Onderzoek

Geef je mening: tv-gids onderzoek

  • 23 February 2021
  • 8 reacties
  • 617 keer bekeken
Geef je mening: tv-gids onderzoek
Reputatie 7
Badge +25

KPN TV is bezig met een nieuw ontwerp van de tv-gids op de SmartTV app. Om een nog betere gebruikerservaring neer te zetten zijn we benieuwd naar de gebruikerservaring en wat jullie goed vinden aan de huidige tv-gids. Het maakt niet of je op dit moment de SmartTV app gebruikt, we zijn benieuwd naar jullie mening over de tv-gids op alle verschillende platformen.

Vereist:

  • Je kijkt regelmatig tv

  • Je gebruikt regelmatig de tv-gids van KPN

Geef je mening via de volgende link: formulier onderzoek

Wij kijken ernaar uit! 

Groetjes, de UX Designers van TV 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Via de Android app: zou het wel handig zijn om zendernummers (net als tv.kpn.com) te kunnen gebruiken. Als ik nu bv 192tv aan wil zetten of via de gids op wil zoeken scroll ik me eerst een versuffing. Of ik heb nog een snelfunctie niet gevonden / over het hoofd gezien???

De gids op tv.kpn.com was een kort tijdje te wisselen van horizontaal naar verticaal. Dit was in de overgangsperiode van de OUDE gids (alleen verticaal) naar de HUIDIGE (die alleen horizontaal is).
Beiden/ wisselbaar, zoals bij de tv-ontvanger, zou handig(er) zijn.

Reputatie 7
Badge +25

Ik kan dat doorgeven natuurlijk, maar heb je dit via het formulier ook aangegeven?:grimacing: Zou je dat anders alsnog willen doen?

Zal ik nog doen. Maar dan hebben reacties hier toch niet veel zin??

Reputatie 7

Ik heb het formulier ingevuld.

Ik wil juist geen kanaalnummers zien in de iTV app.

Ik hoop dat de horizontale gids, zoals die op de website, binnenkort ook beschikbaar zal komen in de iTV app voor tablets.

 

Off-topic:

En ik hoop dat HD-"Glas" op 1 snel geïmplementeerd gaat worden zodat we kunnen spreken over zendernummers i.p.v. kanaalnummers en, belangrijker nog, dat ik eindelijk eens opnames van HD-"Glas" zenders via de app kan gaan terugkijken en wij vele opnames niet meer dubbel hoeven vast te leggen om ze via app, site en TV ontvanger terug te kunnen kijken.

@Paul_, Kan je dit ook even doorgeven? :wink:

Reputatie 7
Badge +25

Zal ik nog doen. Maar dan hebben reacties hier toch niet veel zin??

Klopt. Hier kun je eventueel ook je mening delen en discussiëren, maar het formulier is het belangrijkste. :)

Ik heb het formulier ingevuld.

Ik wil juist geen kanaalnummers zien in de iTV app.

Ik hoop dat de horizontale gids, zoals die op de website, binnenkort ook beschikbaar zal komen in de iTV app voor tablets.

Helder!

Off-topic:

En ik hoop dat HD-"Glas" op 1 snel geïmplementeerd gaat worden zodat we kunnen spreken over zendernummers i.p.v. kanaalnummers en, belangrijker nog, dat ik eindelijk eens opnames van HD-"Glas" zenders via de app kan gaan terugkijken en wij vele opnames niet meer dubbel hoeven vast te leggen om ze via app, site en TV ontvanger terug te kunnen kijken.

@Paul_, Kan je dit ook even doorgeven? :wink:

Haha, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dit wel in het vrije veld zou hebben getypt. De UX collega's hebben daar denk ik vrij weinig mee van doen overigens.

Reputatie 7

wjb schreef:

Off-topic:

En ik hoop dat HD-"Glas" op 1 snel geïmplementeerd gaat worden zodat we kunnen spreken over zendernummers i.p.v. kanaalnummers en, belangrijker nog, dat ik eindelijk eens opnames van HD-"Glas" zenders via de app kan gaan terugkijken en wij vele opnames niet meer dubbel hoeven vast te leggen om ze via app, site en TV ontvanger terug te kunnen kijken.

@Paul_, Kan je dit ook even doorgeven? :wink:

Haha, ik ging er eigenlijk vanuit dat je dit wel in het vrije veld zou hebben getypt. De UX collega's hebben daar denk ik vrij weinig mee van doen overigens.

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik dacht laat ik on-topic blijven in het formulier en de kans aangrijpen om hier op het forum opnieuw aandacht te vragen voor mijn top 1 prioriteit issue. :sunglasses:

Reputatie 4
Badge

Het formulier werkt helaas niet meer.

leuk dat jullie dit doen hopelijk wordt het snel aangepast want zins de ervaring met de nieuwe gids op de tv box en via de browsers werkt dit echt tergend traag en zeker niet overzichtelijk. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Slontje, dat klopt! Het onderzoek is inmiddels gesloten. We willen iedereen die de moeite heeft genomen om het formulier in te vullen, heel hartelijk bedanken! We gaan met jullie input aan de slag:slight_smile: .