Geen beeld

  • 11 July 2020
  • 19 reacties
  • 195 keer bekeken

Goedemorgen,

Wij zitten met een probleempje. We hebben gisteren een nieuwe tv gekocht alleen nu hebben wij geen beeld bij tv kijken maar wel geluid... De rest doet het allemaal wel, Netflix de gids radio etc alleen geen beeld bij gewoon TV kijken. We hebben al gekeken of we wel beeld hebben wanneer we het kastje naar sd zetten maar dit helpt niet... Wij weten niet meer wat we kunnen doen om het op telossen 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Marchjj ,

Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Marchjj,

Vervelend dat je geen beeld kan krijgen. Hoe is de ontvanger precies aangesloten en werkte die voor de nieuwe tv kwam verder wel goed? Welk type ontvanger is het? (dit vind je vooraan en onderop de ontvanger)

Heb je toevallig al geprobeerd om de ontvanger een harde reset te geven door via Menu → Instellingen → druk 2x op de gele knop op de afstandsbediening → Frisse Start of Software verwijderen te kiezen?  
 

Hoi @Marchjj ,

Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd?

 

Daar ligt het niet aan, in de oude tv werkte die wel gewoon 

Hallo @Marchjj,

Vervelend dat je geen beeld kan krijgen. Hoe is de ontvanger precies aangesloten en werkte die voor de nieuwe tv kwam verder wel goed? Welk type ontvanger is het? (dit vind je vooraan en onderop de ontvanger)

Heb je toevallig al geprobeerd om de ontvanger een harde reset te geven door via Menu → Instellingen → druk 2x op de gele knop op de afstandsbediening → Frisse Start of Software verwijderen te kiezen?  
 

We zullen die harde reset es proberen, kan het zo zijn dat ons kastje HD niet ondersteunt? Of ligt et daar niet aan 

Hallo @Marchjj heb je de HDMI-kabel ook al eens op een andere HDMI-poort van je tv-toestel geprobeerd?

 

Hallo @Marchjj heb je de HDMI-kabel ook al eens op een andere HDMI-poort van je tv-toestel geprobeerd?

 

Jaa ook al geprobeerd helaas geen beeld 

Hallo @Marchjj , welk merk en type(nummer) tv-toestel heb je?

Heb je de tv al eens een reset gegeven?

Heeft de tv de meest recente software?

 

Heb je alleen geen beeld van uitzendingen of werkt ook 't menu niet? Mocht dat wel werken dan zou je eens kunnen kijken naar de beeldscherminstelling, staat dat op 720P, Auto of nog wat anders? Als daar geen 1080i staat kun je dat eerst eens proberen (1080i is de resolutie waarmee de uitzendingen de zender verlaten). Je tv zal dan zelf opschalen naar z'n standaard resolutie.

Hallo @Marchjj , welk merk en type(nummer) tv-toestel heb je?

Heb je de tv al eens een reset gegeven?

Heeft de tv de meest recente software?

 

Samsung UE43RU7100

 

​​​​En op de beide andere vragen ja 

Hallo @Marchjj , heb je de decoder via het testmenu al eens de complete decodertest uit laten voeren?

 

Hallo @Marchjj , heb je de decoder via het testmenu al eens de complete decodertest uit laten voeren?

 

We hebben echt alles al uitgeprobeerd, kan het zo zijn dat het kastje een 4k tv niet aan kan?

We hebben namelijk die harde reset gedaan en kwamen dus in het menu van het kastje zelf, daar was het beeld echt super slecht. Allemaal witte stipjes en beeld leek erg uit gerekt. 

Hallo @Marchjj , als je binnen de decoder de beeldkwaliteit kp 'automatisch' zet moet je altijd beeld kunnen krijgen.

Zelf heb ik ook een 4K tv met een standaard Arris decoder en heb perfect beeld.

 

Hallo @Marchjj , als je binnen de decoder de beeldkwaliteit kp 'automatisch' zet moet je altijd beeld kunnen krijgen.

Zelf heb ik ook een 4K tv met een standaard Arris decoder en heb perfect beeld.

 

Nou dan begrijpen wij er helemaal niks meer van 

Hallo @Marchjj , als je binnen de decoder de beeldkwaliteit kp 'automatisch' zet moet je altijd beeld kunnen krijgen.

Nee, dat is niet altijd waar, weet ik uit eigen ervaring. Zie ook mijn eerdere post over 1080i.

Ook dat hebben we geprobeerd maar niks werkt. Het ligt nu bij kpn en ze zullen het uitzoeken. Wij zelf denken toch echt dat het kastje gewoon niet sterk genoeg is. 

 

We hebben de hdmi terug gedaan in de oude tv en daar doet alles het gelijk dus daar ligt het niet aan

We hebben de hdmi terug gedaan in de oude tv en daar doet alles het gelijk dus daar ligt het niet aan

Doen andere HDMI-apparaten (DVD-speler e.d.) 't wel op je nieuwe tv, m.a.w. weet je zeker dat je nieuwe tv op dit gebied niet stuk is?

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Marchjj! Een nieuwe tv hebben en dan geen tv kunnen kijken, dat is naar natuurlijk. Er zijn door de anderen al een hoop vragen gesteld zo te zien, maar ik mis nog wel een vraag. Welk type tv-ontvanger heb je precies van ons?

Je zegt ook dat het al bij KPN ligt, bedoel je daarmee dat je ook via een andere weg al contact met ons hebt gehad en dat er via die weg iets in gang is gezet? Op je forumprofiel zie ik nog geen gegevens staan, waardoor ik nog niet met je mee kan kijken. 

Welkom bij ons op het forum @Marchjj! Een nieuwe tv hebben en dan geen tv kunnen kijken, dat is naar natuurlijk. Er zijn door de anderen al een hoop vragen gesteld zo te zien, maar ik mis nog wel een vraag. Welk type tv-ontvanger heb je precies van ons?

Je zegt ook dat het al bij KPN ligt, bedoel je daarmee dat je ook via een andere weg al contact met ons hebt gehad en dat er via die weg iets in gang is gezet? Op je forumprofiel zie ik nog geen gegevens staan, waardoor ik nog niet met je mee kan kijken. 

Jaa ik heb ook al gebeld, ze zouden me terug bellen wanneer oplossing alleen heb ik het telefoontje gemist door dat ik aan het werk ben. Kan zo ook niet na kijken welke tv ontvanger we van jullie hebben daar kom ik vanavond op terug 

Reputatie 7

Hoi @Marchjj, ik heb nog geen reactie gezien. Had je het vorige week nog kunnen bekijken? Of hadden de specialisten alweer contact met je opgenomen met een oplossing?