Beantwoord

geen apparatuur ontvangen voor interactieve tv

kreeg gisteren een mailtje waarin stond. mijn aansluiting voor interactieve tv is gereed, kan nu de ontvangen apparatuur aansluiten. Heb niets ontvangen! Wat te doen??

icon

Beste antwoord door robin_gw 1 december 2011, 09:24

De apparatuur komt wat later niks aan de hand. Je lijn is al gereed voor aansluiten.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +1
De apparatuur komt wat later niks aan de hand. Je lijn is al gereed voor aansluiten.

okay dank je wel. ik wacht rustig af.

fijn zo'n forum met lotgenoten. Ik heb op 8 november de aanbieding van Internet, bellen en interactieve tv besteld. Keurig bevestigingsmail gekregen, met daarin de datum van omzetting van de lijn op 6 december. Voor die tijd zou de apparatuur worden afgeleverd. Gisteren nog niks ontvangen, dus maar eens naar de orderstatus gegaan. Mijn order bleek op mijn adres niet bekend. Vanochtend maar eens gebeld met de KlantenService (10 cent per minuut) hoe dat kan.

Ks: Ja, de order is hier wel bij u geregistreerd. Ik zal doorgeven aan de websitebeheerder dat uw orderstatus niet op de site staat. Volgens onze administratie is de box al bij het postorderbedrijf, dan kan ik niet meer nagaan wanneer hij wordt geleverd. Maar de levering van de ITV-apparaten is vertraagd, geen 4 maar 6 weken. Hebt u daarover geen bericht gehad?

Ik: Nee dus. Maar als die box later komt, en komende dinsdag wel mijn aansluiting wordt omgezet, heb ik dus geen internet, telefoon en tv. Ik wil dan toch wel de datum weten wanneer die box wel wordt geleverd.

KS: Ik zal het even navragen. (Muziekje, en de dubbeltjes tikken vrolijk richting KPN).

Dank voor het wachten. De achterstand is bijna ingelopen, dus hij zou snel moeten worden geleverd.

Ik: Maar is snel ook uiterlijk dinsdag?

KS: Ik verbind u door naar de afdeling die daar meer van weet. (muziekje, geef uw vaste nummer in, muziekje, tik, tik, tik)

KS2: Dank voor het wachten. Met (...).

Ik: Is mijn vraag ook doorverbonden? Nee. Opnieuw uitgelegd (tik tik tik).

KS2: Nee, dan kan ik niet zeggen wanneer hij wordt afgeleverd.

Ik: Voor de zekerheid wil ik de omzetdatum uitstellen tot ik de apparatuur wel heb. Kunt u dat regelen?

KS2: Nee, dat kan niet meer worden veranderd.

Ik: Wie doet dat dan? Hoezo kan dat niet worden uitgesteld. Geeft u me die afdeling maar.

KS2: Ik ga het even navragen... (muziekje)

Dank voor het wachten. Ik kan u alvast een modem sturen, zonder het ITV-apparaat. Dan kunt u wel bellen en internetten. Die is met 2 of 3 werkdagen bij u. Dan krijgt u later het complete pakket. Daarvan moet u dan het modem weer terugsturen.

Ik: Vandaag is vrijdag. 2 of 3 werkdagen is dinsdag of woensdag. Dan moet het omzetten toch worden uitgesteld, voor de zekerheid.

KS2: Nee dat kan echt niet meer.

Ik: Ok. Ik wacht het af. En beraad mij over schadevergoeding, als de toezeggingen niet worden nagekomen.

(27 minuten gebeld = € 2,70. Met een AltijdVrijbellen-abonnement van KPN. En met de bestelling vorige maand was ik ook al 32 minuten bezig. Zo verdient KPN snel de aanbiedingkortingen terug).

Vervolgens vond ik dit forum, heb met veel belangstelling de klachten gelezen. Inderdaad ben ik niet alleen. Lotgenoten, ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 3
Badge +5

Beste Liv,

Je vraag wordt in dit Topic behandeld.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reputatie 4
Badge +1
KPN had/heeft lever problemen met de ITV ontvangers is persbericht van geweest dus dat die later zijn klopt gewoon.

Reputatie 4
Badge +1
Welke apparaten heb je precies gehad? Want het kan zijn dat je sommige apparatuur dubbel krijgt.

als het goed is heb je een Experiabox gehad deze is wit danwel met plexiglas eromheen of zonder.

2 keer een ITV ontvanger de motorolla 1963 en 1 switch en 1 keer een DVS.

Reputatie 4
Badge +1
Liv, welke experbiabox heb je nu en welke heb je gehad?

Reputatie 4
Badge +1
Uiterlijk is genoeg, als je nu een arcadian heb(zonder plexiglas rand) is dat alleen ADSL heb je de ZTE met plexiglas rand dan heb je een VDSL modem in dat geval dient de nieuwe aangesloten te worden. 

Ik denk dat je het nieuwe modem moet aansluiten aangezien KPN die wel verzonden heeft.

Reputatie 4
Badge +1
Kan hoeft niet, monteur kost uit mijn hoofd 35 euro. Let wel op als hij komt hij alles aansluit met de spullen die je hebt.

Reputatie 4
Badge +1
De Helpdesk van Xs4all schijnt de beste te zijn volgens onderzoeken.

Omtrent de functie herhaalt opneme deze schijnt eraan te komen.

ben blij voor je dat de tv aansluiting gereed zijn...betreft de apparatuur, ik zal daar achter aan ga....moet eigenlijk binnen 3 weken geleverd zijn. mijn verhaal is anders ik heb de apparatuur al in huis ontvangen (deze wordt a.s. maandag geinstalleerd door kpn monteur) maar zit nu 4 dagensinds afgelopen maandag zonder telefoon en internet verbinding omdat ze bezig zijn met omzetten van de aansluiting zeggen ze (kpn).....van digitenne naar interactive...eerlijk gezegd gelooft ik daar niks van... omzetten gebeurt softwarematig en duurt geen 4 or meerdere dagen....

ur right.... en ik lees zeker geen krant... ik heb in mijn geval weinig vertrouwen aan de kpn meer... als dit achter de rug is... ga ik naar andere leverancier....

als eerste heb ik de pakket twv 80 euro (voor draadloos), daarna de hele pakket voor interactive tv, uiteraard met experia box.. maar ik heb al experia. want ik heb internet en telefonie, maar nu wil ik de3-1pakket (internet, telefoon en tv)...de tv is nog niet aangesloten....

yeap... je moetervoor bellen...maar het ga je kosten.... maar als ik jou was ga langs de primafoon voor monteur bezoek...kosteloos...:-)

zijn allebei wit... trouwens ik kan de code/ registratie niet zien  vanuit waar ik nu ben (werk)... ik kan wel voor je morgen  doorgeven, dan kijk ik zodra ik thuis ben...

Net alle apparatuur gekregen. pffffffffff wat een apparaten. snap er geen jota van. mij was gezegd dat ik voor een tweede aansluiting een draadloze verbinding zou krijgen, maar nu heb 2 x hetzelfde apparaat gekregen. denk dat ik een monteur laat komen, dacht dat het gemakkelijk was, maar ben toch niet zo technisch. moet ik daarvoor bellen?

ik heb een klein apparaat van hp en twee grotere van motorola, beide zijn exact hetzelfde met afstandsbediening.

ik zie in de gebruikaanwijzing ook niets staan wat ik met de expedia box moet, die ik nu al heb voor telefoon en internet. bovendien heb ik een dvd-recorder.

Misschien toch beter een monteur te laten komen??

ik moet eerlijk bekennen, dat ik niet ontevreden ben met de service van kpn. heb inmiddels besloten de apparatuur door een monteur te laten installeren. het enige waar ik me vraagtekens bijzet is de helpdesk, de één zegt dit en de ander zegt iets anders. maar noem mij eens een goede helpdesk, ik ben er nog niet één tegen gekomen. hoe dan ook na volgende week ben ik van die ellendige ziggo af, daar ben ik erg blij mee.

laat ik dan nu eens een positief geluid horen.

Monteur heeft alles keurig aangesloten, netjes gewerkt en alles doet het.

Vandaag krijg ik een nieuw model expediabox (de mijne is kennelijk antiek).

Toch één minpuntje, je kan niet herhaald opnemen, maar ook dat probleem opgelost, want ik kan mijn harddiskrecorder weer aansluiten en daarmee kan ik wel herhaald opnemen.

Tja de helpdesk, daar heb ik ook verschillende antwoorden gekregen, maar ja welke helpdesk is goed?? Ben ik nog niet tegen gekomen.

Al met al ben erg tevreden over KPN en ben heel blij dat ik van die vreselijke arrogante Ziggo af ben.

beste mede-klanten,

Gisteren heb ik in 1 dag bijna de hele installatie gedaan. Zelf! En alles werkt. Daarom voel ik mij verplicht om als klant andere klanten te helpen. Want helemaal vanzelf ging het niet.

Maar eerst even het vervolg van het voorgaande.

Na de toezegging van de versnelde levering van een Experia kreeg ik hem inderdaad de volgende dag al, zonder tv-spullen. Alle voorbereidingen gedaan, zodat ik dinsdag 6 bij uitval van internet meteen de Experia kon ophangen en aansluiten.

Dinsdag 6 december, 10 uur: telefoon van KPN. Wegens een technische storing kan de lijn niet worden omgezet.

Ik: Wanneer dan wel?

Klantenservice: technische storing, dat weten we nog niet.

8 december, Technische dienst: aansluiting wordt 12 december omgezet.

9 december: Bevestigingsbrief KPN dat mijn aansluiting op 6 december (jawel) wordt gerealiseerd.

10 december: grote doos met alle apparaten

12 december meteen 's ochtends geen internet. Dus direct begonnen met de aansluiting van de Experia. Moest n.l. vrij dringend mails versturen en werk doen.

KPN vindt het blijkbaar redelijk om van klanten te verwachten dat ze direct tijd kunnen maken om de nieuwe apparaten aan te sluiten op het moment dat het toevallig bij KPN uitkomt.

KPN heeft vooral het probleem dat er veel verschillende afdelingen met hetzelfde bezig zijn (geadministreerd op postcode+huisnummer, of vast telefoonnummer) maar dat ze elkaar daar niet van op de hoogte houden, en blijkbaar ook niet hetzelfde computersysteem gebruiken. KPN doe hier eens wat aan! Planningen delen in een netwerk is juist waar computers handig voor zijn. En het is minder frustrerend voor klanten en klantenservice.

De rest is eigenlijk off topic, want tips voor als je de spullen wel hebt gehad.

Uiteindelijk toch nog een uur of 3 bezig geweest met de internet- en belaansluiting, en einde middag nog een paar uur met de ITV-aansluiting.

Op zich is de Handleiding heel gedetailleerd (niveautje 'doe stekker in stopcontact'), zodat ik er wel mee te werken vond. Helaas zijn er ook wat details over het hoofd gezien, waardoor het mij toch - volgens mij overbodig - veel tijd kostte.

De installatie-CDrom

Ook bij draadloos adviseert de Handleiding om de eerste installatie bedraad te doen (gele Ethernetkabel). Ging vanzelf. Via de draad zat ik zo op Internet en kon ik mail ophalen! Daarna stopte ik - zoals de Handleiding aangeeft - de installatie-CDrom in de laptop, om de installatie van de computer op het Experia te doen. Dat bleek niet zo handig.

Tabblad eigen SSID en netwerksleutel

Een van de tabbladen adviseert om de fabrieksSSID en WPA-sleutel meteen te veranderen in zelfbedachte. Ik ben voor veiligheid dus dat deed ik meteen. Toen ik later draadloos wilde verbinden, vroeg de netwerkverbinding om de sleutel. Ook logisch. Maar de netwerkverbinding vond mijn nieuwe sleutel niet goed. En ook de fabriekssleutel niet. Wat nu?

Klantenservice: Reset Experia weer naar fabrieksinstellingen. Dan opnieuw opstarten en draadloos verbinden met fabriekssleutel.

Zo gedaan. Laptop was bij uitschakelen even bezig met nieuwe instellingen te verwerken. Daarna weer aangezet (Experia is lang bezig met opstarten). Daarna kreeg de laptop netwerkverbinding met .... mijn netwerksleutel.

Tip dus: na invoer gegevens alles eerst herstarten! Staat nergens in de Handleiding.

Tabblad gegevens mailadres

Maar eerst had ik in een volgend tabblad gelezen dat ik een verplicht KPNmail-adres kreeg "voor de facturen en dergelijke". Volgend tabblad wilde gebruikersnaam, (nieuw) mailadres (zie de contractbrief), wachtwoord, gebruikersnaam én alias. In mijn contractbrief stond alleen de gebruikersnaam die ik al had bij Planet, en de rest 'bij u bekend'. Dus niks ingevuld. Maar dan wil de installatie niet naar een volgend tabblad. Dus kan niet afgemaakt?

Klantenservice: De invoer van een mailadres geldt alleen voor nieuwe klanten. Omdat u al klant bent, hoeft u die e-mailgegevens niet in te vullen.

Ik: Maar ik heb geen adres@kpnmail, en volgens de installatie krijg ik die verplicht.

Klantenservice: "Nee, uw Planet-adres is het correspondentieadres. En daarbij zeggen veel van mijn collega's tegen klanten dat ze de CDrom best als onderzetter mogen gebruiken, want hij is niet nodig voor de installatie."

TIP, zeker als je al klant van KPN/Planet bent: laat de CDrom maar ingepakt.

Splitter

Verder zat er een splitter bij mij in de doos. Voordat ik de complete doos had, had Klantenservice mij verteld dat ik die niet zou krijgen, omdat ik al ADSL-klant was en dus al een splitter had. Die overigens volgens Klantenservice "na een paar weken weer kan worden verwijderd, want dan kan de telefoon direct in de Experia, en is de splitter overbodig. Maar hij mag ook blijven zitten...."

Bij mij bleek de telefoonverbinding in de Experia meteen te werken. Splitter blijft wel nodig om verlengsnoer te kunnen gebruiken tussen ISRA2 en Experia.

ITV:

Ik sloot de tv-ontvanger aan de tv en aan de Experia. De ontvanger gaat zich dan installeren, en haalt de programmagegevens op. 'Paar minuten' zegt het tv-scherm dan. Na 1,5 uur zei hij dat nog. Maar de Klantenservice vroeg in die tijd wegens de drukte later te bellen. Misschien was het ook druk bij de programmagegevens. Later op de avond was het zo gepiept. En weer na opnieuw starten....

TIP: als de ontvanger erg lang bezig is, alles (volgorde in de Handleiding!!) uitschakelen en weer aanzetten.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Reageer