en een andere club die blijkbaar heimwee blijft houden naar het verleden. 😛

 

 

😂😂 Vroeger hadden we ook geen hobbels. Toen hadden we kuilen.

In sommige gevallen moet je wel een frequentie aangeven te weten:

474.000 en 04444 of 05555 

In sommige gevallen moet je wel een frequentie aangeven te weten:

474.000 en 04444 of 05555 

Als je Ziggo klant bent, ja, maar dat geldt niet bij KPN en daar is dit forum van.

Â