Beantwoord

Geen beeld na instellen nieuwe tv/afstandsbediening

• 26 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 162 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo allemaal
Nou dit weer. Nieuwe tv; afstandsbediening geprogrammeerd ( geloof ik, sensor onder beeldbuis reageert ), maar als ik knoppen test volgens gebruiksaanwijzing gebeurt er niets. Geen geluid en het enige beeld is het taalmenu.
Dat laatste is de inleiding voor het normale instellen van de tv ( kabel etc. )

Help !
Peter.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door joss1965 26 augustus 2017, 15:38

Ik zou eerst beginnen met de nieuwe tv te installeren, met de afstandsbediening (AB) van de tv en de Arris uitgeschakeld (powerknopje aan de achterzijde). Dan via het taalmenu en andere instellingen van de tv. Sla alles over wat te maken heeft met het ophalen van zenders, want dat is niet nodig en werkt niet.
Als de tv klaar is, kies dan (knopje bron of Source op de AB van de tv) de HDMI-ingang waarop je de tv-ontvanger hebt aangesloten. Vervolgens schakel je de Arris aan en krijg je het scherm (Welkom bij interactieve tv) met de groene en gele blokjes. Als dat scherm klaar is, heb je als het goed is beeld en geluid..
Tenslotte kun je de AB van de Arris instellen voor bediening van de televisie. Kijk op http://kpn.com/afstandsbediening voor de instructie.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Mooi dat het werkt Peter. Het belangrijkste is om de dingen in de juiste volgorde te doen. En vaak is het op een nieuwe tv zaak om de juiste ingang te kiezen. Het ligt voor de hand om 'tv' te kiezen, maar dat is de antenne-ingang (Coax) en die heb je bij een tv-decoder niet nodig.

Werkt de AB van de Arris inmiddels ook op de tv? In ieder geval veel plezier met je nieuwe tv.
Reputatie 3
Badge
TADA Joss 1 met stip.

Hij doet het; fantastisch !

En jij zei vanmorgen nog wel dat het zo gemakkelijk zou zijn ! ( nou ja, dat zei je bijna )

Je lijkt echt te weten waar je het over hebt.
Wat was er nu aan de hand ? weet je dat ? Dan weet ik het voor een volgende keer.

Dankbare Groeten
Peter.
Reputatie 7
Badge +10
Ik zou eerst beginnen met de nieuwe tv te installeren, met de afstandsbediening (AB) van de tv en de Arris uitgeschakeld (powerknopje aan de achterzijde). Dan via het taalmenu en andere instellingen van de tv. Sla alles over wat te maken heeft met het ophalen van zenders, want dat is niet nodig en werkt niet.
Als de tv klaar is, kies dan (knopje bron of Source op de AB van de tv) de HDMI-ingang waarop je de tv-ontvanger hebt aangesloten. Vervolgens schakel je de Arris aan en krijg je het scherm (Welkom bij interactieve tv) met de groene en gele blokjes. Als dat scherm klaar is, heb je als het goed is beeld en geluid..
Tenslotte kun je de AB van de Arris instellen voor bediening van de televisie. Kijk op http://kpn.com/afstandsbediening voor de instructie.
Reputatie 3
Badge
De tv ontvanger is de Arres . Die heb ik al jaren gebruikt met mijn vorige tv.
Ja alles is verbonden. Ik heb het over de afstandsbediening van de KPN.
Vreemd genoeg kan ik de tv wel uitzetten terwijl ik voor aanzetten twee maal moet drukken.
Reputatie 7
Badge +10
Begrijp ik goed dat het alleen nog gaat om het instellen van je televisie? Heb je de tv ontvanger (welke heb je?) al verbonden met je tv? Over welke afstandsbediening heb je het (die van de tv of die van KPN)?

Reageer