Onderzoek

Gebruikersonderzoek TV Gids - TV kijken via het web

  • 7 April 2020
  • 29 reacties
  • 1907 keer bekeken
Gebruikersonderzoek TV Gids - TV kijken via het web
Reputatie 7
Badge +25

KPN TV is bezig met een nieuw ontwerp van de TV gids voor de website tv.kpn.com. Voldoe jij aan de onderstaande eisen en wil jij mee doen met een digitaal gebruikersonderzoek? Dit onderzoek gaat plaatsvinden op 22 - 23 april en duurt ongeveer 45 minuten.
 

Als je mee doet dan sturen wij jou een link toe waar jij het nieuwe ontwerp van de TV gids kan uitproberen (prototype) maar waar wij ook tegelijkertijd kunnen praten. Het is belangrijk om tijdens dit gebruikersonderzoek zowel een computer als een mobiel ter beschikking te hebben. 
 

Er is plek voor 6 gebruikers op de volgende tijden:

Woensdag 22 april: 10:00 - 11:00 - 13:00 uur

Donderdag 23 april: 10:00 - 11:00 - 13:00 uur
 

Vereist:

De 6 gebruikers die geselecteerd zijn krijgen uiterlijk 15 april bericht. 
 

Meld je aan via de volgende link: aanmeldformulier onderzoek 

Wij kijken ernaar uit! 

Groetjes, de UX Designers van TV 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Formulier ingevuld.

Goed initiatief ;-)

Reputatie 7
Badge +25

Ik dacht al wel dat jij zou reageren @racinfo2:wink: Fijn!

Ik kan me niet opgeven via die link. Deze tekst komt er:

Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Probeer uw verzoek later opnieuw. Waarom gebeurt dit?


IP-adres: 80.60.**.***
Tijd: 2020-04-07T10:12:01Z
URL: https://firebasehostingproxy.page.link/198886819888/forms.gle/VQHZ6yMoTkQhnuh46

...en de url die ik erbij krijg begint met https://www.google.com/sorry/….

P.S. De sterretjes in het IP adres heb ik hier zelf even gezet.

Hoi Allemaal en @Paul_
 
Formulier ingevuld.

Gebruiksonderzoek TV Gids - TV kijken via het web

Je antwoord is opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +25

Goed bezig @genetic!

Wat apart @PeterG. Ik geef het door. Als Genetic het wel lukt, dan moet dat ook bij jou lukken. Andere browser? Of heb je ons proberen te hacken of zo? :wink:

Deze pagina wordt weergegeven wanneer Google verzoeken detecteert die afkomstig zijn van uw computernetwerk en die de Servicevoorwaarden lijken te schenden. De blokkering verloopt kort nadat die verzoeken zijn gestopt.

Dit verkeer kan zijn verzonden door schadelijke software, een invoegtoepassing van de browser of een script dat automatische verzoeken verzendt. Als u uw netwerkverbinding deelt, vraagt u uw beheerder om hulp. Het is mogelijk dat een andere computer die hetzelfde IP-adres gebruikt, verantwoordelijk is voor de verzoeken. Meer informatie

Soms kan deze pagina worden weergegeven als u geavanceerde termen gebruikt die vaak door robots worden gebruikt of als de verzoeken zeer snel worden verzonden.

Hoi @PeterG  en @Paul_  en anderen,

Ik kan me niet opgeven via die link. Deze tekst komt er:

https://firebasehostingproxy.page.link/198886819888/forms.gle/VQHZ6yMoTkQhnuh46

 

@PeterG en @Paul_ 

Mij is het gelukt met bovenstaande link in jou berichtje Peter.
Werkt uitstekend.
In tegenstelling tot deze link

De link in dit bericht:
Gebruikersonderzoek TV Gids - TV kijken via het web
Want dan krijg ik het onderstaande te zien.

Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Probeer uw verzoek later opnieuw. Waarom gebeurt dit?

Reputatie 7
Badge +25

Hey ja, wat apart. Ik pas de link aan!

Edit: done!

Reputatie 7

@Paul_

Ik zal niet meedoen, maar sinds wanneer is het op woensdag én op donderdag 22 april?

Wordt wel heel een lange dag, of wordt er Donderdag 22 april 2021 bedoelt? :joy:

 

Hey ja, wat apart. Ik pas de link aan!

Edit: done!

Ja, zo doet ie het. Hoe kon je nou eerst zo’n verkeerde link plaatsen, Paul?? :open_mouth:

Ha ha die datums. Iemand was dronken tijdens het maken van het formulier!

Ik vind de gids op tv.kpn.com overigens best prima.

Ik zie liever een bladerfunctie voor bv Videoland via de laptop. (en app voor diegenen die een tablet / smartphone hebben, wat ik nog steeds niet heb)

Reputatie 7

Ik zal niet meedoen, als de nieuwe gids maar geen scrollbars meer laten zien. :wink:

 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_

Ik zal niet meedoen, maar sinds wanneer is het op woensdag én op donderdag 22 april?

Wordt wel heel een lange dag, of wordt er Donderdag 22 april 2021 bedoelt? :joy:

 

Sinds pasen wordt uitgesteld, en pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen dit jaar. :sweat_smile:  Donderdag 23 april wordt natuurlijk bedoeld.

 

Hey ja, wat apart. Ik pas de link aan!

Edit: done!

Ja, zo doet ie het. Hoe kon je nou eerst zo’n verkeerde link plaatsen, Paul?? :open_mouth:

Ik geef copy/paste de schuld.

Ik vind de gids op tv.kpn.com overigens best prima.

Ik zie liever een bladerfunctie voor bv Videoland via de laptop. (en app voor diegenen die een tablet / smartphone hebben, wat ik nog steeds niet heb)

Het ene sluit het ander niet uit natuurlijk.

Ik bedoel dus dat je in Videoland net zo kunt neuzen als via de decoder. In de oude ITV online kon dat.

Voor programmeren opnamen gebruik ik ALTIJD de gids van de decoder. Veel prettiger. (tenzij ik bij mijn moeder logeer...)

@wjb
welke browser is dat? Hier in Firefox keurige bescheiden scrollbars. Geheel zwart, net als de gids. Alleen zichtbaar is klein schuifblokje.

Reputatie 7

@wjb
welke browser is dat? 

In Edge op een Microsoft Surface Pro 3 met Windows 10 Pro en touch screen.

In Chrome zijn er helemaal geen scrollbars en is de gids dan ook niet met een muis te bedienen.

Wat mij betreft is bediening en presentatie van de gids dan ook verre van optimaal.

Ik gebruik de site dan ook vrijwel nooit. Alleen nu met de coronacrisis kijk ik iTV via mijn "oude" Microsoft Surface Pro 3 die ik daarvoor op mijn bureau heb geplaatst.

In Chrome zijn er helemaal geen scrollbars en is de gids dan ook niet met een muis te bedienen.

Euh, juist wel. Met het scrollwieltje.

En ook met het toetsenbord. (zet cursor in gewenste kolom, klik op pijltje omhoog of omlaag en terwijl je dat doet eventjes op de linkertouchpadknop.)

Reputatie 7

In Chrome zijn er helemaal geen scrollbars en is de gids dan ook niet met een muis te bedienen.

Euh, juist wel. Met het scrollwieltje.

Moet je wel een scrollwieltje hebben. :wink:

Overigens zie je hier dus Chrome zonder scrollbars maar alleen via touch te bedienen.

 

En ook met het toetsenbord. (zet cursor in gewenste kolom, klik op pijltje omhoog of omlaag en terwijl je dat doet eventjes op de linkertouchpadknop.).

Dat is natuurlijk een waanzinnig gebruiksonvriendelijke manier om door de gids te scrollen.

Jeetje, ik zie zelfs geen linker- en rechterknop bij het touchpad… @wjb 

Dan lukt het zo ook niet om te scrollen i.d. gids:

En ook met het toetsenbord. (zet cursor in gewenste kolom, klik op pijltje omhoog of omlaag en terwijl je dat doet eventjes op de linkertouchpadknop.)

 

Dait is natuurlijk een waanzinnig gebruiksonvriendelijke manier om door de gids te scrollen.

mee eens. Scroll gaat veel te snel dan. Flitsend. Formule 1 snelheid.

Reputatie 7

Jeetje, ik zie zelfs geen linker- en rechterknop bij het touchpad… @wjb 

Die zijn er wel hoor. De hele linkerzijde van de touchpad is de linkermuisknop en de hele rechterzijde van de touchpad is de rechtermuisknop.

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ Ik heb me aangemeld voor donderdag 13:00 uur. 

Reputatie 7
Badge +22

Dus dat zou dan inhouden dat ik vanaf vandaag of morgen een paar uurtjes op de site moeten kijken en via de app van interactieve TV?

Volgens mij is het alleen voor de webversie, @Dennis Schreve . Dus tv.kpn.com.

Ik heb me tenslotte niet opgegeven. Ik zie 't wel komen...

Reputatie 7
Badge +21

Ik kijk nooit TV via computer of iPad, iPhone, dus voor mij niet weggelegd.

Reputatie 7
Badge +25

Dus dat zou dan inhouden dat ik vanaf vandaag of morgen een paar uurtjes op de site moeten kijken en via de app van interactieve TV?

Niet vanaf specifiek vandaag… Het gaat er om dat je iTV site (en gids) gewoon regelmatig gebruikt. Als je wordt geselecteerd voor de test, dan zul je een prototype te zien krijgen die je via pc/laptop én mobiel gaat testen. Tijdens het testen sta je in direct contact met de UX designers.

Reputatie 7
Badge +22

Tijdens het testen sta je in direct contact met de UX designers.

Hoe gaat eigenlijk het contact? Via Skype of zo? :thinking:

Reputatie 7
Badge +25

Indien je wordt uitgenodigd, wordt dat allemaal uitgelegd. :)

Reputatie 7
Badge +22

Indien je wordt uitgenodigd, wordt dat allemaal uitgelegd. :)

Top! Dank je!