Beantwoord

Geen 4k zenders

• 16 juli 2018
  • 18 reacties
  • 294 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste.

Ik heb een zte wite kpn kastje maar geen 4K zenders en video on demand.
icon

Beste antwoord door Paul_ 18 juli 2018, 10:53

En heb je die 4K-ontvanger toen via ons gekregen? Want ik zie zo geen notities staan namelijk. Het 4K-pakket staat trouwens niet op modemniveau dus een herinstallatie van het modem heeft daar geen invloed op. Uiteindelijk komt het erop neer dat als je geen 4K-abonnement hebt, je geen toegang hebt die content. Dus het 'klopt' wel.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi post-it. Ik begrijp dat jij het 4k abonnement hebt genomen?
Zou je anders je postcode, huisnummer en liefst klantnummer in je profiel willen zetten? ( is alleen door moderators en jezelf in te zien ). Op die manier kijk ik met je mee en zoeken we naar een oplossing.
Reputatie 1
Badge
Toegevoegd
Reputatie 7
Badge +24
Hey post-it. Ik zie de ingevulde gegevens maar ik vermoed dat daar een foutje is gemaakt. Ik kan geen account vinden namelijk. Zou je het willen dubbelchecken? Dan ga ik op onderzoek uit.
Reputatie 1
Badge
Wat moet ik daar nog meer invullen dan mijn naw.
Mijn tv abbonummer klopt
Reputatie 7
Badge +24
Ik zie dat de postcode en huisnummer nu wel kloppen inderdaad. Ik heb een kijkje genomen en ik zie dat jij het Alles-in-1 Standaard pakket hebt, en niet het 4K-pakket. Je hebt echter wel een 4K-ontvanger aangesloten maar daardoor heb je nog geen toegang tot de 4K-content. Mijn vraag is dan ook, hoe kom je aan die ontvanger?
Reputatie 1
Badge
Die heb ik al een jaar. Ook altijd 4k gehad alleen afgelopen maanden wat netwek problemen gehad en daardoor mijn modem opnieuw geïnstalleerd.
En nu alles weer werkt heb ik geen 4k meer.
Reputatie 7
Badge +24
En heb je die 4K-ontvanger toen via ons gekregen? Want ik zie zo geen notities staan namelijk. Het 4K-pakket staat trouwens niet op modemniveau dus een herinstallatie van het modem heeft daar geen invloed op. Uiteindelijk komt het erop neer dat als je geen 4K-abonnement hebt, je geen toegang hebt die content. Dus het 'klopt' wel.
Reputatie 7
Badge +18
@post-it, je hebt dus die 4K ontvanger heel lang, heb je dan mee gedaan aan de 4K pilot? Zo niet, hoe ben jij aan die 4K ontvanger gekomen? Want KPN levert geen 4K ontvanger als je geen 4K diensten krijgt geleverd. 😉
Reputatie 1
Badge
Ja klopt via de pilot. Wat trouwens echt een blamage was. De klanten service kan je dan in eens niet meer met simple dingen helpen om dat je een pilot klant bent. Ze helpen je dan ook nergens meer mee. Want zien allen Ow pilot klant en dat is eng dus gelijk doorverbinden. Maar die persoon naar wie ze doorverbinden werkt volgens maar 2 dagen in week en was nooit berijkbaar. Simpel iets vragen over je abbo en administratie en forum ging niet meer voor dat iets kom vertellen waarvoor je belde was je al doorverbonden naar iemand die nooit de telefoon opnam. Ook mail cantact met de afdeling was slecht. Plus dat kpn de oude stb had mee genomen en in de nieuw geen Netflix zat en een fout melding gaf met hdcp 2.2 waardoor we dus maanden uberhoud geen tv hebben kunnen kijken. Maar er nooit iets over kunnen melden bij kpn omdat de persoon nooit berijkbaar was en klantservice niets kon doen. Wat ze wel goed konden was zonder te luisteren. Je door verbinden. Toen zelf oud kastje gekocht om toch weer tv te kunnen kijken en 5 maanden terug maar weer eens de 4k uit de kast gepakt om te kijken hij in middels beter deed. En dat deed hij dus hem maar gebruikt.

Maar ja had dus tot ongebeveer vorrige maand 4k content in mijn on demand. Niet dat je er heel blij Wordt maar toch. Ging er vanuit dat 4k content er gewoon bij zit.
Reputatie 7
De pilot is al een tijd afgelopen. De ontvanger mag/mocht je houden. Alleen als je na de pilot het 4K abonnement zou nemen zou je ook de 4K zenders houden. Dat is met Alles in 1 standaard niet zo.
Het heeft dan ook geen zin om bv. de output van de ontvanger hoger dan 1080p50 in te stellen 😉
Reputatie 1
Badge
@PeterG

Dat heeft het wel. Netflix en de streaming functions zijn wel UHD. Maar memen Jullie nu serieus dat KPN geld vraagt voor de 4K demo beelden die door tv fabriekanten zijn gemaakt als demo beelde op tv in winkel en 3 videoclips. Ik ging er dus echt oprecht vanuit dat die demo beelden er al die tijd gewoon gratis bij zat als voorbeeld.
Reputatie 7
Ik heb zelf geen Netflix, dus daar sta ik nooit bij stil. (er is al genoeg op tv, zeker als je ook e.e.a. aan detectives opneemt)
KPN betaalt voor inkoop van de 4K zenders ook al zijn het ''demo's''. Hoewel dat van Insight en LoveNature niet beweerd mag worden. Dat geldt ook voor het on demand aanbod. Dus logisch dat je daar het 4K abonnement voor dient af te nemen natuurlijk. Er is niks gratis in de wereld van telecom.

Netflix neem je zélf een abonnement op. Vandaar dat je die kennelijk wel 4K via de box kan gebruiken. (vrij kansloos; in elke 4K televisie zit al een prima 4K Netflix app)
Reputatie 1
Badge
Iets kansloos noemen vindt eerlijkgezegt een beetje denigrerend en eigenlijk niet gesprekspartner waardig.

Maar vooruit, Smart tv’s verouderen snel en hebben vaak een beperkte Of oude Soc waardoor de app ervaring vaak veel te wensen overlaat.
Ja geloof me ook met nieuwe TV van 1,5 tot 2K euro gebruik ik liever en makelijker de Netflix functie en vooral Netflix connect streaming (heeft de tv app niet ) functie van het KPN kastje.

En ander voordeel is dat met het wite Kpn AB naast tv ook netflix bedient kan worden dus geen gezoek naar een andere AB plus dat er vaak meerderen kpn AB is huis zijn.

Ook is het voor mensen met een handicap vaak onmogelijk om TV apps te bedienen. Zeker de nieuwe tv’s waar de bediening met een pointer gaat. Dit is met een klik, scan en oog besturing niet mogelijk. Ook het switchen switchen tussen verschillende aparaten is vaak extra klus voor mensen die afhankelijk zijn van bedienings hulpmiddelen. Dus dat tv en Netflix op op het kpn apparaat zitten is zeker niet kansloos en voor een grote groep mensen zeker USP om de kpn tv box te gebruiken. Van mij mogen ze meer apps toevoegen die zijn voor geprogameert onder een zender nummer.

Kwa dienst en techniek ben ik best te spreken over kpn alleen tijdens die pilot hebben ze het een beetje laten afweten. En ben gewoon verbaasd dat ik nu geen 4k content meer had. Die zenders ken ik
Nooit gezien ook maar video demand stonden bij heel tot voorkort gewoon demo filmpjes die ook op de tv in de winkel draaien en wat video clips.
En verder is het natuurlijk de vraag zijn die 2 zenders de mooiste waard om geld voor te betalen.
Aan de naam te zien zijn ook weer gewoon demo zenders met waarschijnlijk hele mooie uhd natuur beelden. Maar 4k beeld wordt snel normaal dus dat niet zoveel indruk. Als ze nu 10 normale zenders (of alle HD zender in 4k uitzenden of als die er nog niet zijn de HD zenders bij een 4k pakket op 1080p 25mbit/s bitrate uitzenden. ) dan zou ik nog 15 euro extra voor over hebben. Maar nu niet eens 1 euro
Reputatie 7
Ik bedoel dus dat ik de Netflix toevoeging in de 4K box nutteloos vind. Had jij het anders uitgelegd dan? Want gezien mijn bedoeling met "kansloos" begrijp ik jou opmerking mbt een gesprekspartner totaal niet . . . (hellup; taal)
Reputatie 1
Badge
Ik bedoel dus dat ik de Netflix toevoeging in de 4K box nutteloos vind. Had jij het anders uitgelegd dan? Want gezien mijn bedoeling met "kansloos" begrijp ik jou opmerking mbt een gesprekspartner totaal niet . . . (hellup; taal)

Nou dat je door inhoudloze en niet onderbouwde statements zoals kansloos ( taalgebruik van een puper) eigenlijk al niet meer doet.
En dan nu snel je bericht aanpassen om het te verwijderen is kpn fan/suporter/helper onwaardig.
Reputatie 7
Ik ga niks aanpassen of verwijderen en heb dat ook niet gedaan. Wat vooringenomen van je dat ik dat doe of gedaan heb. Walgelijk!
Maar met dit soort opmerkingen vind ik je geen aardige geprekspartner en beëindig hiermee ons gesprek. Wat in mijn ogen prima begon maar door jouw zwaar onderuit wordt gehaald. Zegt meer over jouw dan mij vind ik.
Als jij Nederlands niet begrijpt doe er dan wat mee. Een cursus begrijpend lezen wordt in ieder dorp wel aangeboden.
Reputatie 1
Badge
Ik ga niks aanpassen of verwijderen en heb dat ook niet gedaan. Wat vooringenomen van je dat ik dat doe of gedaan heb. Walgelijk!
Maar met dit soort opmerkingen vind ik je geen aardige geprekspartner en beëindig hiermee ons gesprek. Wat in mijn ogen prima begon maar door jouw zwaar onderuit wordt gehaald. Zegt meer over jouw dan mij vind ik.
Als jij Nederlands niet begrijpt doe er dan wat mee. Een cursus begrijpend lezen wordt in ieder dorp wel aangeboden.

Grappig eerst je berichten aanpassen en dan zo aanvallend reageren. Dat is pas kansloos 🤐
Reputatie 7
Badge +24
That escalated quickly. Laten we nu weer verder gaan op de orde van de dag. Dank u.

Reageer