Fritz wlan repeater 300E

• 17 november 2012
  • 4 reacties
  • 11425 keer bekeken

Ik wil met de Fritz wlan repeater 300E mijn decoder Motorola vip-1853 draadloss koppelen aan de Experiabox v8.

Draadloze internetverbinding werkt prima, maar als ik de repeater met de ethernetkabel verbind met de decoder krijg ik op de tv de melding (foutcode 14) dat er een netwerkapparaat met DHCP functionaliteit is aangetroffen en dat ik dit apparaat moet verwijderen.

Kan iemand mij vertellen waar het probleem wellicht zit ?

Via de interface van de Fritz kan DHCP niet in- of uitgeschakeld worden (als dat al aanwezig is..)

Zowel de Experiabox als de Fritz zitten volgens inSSIDer op hetzelfde kanaal (8)

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste nicbie,

Officieel ondersteunen wij dit apparaat niet voor het draadloze gedeelte van ITV. Wij hebben de zogenaamde Devolo's (draadloze verbindingssets).

Als ik het goed heb begrepen heb je een Wifi-repeater. Heb je deze met een kabel aangesloten op het modem? In welke poort? Vervolgens heb je hem bij de televisie met een kabel verbonden met de 1853 ITV ontvanger? Zijn er meer apparaten op de repeater aangesloten?

Heel veel vragen, maar ik heb de antwoorden nodig om jouw vraag goed te kunnen beantwoorden.

Ik hoop snel van je te horen.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Geachte,

Dank voor de reactie.

Ik heb de wlan repeater gewoon draadloos verbonden met de Experiabox V8; internet werkt prima als ik de repeater met een ethernetkabel met mijn laptop verbind (de draadloze adapter van mijn laptop heb ik dan uiteraard uitgeschakeld om er zeker van te zijn dat ik verbinding heb met de repeater)

Als ik echter de repeater met de lan-kabel verbind met de decoder krijg ik de bewuste foutmelding F14.

Is het wellicht een optie om óf de leasetermijn van de router te verlengen óf het mac-filter in te schakelen (zodat de DHCP-functie min of meer overbodig wordt..) ?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Reputatie 5
Badge +11
Hallo nicbie,

Dit gaat niet werken vrees ik. Het versturen van het signaal via wifi is goed genoeg voor een internetsignaal. Maar op deze manier een ITV signaal versturen wordt moeilijk. Het modem snapt niet dat er een ITV signaal uitgezonden moet worden. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Voor de wat meer technische gebruikers:

Het signaal dat binnenkomt in de glasvezel box bevat 3 Vlan's > http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_LAN

1 voor internet(vlan 6)

1 voor telefonie(vlan 7)

1 voor itv(vlan 4)

Deze vlans worden gesplitst door de experiabox, bij het aansluiten van een kabel naar het tv kastje ziet de experiabox dus dat het hier een tv betreft en geeft dan vlan 4 door op de poort waar de kabel in zit.

De wifi verbinding is bedoeld om gebruikt te worden voor internet en bevat dus altijd alleen maar vlan 6. Het is dus onmogelijk om hier vlan 4 verkeer op te pikken.

In theorie is het mogelijk om een opstelling te maken waarin dit wel zou werken, echter vergt dit een hoop meer nieuwe apparatuur als alleen een wireless repeater en dan zit je nog steeds met het probleem dat de gebruikte manier voor het verzenden van beeld niet optimaal geschikt is voor wifi.

De kastjes die je in het stopcontact kan pluggen zijn hier een alternatief voor daadwerkelijk draadjes trekken. Let alleen bij de stopcontact kastjes wel op dat je deze direct op de muuraansluiting aansluit en dus niet pas na 3 stekkerdozen of 1 spanningsbeveiliger.

We zouden allemaal graag willen dat dit itv systeem draadloos was, maar we moeten ook niet vergeten dat de kabelaars ook geen draadloze oplossing hebben voor digitale/analoge tv en daar hoor je niemand over.

Reageer