Gebruik nu Terugkijken via de gids om nog eenvoudiger gemiste programma’s terug te kijken

• 23 januari 2017
  • 133 reacties
  • 16253 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Het Gemist aanbod op interactieve TV is uitgebreid met Terugkijken via de gids. Met deze dienst helpen we jou om programma’s terug te kijken die je zelf niet hebt opgenomen. In de TV-gids kijk je gratis programma’s terug. Je herkent deze programma's aan het groene pijltje.

Voor Terugkijken via de gids hoef je zelf niets te activeren. Dit werkt uit zichzelf.
Je kunt via de gids tot 7 dagen terugkijken.

Tips

• Snel naar een andere zender? Toets het kanaalnummer in.
  • Naar een andere dag? Met 1 druk op de terugspoelknop ga je 24 uur terug in de gids.
  • Eenvoudig door- of terugspoelen? Druk het aantal minuten (bijvoorbeeld 1 0 0 0) in gevolgd door de doorspoel/terugspoelknop om 10 minuten te spoelen.

Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. De eerste 7 minuten zijn wel door te spoelen. Programma’s kunnen altijd teruggespoeld worden. Daarna kun je ook weer doorspoelen tot het moment waar je gebleven was.

Wil je meer weten over Terugkijken via de gids? Lees dan meer over hoe Terugkijken via de gids werkt

Je kunt ook programma's terugkijken die al begonnen zijn en nog niet afgelopen. Dit is hetzelfde principe, we noemen dit alleen Begin gemist.

Laatste update: 14 maart 2018

133 reacties

Reputatie 2
Wauw. Kan niet wachten :8
Super!
Kan ook niet wachten!
Ook bij xs4all?
Reputatie 7
Badge +12
Leuke en nuttige update!
Reputatie 7
Badge +19
De concurentie met Ziggo's Replay TV
Een goede zaak !
Reputatie 6
Badge +10
KPN is goed bezig 🙂 Top!
Reputatie 5
Badge +7
Wordt deze dienst ook toegevoegd op de 4K ontvanger?
Reputatie 7
Badge +24
Leuke reacties :D

@miezel01: Ja, dit geldt ook voor XS4ALL (en Telfort). 🙂
Reputatie 7
Badge +24
@Dreetje: Weet ik niet. Ik vraag het voor je na.
Reputatie 7
Badge +24
@Dreetje: Helaas werkt het niet op de 4K-ontvanger.
Reputatie 2
@Paul_ Enig idee of / wanneer dit dan wel op de 4K ontvanger gaat komen? Lijkt me toch hetzelfde principe als 'begin gemist' wat wel werkt op de 4K ontvanger?
Reputatie 7
Badge +24
@Paul_ Enig idee of / wanneer dit dan wel op de 4K ontvanger gaat komen? Lijkt me toch hetzelfde principe als 'begin gemist' wat wel werkt op de 4K ontvanger?

Nee, dat is nog niet bekend. De huidige firmware is daar blijkbaar nog niet geschikt voor.
Reputatie 6
Badge +10
Kunnen jullie dit bericht als "Sticky" plaatsen?
Reputatie 7
Badge +18
Met welke icoontje kun je dan zien dat die 7 dagen terug is te kijken? Want met het pijltje lijkt me dat verwarrend. Want dat is het begin gemist icoontje. Ik vraag dat omdat ik er verder nog niks kan vinden. 😳
Reputatie 7
Badge +24
@Clevegt: Done :)

@Dennis: Het is inderdaad met het groene ronde pijltje zoals hier staat: https://www.kpn.com/service/televisie/gemist-opnemen/terugkijken-via-de-gids.htm
Je kan het zien als een uitbreiding op Begin Gemist en ik denk dat het meevalt met de verwarring. Kortom: alle items die je gratis via de TV gids kunt kijken, herken je aan het groene pijltje.
Reputatie 1
Ik wilde proberen, maar zag geen groene pijltjes.
Ik zag dat mijn ontvangers nog allen versie 1.6.8 hadden.

"Per programma zie je aan het groene pijltjes-icoon of je het opnieuw kunt starten".

Eentje herstart. Heeft nu versie 1.6.9, maar geen groene pijltjes.

"Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) geldt dat we het terugkijken van programma’s via de TV Gids alleen gratis mogen aanbieden, wanneer doorspoelen is geblokkeerd."
Verdorie, met terugwerkende kracht ellendige reclame door de strot krijgen 😞
Ja ik realiseer me dat KPN hier niets aan kan doen. Vind het toch vervelend......
Reputatie 7
Badge +24
Misschien is dit wel handige informatie: We starten op 26 januari 2017 met de uitrol en dit duurt tot en met 2 februari 2017.

Belangrijk om te weten:
Tot 7 dagen terugkijken wordt ‘opgebouwd’ vanaf 26 januari!
De uitrol van het tot 7 dagen terugkijken van programma’s start op 26 januari. Vanaf dat moment wordt de optie in de TV gids opgebouwd. Na 1 week, op 2 februari, kun je dus daadwerkelijk tot 7 dagen terugkijken.
Reputatie 3
Badge +4
hele mooie optie en update goed bezig kpn
Reputatie 1
Dat is inderdaad handige informatie !
Reputatie 2
Badge
Is dit alleen voor de zenders waarbij op dit moment het terugkijken gratis is, of wordt dit net als bij Ziggo Replay voor alle zenders zonder meerkosten beschikbaar? Is het terugkijken in dezelfde kwaliteit als het gekozen kanaal, dus bv HD Glas betekent ook HD Glas terug kijken?
Reputatie 7
Badge +24
Is dit alleen voor de zenders waarbij op dit moment het terugkijken gratis is, of wordt dit net als bij Ziggo Replay voor alle zenders zonder meerkosten beschikbaar?
Je kant het inderdaad vergelijken met Replay. Dit is voor een heleboel zenders. Niet alleen de zenders waarbij op dit moment het terugkijken gratis is. En het is inderdaad gratis.

Is het terugkijken in dezelfde kwaliteit als het gekozen kanaal, dus bv HD Glas betekent ook HD Glas terug kijken?
Ja, deze functie werkt ook bij de HD én de HD Glas zenders. Ik zie hier nergens iets over een andere kwaliteit dus ik ga ervan uit dat het gelijk is aan de zender. Anders hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +18
Je kant het inderdaad vergelijken met Replay. Dit is voor een heleboel zenders. Niet alleen de zenders waarbij op dit moment het terugkijken gratis is. En het is inderdaad gratis.Geldt dit ook voor de RTL zenders? Want nu betalen we steeds per uitzending. Maar dan zal het vooruitspoelen zeker geblokkeerd worden. I.v.m. de reclames. 😞 Reclame! Bah! Maar ja, dat is niet anders. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Geldt dit ook voor de RTL zenders? Want nu betalen we steeds per uitzending. Maar dan zal het vooruitspoelen zeker geblokkeerd worden. I.v.m. de reclames. 😞 Reclame! Bah! Maar ja, dat is niet anders. :)
Yes, RTL ook inderdaad. SBS ook. En inderdaad kan je de reclames daar niet doorspoelen. Behalve de eerst paar minuten tot het programma begint. Dat is onze eigen buffer die je wel kan overslaan.

Ik ga er trouwens vanuit dat het zenderoverzicht binnenkort geüpdatet gaat worden met alle beschikbare zenders.
Reputatie 5
Badge +7
@Dreetje: Helaas werkt het niet op de 4K-ontvanger.

Erg teleurstellend.

Sinds de start van de pilot vorig jaar geen enkele firmware update meer gehad ook niet met bugfixes die de gebruikers hebben aangedragen. En nou komt daar nog eens bij dat nieuwe diensten die nu worden aangeboden dat de gebruikers van de 4K ontvanger daar ook voorlopig van verstoken blijven.
Reputatie 7
Badge +24
Erg teleurstellend.

Sinds de start van de pilot vorig jaar geen enkele firmware update meer gehad ook niet met bugfixes die de gebruikers hebben aangedragen. En nou komt daar nog eens bij dat nieuwe diensten die nu worden aangeboden dat de gebruikers van de 4K ontvanger daar ook voorlopig van verstoken blijven.

Snap ik. Op de achtergrond zijn de ontwikkelaars wel druk bezig met de 4K-ontvanger en de feedback die onder andere door jullie is gegeven. Uiteindelijk zal het ongetwijfeld wel mogelijk zijn om terug te kijken via de gids maar eerst nog niet. Verdere discussies over de 4K-ontvanger graag in het 4K board.

Reageer