Geen beeld op tv

• 28 mei 2013
  • 6 reacties
  • 8668 keer bekeken

Sinds vanmorgen hebben we geen beeld op onze tv. Kastjes beiden opnieuw opgestart, maar desondanks geen beeld, blijft alleen zwart. Kabels e.d. nagekeken, maar geen signaal, behalve bij dvd afspelen. Wat kan oorzaak zijn, woon in Almere Buiten.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Jvdp,

Dat is niet de bedoeling! Ik zou graag van je horen wat er voorop de ITV ontvanger staat. Ik bedoel specifiek de lichtgevende getallen. Er zou hier een getal moeten staan of een foutcode. 

Verder zou ik van je willen weten hoe de ITV ontvanger is aangesloten. Is dit via een HDMI-kabel of via een SCART-kabel?http://en.wikipedia.org/wiki/SCART" target="_self

Ik zie je reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Burhan
Het was eerst een f12 fout geen IP adres de modem opnieuw opgestart toen wel weer IP de ontvanger ook opnieuw opgestart en het enige wat je wel ziet is laden voor de zenderinformatie zoals altijd alleen GEEN beeld van de tv dus kan geen tv kijken. We hebben HDMI kabel.

Reputatie 5
Badge +11
Beste Jvdp,

Kun je eens een software-reset proberen? Hoe je dit uitvoert, lees je hieronder:

Voor ITV ontvanger type 1853:

Maak het apparaat stroomloos. (stroomkabel eruit voor 30 seconden). Na 30 seconden sluit je de stroomkabel weer aan. De ontvanger zal zich nu opnieuw opstarten. Zodra je het eerste balkje in beeld hebt, mag je meteen op de knop bovenop de ontvanger drukken. Deze knop kan groen of rood oplichten. Als het goed is, dan kom je in een menu. Mocht je niet in het menu komen en is het apparaat al bezig met het tweede balkje, dan mag je alle stappen opnieuw proberen.

Wanneer je in het menu zit, kun je dezelfde knop gebruiken om te navigeren in het menu. Als je één keer op de knop drukt, verschuift het selectiebalkje één naar onderen. Wanneer je op "verwijderen software" staat, mag je de knop ingedrukt houden tot je apparaat opnieuw opstart. Dan is het gelukt.

Voor alle andere type ITV ontvangers:

De ITV ontvanger stroomloos maken voor 30 seconden. Na 30 seconden het apparaat weer aansluiten. De ontvanger zal zich nu opnieuw opstarten en er zullen bolletjes/balkjes in beeld verschijnen. Zodra het eerste bolletje/balkje in beeld verschijnt, mag er meteen op de menuknop gedrukt worden op de afstandsbediening. Als het goed is, kom je nu in een menu. Wanneer dit niet het geval is, dan mag de hele procedure opnieuw geprobeerd worden. Wanneer je wél in het menu bent aangekomen, mag je met de ronde toets kiezen voor "verwijderen software" en bevestigen met de "OK" knop op je afstandsbediening. Het apparaat zal nu opnieuw opstarten en dit betekent dat het goed is gelukt! 

Ik hoor graag van je wat hiervan de uitkomst is. Succes!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Zal het vanavond thuis proberen, dan kom ik er morgen op terug. Bedankt!

Reputatie 5
Badge +11
Beste Jvdp,

Is het gelukt? Ik hoor graag wat eruit is gekomen!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 5
Badge +11
Beste Jvdp,

Helaas heb ik niet van je vernomen of het probleem is verholpen met de software-reset. Ik hoor graag alsnog van je of je probleem is opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer