Vraag

Geen 5.1 geluid bij afspelen bij Netflix

  • 18 June 2021
  • 9 reacties
  • 1147 keer bekeken

Goededag, 

 

Wie kan mij helpen.

Als ik een film of serie afspeel via netflix zender 200.

Dan heb ik geen geluid bij 5.1maar als ik hem dan op gewoon geluid zetten doet alles het wel goed.

Als ik een film / serie afspeel via mijn chromecast doet alles het wel goed.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Heb je een al wat oudere Sony televisie?

Sommige tv's gaan niet goed om met het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. Dan moet je 'm inderdaad steeds weer op stereo zetten. Want Netflix zet het, heel irritant, bij elke weergave weer op DDP geluid.

Het is te omzeilen door een soundbar die Dolby geluid ondersteunt, DDP en zelfs Atmos doen ze ook vaak.

Een versterker met digitale ingang en Dolby ondersteuning werkt ook.

Beste Peter,

 

Het is een Philips smart tv van 2018

 

Mvg

Ook die zou niet goed om kunnen gaan met Dolby Digital Plus geluid (5.2.1 → stereo). Wel met Dolby Digital (5.1 → stereo).
Maar Netflix heeft geen DD. Alleen DDP en stereo. Helaas gaat het geluid bij elk programma wat je start consequent op DDP.

Bij mijn moeder deden we het zo:

Met een stereoversterker aangesloten op de analoge audio uitgang van de ontvanger. Via de speakers van haar Sony tv was het een en al gekraak. En steeds weer stereo kiezen is ook weer zoiets.

Maar met een surroundsysteem via optisch kan natuurlijk ook.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Geen 5.1 geluid bij neflix, welkom! Ben je geholpen met de uitleg van Peter? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie je privébericht dat je nog niet geholpen bent, @Geen 5.1 geluid bij neflix! Waar loop je dan nu nog precies tegenaan? Zoals Peter aangeeft hierboven, is het inderdaad mogelijk dat je hinder ervaart. Hij geeft aan wat er wellicht aangepast kan worden. Heb jij deze mogelijkheid?

Ook die zou niet goed om kunnen gaan met Dolby Digital Plus geluid (5.2.1 → stereo). Wel met Dolby Digital (5.1 → stereo).
Maar Netflix heeft geen DD. Alleen DDP en stereo. Helaas gaat het geluid bij elk programma wat je start consequent op DDP.

Bij mijn moeder deden we het zo:

Met een stereoversterker aangesloten op de analoge audio uitgang van de ontvanger. Via de speakers van haar Sony tv was het een en al gekraak. En steeds weer stereo kiezen is ook weer zoiets.

Maar met een surroundsysteem via optisch kan natuurlijk ook.

 

 

Reputatie 1

Zelfde probleem hier. Sony TV via HDMI aangesloten op settop box. Alleen geluid bij normale 2.0 kanaal, niet bij de 5.1 geluidstrack (die Netflix standaard kiest). Hierdoor moet je bij het kijken van een serie bij iedere nieuwe aflevering het geluid op ‘Engels (origineel)’ zetten...

 

Komt er een optie om een voorkeur in te stellen o.i.d.?

Hoi, @Friso82 . Welkom terug op het forum:slight_smile: (je laatste bezoek was half januari dit jaar).

Ik reageer maar even hier, aangezien je het op 3 plekken vraagt. Netflix heeft die optie niet (nergens).

Zie onder https://www.netflix.com/YourAccount bij Instellingen en Profiel. Nergens te vinden helaas.

Gebruik, indien mogelijk, de app in je televisietoestel. Die al zeker wel goed werken.

Bij mijn moeder, indertijd Sony uit 2016, deden we het 'maar’ via de losse stereoversterker die analoog met de kpn-ontvanger was verbonden. Dat werkte wel. Op de TV moesten we inderdaad bij iedere weergave (zelfs bij als er een nieuwe aflevering van serie kwam) dat geluid weer aanpassen.

Reputatie 1

Hi Peter,

Ik heb nog een echte ouderwetse domme TV, dus geen eigen netflix app.

Ikwacht het wel even af en tot die tijd switchen we maar handmatig om.

dank!

Reputatie 3
Badge +1

Heb je al eens geprobeerd om het om te gooien. Via de TV Netflix te kijken.