Beantwoord

Geen beeld/geluid vanaf TV ontvanger

  • 15 September 2021
  • 20 reacties
  • 275 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

 

Ook hier op dit moment hetzelfde probleem. Gerest naar fabrieksinstellingen en dubbel gekeken of alle stekkers er in zaten. 
 

Ook gaat het hier om een LG OLED tv. Vanmiddag nog gewoon TV kunnen kijken en nu doet hij precedent hetzelfde als hierboven vermeld. Is er al een oplossing?

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 6 November 2021, 17:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

Heb je een goede HDMI kabel naar de tv en zit deze op HDMI kanaal 1 en staat de TV ook op HDMI kanaal 1?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Joop,

Het gaat om de VIP5202. Het gaat om een nieuwe HDMI kabel (4k ready) die goed werkt - heb zelf nog een oudere kabel gebruikt om te kijken of het daar dan aan lag.


De kabels zitten allemaal zoals het hoort. Ik heb namelijk gewoon altijd normaal TV kunnen kijken tot deze week. Het gaat hier ook om

een LG OLED (zou het aan een LG liggen?). Sinds het begin al problemen gehad met het kastje wie weet ligt het daar aan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de VIP 5202 verbonden met de Experiabox?

Vaste UTP kabel, of zitten er netwerkkabels of een switch of zo tussen?

Reputatie 4
Badge +2

Met de meegeleverde UTP kabel. Er hangt niks tussen de VIP en de Experiabox. Ik vraag mij af of het misschien dan door de VIP komt dat deze een fabriek defect heeft. Om hier een monteur voor te laten komen is ook weer zo wat.

Reputatie 7
Badge +20

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan je gegevens compleet in.

In je account op dit forum.

Alleen de moderater (medewerker KPN) kan die gegevens zien.

Hij of zij kan het dan voor je nakijken en op afstand meten.

Alles moet natuurlijk wel aanstaan. 

 

En inderdaad, helaas kan een nieuw apparaat defect zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan je gegevens compleet in.

In je account op dit forum.

Alleen de moderater (medewerker KPN) kan die gegevens zien.

Hij of zij kan het dan voor je nakijken en op afstand meten.

Alles moet natuurlijk wel aanstaan. 

 

En inderdaad, helaas kan een nieuw apparaat defect zijn.

Het welbekende verhaal: “Alles werkt naar behoren volgens onze test” en “als de monteur over de drempel is werkt het niet meer”. Vanmiddag maar eens weer bellen en om een nieuwe vragen. Hopelijk is dit mogelijk en kunnen wij snel weer TV kijken zonder dat ie wegvalt en of geen beeld en geluid geeft.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @NielsO. Ik heb met de gegevens vanuit je profiel gekeken en het lijkt erop dat de TV-ontvanger al enkele dagen geen contact heeft gemaakt met de Experiabox. In je initiële bericht geef je aan dat je een reset hebt uitgevoerd.  Zou je nog kunnen aangeven of je die gedaan hebt volgens de instructie “terugzetten naar fabrieksinstellingen” op onze website? Laat het hier even weten. Als je dat gedaan hebt zou je nog kunnen proberen een andere UTP kabel te gebruiken en deze aan te sluiten op een andere poort op de Experiabox. Als je al deze dingen gedaan hebt laat het dan hier even weten. Als dit het probleem niet verhelpt en als ik zie dat de TV-ontvanger nog steeds geen verbinding heeft kunnen maken met de Experiabox ga ik er vanuit dat de TV-ontvanger inderdaad defect is en zal ik een vervangend exemplaar voor je regelen! 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @NielsO. Ik heb met de gegevens vanuit je profiel gekeken en het lijkt erop dat de TV-ontvanger al enkele dagen geen contact heeft gemaakt met de Experiabox. In je initiële bericht geef je aan dat je een reset hebt uitgevoerd.  Zou je nog kunnen aangeven of je die gedaan hebt volgens de instructie “terugzetten naar fabrieksinstellingen” op onze website? Laat het hier even weten. Als je dat gedaan hebt zou je nog kunnen proberen een andere UTP kabel te gebruiken en deze aan te sluiten op een andere poort op de Experiabox. Als je al deze dingen gedaan hebt laat het dan hier even weten. Als dit het probleem niet verhelpt en als ik zie dat de TV-ontvanger nog steeds geen verbinding heeft kunnen maken met de Experiabox ga ik er vanuit dat de TV-ontvanger inderdaad defect is en zal ik een vervangend exemplaar voor je regelen! 

Hallo Bram,

Bedankt voor je berichtje. Ik ga er morgen gelijk mee bezig. Zoals ik al eerder zei soms out of the blue doet hij het wel. Morgen vroeg ga ik een andere kabel proberen. Fijne avond verder.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @NielsO ik heb al even niks van je mogen horen. Ik hoop uiteraard dat dit komt doordat het probleem opgelost is en je weer gewoon goed gebruik van alle diensten kan maken. Is dat in deze ook het geval? Ik hoor graag van je!

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Bram_,

 

Het probleem is vanzelf weggegaan maar sinds een paar dagen weer terug gekomen. Ik heb het zojuist opgenomen. Het beeld blijft wegvallen en/of helemaal geen verbinding terwijl die er wel is als ik in het LG kanaal zit.

 

Via een privé bericht zou ik evt de video kunnen laten zien. Groet

Reputatie 7
Badge +17

Zou je voor de zekerheid eens kunnen kijken of het helpt een andere HDMI kabel of een andere HDMI poort op de tv te gebruiken? Is het daarnaast mogelijk om een ander apparaat te testen? Bijvoorbeeld een DVD-speler? Daarnaast gaf je aan dat het of wegvalt of geen verbinding aangeeft. Bedoel je dan dat je de melding “geen signaal” of een melding van onze TV-ontvanger dat er geen verbinding is met het modem?

Reputatie 7
Badge +17

@NielsO ik heb al even niks meer van je gehoord. Zou je kunnen bevestigen dat na 1 oktober het probleem verder weg is gebleven of dat je nog hulp nodig hebt?

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Bram_ ,

 

Excuus voor de late reactie. Sinds mijn laatste bericht 9 dagen geleden hebben wij weinig tot geen TV gekeken door het hierboven benoemde probleem. Zojuist de tv aangezet en het probleem is nog steeds aanwezig. Het kastje retour sturen en een nieuwe ontvangen dacht ik zo? Heb alles geprobeerd wat jullie en op internet staat, maar geen succes.

Reputatie 7
Badge +17

@NielsO zou je eerst nog kunnen kijken of een van de tips uit het vorige bericht helpt? Op het moment dat we met enige zekerheid kunnen vaststellen dat het probleem in de ontvanger zit vervang ik deze met veel plezier voor je maar ik wil wel zeker weten dat we je daarmee ook van een oplossing voorzien. Zou je dus eerst nog kunnen kijken of het lukt een ander apparaat via HDMI op de TV aan te sluiten? En zou je nog aan kunnen geven of je een foutmelding krijgt of dat er een andere foutmelding te zien is? Als laatst zou ik je nog willen vragen of je wel het menu kan zien als het beeld op zwart slaat. 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Bram_

 

Nogmaals; alles al geprobeerd. Nee, het menu is dan ook niet zichtbaar. TV kijken doen wij niet meer want op deze manier is dat gewoon niet mogelijk. Hopelijk ligt het aan deze tv ontvanger anders is het een mysterie. Hopelijk werkt de nieuwe wel. Heb jij daar nog gegevens voor nodig?

Kijk je, vooralsnog, dan niet 'gewoon’ via de KPN ITV app in je tv? Het is een LG, dus die moet dat hebben.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @PeterG,

 

Ik zou het niet weten of deze optie beschikbaar is voor mij, ik ga het gelijk checken zodra ik thuis ben van werk, maar het zou toch niet moeten om via deze weg tv te kunnen kijken? Ik ga ervan uit dat er een defect in de ontvanger zit want sinds het begin mankementen ermee gehad.

Reputatie 7
Badge +17

@NielsO er is een nieuwe ontvanger onderweg. Je krijgt hiervan een bevestiging via SMS. Zou je hier kunnen laten weten als je deze hebt geïnstalleerd? :relaxed:  

Reputatie 4
Badge +2

@NielsO er is een nieuwe ontvanger onderweg. Je krijgt hiervan een bevestiging via SMS. Zou je hier kunnen laten weten als je deze hebt geïnstalleerd? :relaxed:  

Zodra ik hem ontvangen en geïnstalleerd heb horen jullie van mij. Alvast bedankt, @Bram_!

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Bram_

 

Nu 3 dagen zonder enige storing kunnen kijken. Op dit moment lijkt het erop dat het probleem verholpen is! Hopelijk blijft het zo. Bedankt en een fijn weekend gewenst.