Beantwoord

Gebakken lucht? Minder kosten?

  • 14 April 2019
  • 16 reacties
  • 545 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vraag me iets af. Er zijn prijsverhogingsdiscussies in interactieve tv met als voorbeeld Disney en Fox als argument...
National Geographic, 24 kitchen


Maar als ik denk aan Wie is de mol?, Boer zoekt vrouw (bzv(eve😁) dan lijkt me dat er in Nederland ook best goede producten kunnen worden gemaakt. Beter dan elke avond het duo Zeur en KOUS die aan tafel zitten als programma.

Wie herinnert zich niet Snip en Snap, de Mounties, André van Duin revue, John Lanting's Theater van de lach, de Honeymoonquiz...Spel Zonder Grenzen...
Tussendoor een avondje gezellig met elkaar lachen is toch ook leuk!

Stel dat niet alleen KPN de Nederlandse zenders zou prefereren als tegenzet zouden dan met goede kwaliteitsproducten de prijzen wellicht omlaag kunnen of minder stijgen?

Mijn mening ken ik al....
Wat denken jullie?
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 April 2019, 15:35

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Wat je programma's betreft.... Snip en Snap, de mounties en John Lanting zijn allang niet meer op deez aardkloot. André van Duyn en Ron Brandstichter zijn hoogbejaard...
Overigens zijn er nog wel van bovengenoemde programma's op Ons te zien.
En daar komt bij ... de KPN maakt de programma's niet die geeft ze alleen maar door.
En wat smaken betreft, die verschillen nu eenmaal.

Maar je wilt andere zenders?
Welke dan?
Je zegt alleen dat je kwaliteitzenders wilt, maar dan laat je weer de beslissing aan een ander over en die kan wel anders over kwaliteit denken dan dat jij erover denkt.
Wie zegt dat er andere zenders nodig zijn als er goede kwaliteitsproducten kunnen worden gemaakt?

Mijn vraag is heel erg simpel dacht ik.

*Edit*
Het is een omweg die ik als benadering gebruik.😉
Ik denk dat ik je gedachtegang snap.
Mag ik de shows van Willem ruis toevoegen aan het lijstje vergane glorie.

En meer recent en nog steeds op tv Per Seconde Wijzer en Met het mes op Tafel doen mij af en toe naar de NPO kijken net als andere pareltjes.

Het grootte probleem is dan toch geld wie gaat nog van die grote shows produceren zonder sponsors en reclame en noem maar op? Op de publieke omroep is daar weinig ruimte meer voor zeker financieel niet dan moeten een paar presentatoren flink loon in leveren.

Wat is Kwaliteit? BzV trekt wel kijkers maar is dat nu echt kwaliteits tv?
Er is teveel tijd beschikbaar om op te vullen dus zullen er toch goedkope minder kwalitatieve programna's gemaakt worden en tot vervelens toe herhaald.

Ik kan het mis hebben en uitzonderingen daargelaten maar het gros van het kijkvee (sorry voor wie zich aangesproken voelt) wil dom en snel vermaak zonder dat ze moeten nadenken. En dan liefst nog programma's met leedvermaak lachen om andermans problemen.


Wat betreft de opmerking van het omlaag kunnen of minder stijgen van de prijzen ook de NPO moet meer kosten dekkend worden en nieuwe inkomens bronnen aanboren dus ook NPO zal het lastig krijgen één geluk voor ons NPO 1,2 en 3 zullen voorlopig op de 1 of andere manier beschikbaar moeten blijven. Echter zeg bij KPN je TV pakket op dan heb je een probleem zonder DVBT2 hevc/h.265 ontvanger of tv.
Reputatie 7
Badge +30
Ook een punt om mee te nemen: mensen hebben verschillende motivaties om tv te kijken.

Waar de een graag kijkt naar programma's die intellectueel stimuleren wil een ander bewegend behang tijdens het huishouden, of lekker ontspannen na een drukke werkdag met een film of serie waar je misschien niet te veel bij hoeft na te denken.

Wat de een dan ook als een kwaliteitsprogramma ziet, is dat voor de ander niet. Iemand die van actualiteiten houdt kan programma's als Jinek en Pauw en dergelijke als kwaliteitsprogramma's zien. Terwijl iemand die daar geen interesse in heeft het allemaal gezemel vindt. Die persoon kijkt liever naar een politieserie en zal dan hoog opgeven van (bijvoorbeeld) iets als Luther, of The Wire.

Wat je nog enigszins objectief zou kunnen nemen als je kwaliteitsprogramma's gaat zoeken is kijken naar productiewaarde. Wordt er geld in een programma gestoken om het er goed uit te laten zien, wordt er moeite gedaan om leuke en interessante gasten te vinden, zit er een goed verhaal in. Zo kun je, per genre, denk ik zeker programma's aanwijzen die kwaliteitsprogramma's zijn. Maar je blijft houden dat er dan voor verschillende doelgroepen verschillende kwaliteitsprogramma's zijn. Hoewel ik zelf niet naar BzV kijk, denk ik wel dat het binnen zijn genre een kwaliteitsprogramma is.
Ik vraag me iets af. Er zijn prijsverhogingsdiscussies in interactieve tv met als voorbeeld Disney en Fox als argument...
National Geographic, 24 kitchen


Maar als ik denk aan Wie is de mol?, Boer zoekt vrouw (bzv(eve😁) dan lijkt me dat er in Nederland ook best goede producten kunnen worden gemaakt. Beter dan elke avond het duo Zeur en KOUS die aan tafel zitten als programma.

Wie herinnert zich niet Snip en Snap, de Mounties, André van Duin revue, John Lanting's Theater van de lach, de Honeymoonquiz...Spel Zonder Grenzen...
Tussendoor een avondje gezellig met elkaar lachen is toch ook leuk!

Stel dat niet alleen KPN de Nederlandse zenders zou prefereren als tegenzet zouden dan met goede kwaliteitsproducten de prijzen wellicht omlaag kunnen of minder stijgen?

Mijn mening ken ik al....
Wat denken jullie?

Dreekuh, is dit persiflerend bedoeld of meen je dit echt?

Of denk je echt dat Nederlanders de beste en liefste mensen zijn die er op de wereld bestaan.
Een programma dat om de 15-20 min onderbroken wordt voor sponsers (terwijl de kijkers er ook via het abo nog voor betalen) is voor mij per definitie geen kwaliteitsprogramma. Omgekeerd, programma's die niet onderbroken worden zijn ook lang allemaal geen kwaliteitsprogramma's. De Luizenmoeder, is dat een kwaliteitsprogramma? Daar kijken ook veel mensen naar.
Intressante gedachtegang @Henk2304 voor de reclame makers/ sponsors is het aantal kijkers bepalend.
Of dat programma dan wel of niet onderbroken wordt voor reclame doet minder terzake. Het valt mij momenteel op dat bepaalde merken niet op elke of soms zelfs maar op specifieke kanalen zijn te zien.

Wat @Erik_ wat schrijft over de productie waarde daar zit wat in. Ik weet niet wat de productie waarde is van De Wereld Draait Door door de presentator al hoog genoeg maar is dat kwaliteit?

Als we naar de radio gaan Edwin Evers behoorlijk populair maar duidelijk geen journalist de meeste interviews om te huilen viel mij vaak op dat hij niks of niet veel over het onderwerp weet en daardoor niet echt goede vragen kan stellen is dat kwaliteit? De persiflages waren leuk maar op den duur ook afgezaagd leuk doen voor het leuk lijken ik luister al jaren niet meer.

Kijken we naar Films en TV programma's kan een low budget productie kwalitatiever zijn dan een miljoenen productie. Een bekend acteur maakt het verhaal niks beter soms zelfs slechter typecasting doet veel wat dat aangaat. Hierin doet Disney met de voice acteurs voor de diverse talen het heel goed wat dat betreft.
Beter dan de gesynchroniseerde gemiddelde engelse serie op de duitse tv.
Ik zal vertellen wat mijn gedachten zijn.

Je kunt een kwalitatief product maken door er van tevoren veel aandacht aan te besteden aan hoe het is samengesteld.

Je kunt met een eenvoudig concept mensen aangenaam verrassen. Zoals je ook met eenvoudige ingrediënten een prachtig en heerlijk gerecht kunt maken. Ook dat is een vorm van kwaliteit.

Een voorbeeld uit het buitenland.
https://youtu.be/oin0djnH0OM

Ik behoor in mijn vakgebied tot de stoppende. Recent kreeg ik controle van de NVWA en IKB. Beiden waren heel erg te spreken over wat ze bij mij aantroffen.

Kwaliteit valt en staat met motivatie.

Denken jullie dat wanneer door een montagebedrijf slordig wordt gewerkt dat, niet alleen, ik ze nog vaak nodig heb?

Maak je een aantal producten waar iedereen afhaakt zal je geen sterke basis hebben bij onderhandelingen.
Reputatie 7
Badge +20
Ik sluit mij aan bij: "smaken verschillen"

Die 1 euro per maand meer, maak ik mij niet druk over.

Zoals elders vermeld, ben ik ook schuldig, door veel Netflix te kijken.
Het Got Talent principe is uitgemolken vind ik maar die act is echt goed uitgevoerd daar ging het je om neem ik aan.
Het Got Talent principe is uitgemolken vind ik maar die act is echt goed uitgevoerd daar ging het je om neem ik aan.

Helemaal correcto !!😎
Reputatie 7
Badge +28
Ik vraag me iets af. Er zijn prijsverhogingsdiscussies in interactieve tv met als voorbeeld Disney en Fox als argument...
National Geographic, 24 kitchen


Maar als ik denk aan Wie is de mol?, Boer zoekt vrouw (bzv(eve😁) dan lijkt me dat er in Nederland ook best goede producten kunnen worden gemaakt. Beter dan elke avond het duo Zeur en KOUS die aan tafel zitten als programma.

Wie herinnert zich niet Snip en Snap, de Mounties, André van Duin revue, John Lanting's Theater van de lach, de Honeymoonquiz...Spel Zonder Grenzen...
Tussendoor een avondje gezellig met elkaar lachen is toch ook leuk!

Stel dat niet alleen KPN de Nederlandse zenders zou prefereren als tegenzet zouden dan met goede kwaliteitsproducten de prijzen wellicht omlaag kunnen of minder stijgen?

Mijn mening ken ik al....
Wat denken jullie?


De door jou genoemde programma's worden uitgezonden via de NPO. Je zou is op een rijtje kunnen zetten welke programma's je nu graag allemaal bekijkt. Als dat alleen maar NPO-programma's zijn, kan je je afvragen of je wel een abonnement moet nemen op een Betaal-TV-provider. Steeds meer mensen willen niet meer betalen voor die reclame-Betaal-TV-zenders. Er zijn gratis alternatieven voorhanden.
Ik denk dat Noordzee het punt van Dreekuh mist.

Zover ik hem goed begrijp is zijn insteek meer de verhouding tussen de kwaliteit van het aanbod en de prijs die de organisatie voor dat aanbod aan een distributeur vraagt.

Vrij vertaald breng de productie kosten omlaag met de uitdaging om toch kwaliteit te kunnen bieden zonder dat de vraagprijs omhoog moet. Dat zou voor Nederland dan enkel voor de NPO en haar leveranciers de omroepen op gaan.

Voor €5,00 kan je een redelijk goed maal bereiden die niks onderdoet voor een gerecht bij een 5 sterren kok waar je als het tegen zit nog met een leeg gevoel weg gaat.(Gebakken Lucht)

Dat wat genoemd is zie je bij de NPO niet meer enkel bij ONS en nog het meeste de oudere engelse series.
Reputatie 7
Badge +28
Ik doelde op de door hem genoemde Boer zoekt vrouw en Wie is de mol?

Ook die oudere programma’s waren ooit op de publieke omroep te zien.

programma’s als zeur en kous, geer tegen dino, gordon tegen patty, jongens tegen meisjes etc. zie je dus op de betaal-tv . Ik denk dat ik de voorkeur van Dreekuh wel kan raden.

Maar uiteraard bepaalt iedereen zelf wat kwaliteit-tv is en wat niet.
Reputatie 7
Voor €5,00 kan je een redelijk goed maal bereiden die niks onderdoet voor een gerecht bij een 5 sterren kok waar je als het tegen zit nog met een leeg gevoel weg gaat.(Gebakken Lucht)
Dat kan en mag je natuurlijk nooit op deze manier met elkaar vergelijken.
De goede maaltijd van €5,- is om jouw lichaam te voorzien van de juiste en voldoende voedingsstoffen terwijl dat gerecht van die 5 sterren kok bedoeld is om jouw smaakpapillen te prikkelen. Dat zijn twee compleet verschillende dimensies.
Dat is dus het kromme, betalen om programma's te zien die onderbroken worden door reclameblokken die opgeteld bijna nog langer duren dan het programma zelf.

Het gros van de kijkers doet dit en nemen een opneem pakket om de reclame te skippen maar wel hogere maandkosten die programma's maken de extra kosten blijkbaar goed.

De grondstoffen van die 5 sterren kok hoeven niks meer te kosten om dit voor elkaar te krijgen de meerwaarde van zijn creativiteit mag wel beloond worden. Dat is heel iets anders de uitdaging ligt niet in de duurdere ingredienten.

Reageer