Beantwoord

Geen beeld itv online

• 13 december 2014
  • 9 reacties
  • 9079 keer bekeken

Als ik naar itvonline.nl op mijn laptop ga dan krijg start het scherm, zie ik mijn opnames, ik kan zenders selecteren. Maar ik kan mijn opnames niet starten (play-icoon is grijs en niet klikbaar) en ook geen live tv-zien. Ik zie de lader naar 100% gaan, maar het beeld blijft zwart. 

Ik heb geprobeerd in chrome en in IE. Het is 64bit. C:ProgramDataMicrosoftPlayReadymsprhd.hds heb ik verwijderd, updates gedaan etc/

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door twintoon 14 december 2014, 19:20

Had dezelfde problemen opgelost met :

Ga naar IE rechtsboven menu extra en kies internetopties.

Kies tablat "Privacy" en zet de schijregelaar naar beneden op laag.

Klik toepassen en ITV online zou weer moeten werken

Succes

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Zit je wel op je eigen KPN netwerk, waar de tv ook op is aangesloten?

Dus via de Wifi van je experiabox.

Anders werkt het niet.

Reputatie 7
@joop2011,

Dat klopt, maar het kan wel werken als je het echt wilt. (Zie dit topic)

Bij een laptop bij ons thuis kwam dit probleem ook voor. Nadat op internet niks te vinden was ben ik gaan kijken wat het probleem kon zijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de volgende stappen mij weer beeld opgeleverde:

1. Ga naar de website van itvonline.nl
  2. Wacht tot Silverlight geladen is (in dit geval dus tot het scherm zwart is)
  3. Klik met je rechtermuis knop op het Silverlight scherm (het zwarte vlak)
  4. Klik op Silverlight (de enige optie :P)
  5. Klik op de tab Toepassingsopslag
  6. Select het domein van iTV (http://www.itvonline.nl/)
  7. Klik op verwijderen
  8. Sluit het menu scherm van Silverlight
  9. Herlaad de iTV pagina
Het kan zijn dat wanneer je je browser afsluit en weer opnieuw opstart dat je de stappen hierboven weer moet volgen om weer beeld te krijgen.

Succes!

Reputatie 7
Wow, dan weet ik nu ook weer waarom ik altijd de iTVonline app op mijn Android tablet gebruik. ;)

Trouwens, welkom op het forum en bedankt voor deze goede bijdrage in jouw eerste post hier. :D

Dank voor de reacties, maar helaas biedt het geen oplossing. Ik zit op mijn eigen wifi. En het verwijderen van de toepassingopslag werkt ook niet. Als ik probeer dit uit te schakelen krijg ik een foutmelding en als ik het alleen verwijder komt er weer een zwart scherm.

De andere oplossing die voorgedragen is verwijst naar gebruik itvonline in het buitenland. Ik zit gewoon in NL.

Iemand nog een suggestie?

Reputatie 7
Verwijder Silverlight eens van jouw PC en installeer deze vervolgens opnieuw.

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Reputatie 6
Badge +9
wjb schreef:
Verwijder Silverlight eens van jouw PC en installeer deze vervolgens opnieuw.

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Dat moet de oplossing geven. Een paar dagen geleden, kreeg ik ook zwartbeeld, maar dan tijdens het live TV kijken. Gewoon verwijderen en opnieuw installeren. Zal wel door een update komen, van Patch Tuesday.

Had dezelfde problemen opgelost met :

Ga naar IE rechtsboven menu extra en kies internetopties.

Kies tablat "Privacy" en zet de schijregelaar naar beneden op laag.

Klik toepassen en ITV online zou weer moeten werken

Succes

In ieder geval voor IE een oplossing gevonden voor de live tv. Helaas nog niet voor Chrome. Ook kan ik de 'opgenomen programma's' niet bekijken.

Reageer