Beantwoord

Geen 4K zenders zichtbaar, wel een Internet en TV 4K abonnement

  • 24 June 2019
  • 36 reacties
  • 1420 keer bekeken

Reputatie 1
Upgrade van HD naar 4K pakket. 4K ontvanger geïnstalleerd, zenderpakket ultra HD staat op geabonneerd. Resolutie op UHD 60HZ en best mogelijke kwaliteit staat op HD. Maar toch zijn de 4K zenders niet in de lijst van zenders zichtbaar. 538, dan 1423 en 1424. Volledige herstart van modem en TV ontvanger helpt ook niet, evenals omschakelen van SD naar HD.
Support weet ook geen raad.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 18 July 2019, 11:07

Bekijk origineel

36 reacties

Het kan nog zo'n 3 werkdagen duren na start van het 4K pakket voordat ook die zenders beschikbaar zijn. Geldt ook voor het 4K on demand aanbod.

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K

We bevelen trouwens voor HD kijken aan de ontvanger gewoon op 1080i te zetten zodat de upgrading door de tv gedaan wordt. Die kan dat veel beter dan de zte8001.
Als je 4K wilt kijken zet 'm dan pas op UHD@50 en weer op 1080i voor 'gewoon' tv kijken.

UHD@50 omdat de refreshrate hier 50 is (ivm lichtnet 50 Hz)
Reputatie 7
Badge +22
Het kan nog zo'n 3 werkdagen duren na start van het 4K pakket voordat ook die zenders beschikbaar zijn. Geldt ook voor het 4K on demand aanbod.

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K

Wat @PeterG klopt @Hemony, dat zal binnenkort beschikbaar zijn.
Geldt ook voor het 4K on demand aanbod.

Er is dus on demand 4K aanbod op film en series gebied? Ik was in de veronderstelling dat het enkel de 3 kanalen was.
Reputatie 7
Badge +22

Geldt ook voor het 4K on demand aanbod.
Er is dus on demand 4K aanbod op film en series gebied? Ik was in de veronderstelling dat het enkel de 3 kanalen was.

Nee hoor @Galdor68, er is ook 4K On Demand:

MENU > ON DEMAND > 4K ON DEMAND 😊
Reputatie 7
Nee hoor @Galdor68, er is ook 4K On Demand:
Met een handje vol 4K titels en mini series.
Ook het on-demand stelt helaas niets voor.
Reputatie 1
Ok. Ik zie dat ik een beetje geduld moet uitoefenen. Dank voor de reacties en tips.
Reputatie 7
Hallo @Hemony, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Ik zie dat leden van onze community jou hier al goed hebben geholpen. Is het gelukt om de 4K-zenders te krijgen? 🙂
Reputatie 1
Beste Nadia, dank voor het welkomst bericht.
helaas, de 4K zenders krijg ik met geen mogelijkheid zichtbaar op de lijst. 4K on demand is geen probleem, en gewoon via het menu zichtbaar en speelt ook gewoon af.
Reputatie 7
Je zou verwachten dat deze er inmiddels wel tussen staan. Ik kijk het voor je na. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen, @Hemony? Geef je hier een bericht als jouw gegevens zijn ingevuld? Dan kan ik aan de slag 🙂
Reputatie 1
Beste Nadia,
gevraagde gegevens ingevuld. M.v.g.
Reputatie 7
@Hemony, op de achtergrond staat alles goed. Het 4K-pakket is actief en HD staat aan! Kun je nog steeds de zenders van het 4K-zenderpakket niet vinden? Misschien staan de zenders verborgen. Op deze pagina: Kinderslot instellen & zenders verbergen, vind je de instructie om zenders te verbergen of weer te tonen. Mocht dat nog niet helpen, dan biedt een reset tv-ontvanger allicht nog uitkomst.

Laat je weten wat de uitkomst is? 🙂
Reputatie 1
Verborgen zenders, ik heb 3 maal gekeken, maar dat is het niet, allen 651 en 652 komen in de lijst voor ( verborgen).
reset via het menu, systeem info, gele knop etc, zelfde resultaat. Alles lijkt o.k., maar geen 4K zenders in de lijst
Reputatie 7
Badge +22
Verborgen zenders, ik heb 3 maal gekeken, maar dat is het niet, allen 651 en 652 komen in de lijst voor ( verborgen).
reset via het menu, systeem info, gele knop etc, zelfde resultaat. Alles lijkt o.k., maar geen 4K zenders in de lijst

Beste @Hemony heb je nog gekeken of de kinderslot actief is? 🤔
Reputatie 1
heb ik ook inderdaad gecontroleerd, en uitgezet. Nog steeds hetzelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +22
heb ik ook inderdaad gecontroleerd, en uitgezet. Nog steeds hetzelfde resultaat.
Dat is erg vreemd dat jij zo nog steeds niet hebt. En wat is jou internetsnelheid bij jou thuis? Je moet minimaal 100 Mbit/s hebben. 🤔
Reputatie 1
180/60
Reputatie 7
Badge +22
180/60
Dat zal dus genoeg moeten zijn, ik denk dat @Nadia nog eens dieper moet gaan kijken. Anders moet ze maar een monteur aansturen die dan bij jou komt kijken wat er gaande is. 🤔 En je hebt dat ook bij de 2e ontvanger? Want bij dat 4K abonnement heb je 2 4K ontvangers! 😉
Reputatie 1
Klopt allemaal. Ik zal morgen de 2 de ontvanger resetten, kijken of het resultaat hetzelfde is
Reputatie 7
Bedankt voor het helpen @Dennis Schreve. Hier nog even een dubbel check gedaan maar alle 4K-zenders worden goed doorgegeven, het zou moeten werken. Een monteur inplannen is in zo'n geval overbodig. De monteur kan op locatie de zenders uit de lijst van verborgenzenders halen en/of kinderslot uitzetten. Maar dat kun je zelf natuurlijk ook doen.

Krijg je een foutmelding, @Hemony? Wanneer je bijvoorbeeld zapt naar zender 691. En wat geeft de tweede 4K-ontvanger aan?
Reputatie 1
hoi Nadia, als ik zender 691 kies, dan krijg ik de eerste radiozender. Zal vanavond de 2de ontvanger resetten, en nogmaals alle suggesties dubbel checken. Ik laat je weten wat of het resultaat is. Groeten.
Reputatie 7
Badge +22
hoi Nadia, als ik zender 691 kies, dan krijg ik de eerste radiozender. Zal vanavond de 2de ontvanger resetten, en nogmaals alle suggesties dubbel checken. Ik laat je weten wat of het resultaat is. Groeten.
@Hemony is het inmiddels gelukt wat je hierboven hebt beschreven? 🤔
Reputatie 1
Hoi Nadia, ik heb een aantal zaken gecontroleerd. De eerste ontvanger heb ik een reset gegeven naar fabrieksinstellingen met verwijderen van de software gegeven, levert geen resultaat op. Daarna heb ik dezelfde ontvanger alleen software verwijderen gedaan, geen resultaat. Kinderslot staat uit, geen verborgen zenders, instellingen UHD50 en HD kwaliteit.
Na dit al, ontvanger uitgezet, en de tweede ontvanger aangezet. Ook deze ontvanger heb ik een complete reset gegeven, instellingen gecontroleerd, maar geen zenders 691, 692 of 693 te zien.
ik wordt er gek van, wat zie ik over het hoofd?
Reputatie 1
Sorry Dennis, dat ik jou vergeet te noemen. Maar zoals je wellicht al heb gelezen, in het vorige bericht, mijn ervaring tot dusver.
Reputatie 7
Badge +22
Sorry Dennis, dat ik jou vergeet te noemen. Maar zoals je wellicht al heb gelezen, in het vorige bericht, mijn ervaring tot dusver.
Geef niet, je hebt gedaan wat je kon. Ik denk dat @Nadia verder stappen moet gaan ondernemen. Want jij doet niks fout. Maar wat ik nog vragen wil, hoe is de TV ontvanger bij jou aangesloten? Bedraad of met een DVS? (Draadloze Verbindingsset) 🤔
Reputatie 1
Hoi Dennis, ik was al voorbereid op deze vraag. Hij zit via een DVS. En dus had ik ook twijfel, kabel rechtstreeks op het V10 modem aangesloten, maak geen verschil.

Reageer