Beantwoord

Geen bekabeld internet mogelijk op Samsung Smart TV

  • 30 May 2019
  • 7 reacties
  • 2257 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Samsung Smart TV UE49NU7100 die ik bekabeld in mijn netwerk wil hangen voor snelheid en betrouwbaarheid van de verbinding. De TV maakt echter geen internetverbinding:

  • TV is met LAN kabel aangesloten via switch op KPN Modem
  • Kabelaansluiting wordt herkend (krijg melding op TV)
  • Melding: netwerkverbinding mislukt
  • het lijkt erop dat de TV geen juist IP krijgt toegewezen (IP zit in andere range en gateway en dns blijven leeg)
  • Verbinden over Wifi lukt wel (TV krijgt dan wel goed ip etc)
Wat zie ik over het hoofd?

Dank!
Mark
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 May 2019, 08:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Marquis ,
Bij Samsung wil het wel eens helpen de tv letterlijk stroomloos te maken, dan de LAN kabel op de tv aansluiten en de tv weer van stroom voorzien en aan zetten.
Soms heeft de tv ook moeite met bekabeld als er eerder een wifi verbinding actief is geweest, dan is de oplossing de tv te resetten en dan de eerstgenoemde oplossing toe te passen.
Succes.
Reputatie 7
Badge +9
Zie bladzijde 23 t/m 27 van de handleiding voor mogelijke oplossingen.
Reputatie 3
Badge +1
Kan ook zijn dat de switch niet goed is. Het deze ondersteuning voor IGMP ?? Of probeer eens rechtstreeks aan te sluiten op de KPN Modem. Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze LG uit 2017
Reputatie 7
  • het lijkt erop dat de TV geen juist IP krijgt toegewezen (IP zit in andere range en gateway en dns blijven leeg)

Wat is dan het IP adres dat aan de televisie toegewezen wordt?
Je mag dat rustig vermelden immers het is een IP adres dat alleen op jouw lokale netwerk actief is.
Welk type Experia Box gebruik je?
Dank voor de reacties! Opgelost met tip 1 en 2. Topic kan gesloten worden

Dit is nog steeds een actueel probleem.

Wij hebben en samsung smart tv Neo. Kpn kastje en switch er tussen. 

In eerste instantie op WiFi aangesloten, maar wilde het naar vast overzetten. Dit lukte niet de vaste aansluiting werd niet herkend. 

Oplossing 1 gebruikt dus tv van het stroom af en netwerk Lan kabel rechtstreeks van uit de meter kast op de tv aangesloten. 

Tv opnieuw opstarten en klaar. Nadeel is wel dat je opnieuw Netflix en hbo max inloggen 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is nog steeds een actueel probleem.

Wij hebben en samsung smart tv Neo. Kpn kastje en switch er tussen. 

In eerste instantie op WiFi aangesloten, maar wilde het naar vast overzetten. Dit lukte niet de vaste aansluiting werd niet herkend. 

Oplossing 1 gebruikt dus tv van het stroom af en netwerk Lan kabel rechtstreeks van uit de meter kast op de tv aangesloten. 

Tv opnieuw opstarten en klaar. Nadeel is wel dat je opnieuw Netflix en hbo max inloggen 

 

Dit is geen probleem bij KPN, maar bij Samsung.

Ik heb geen Samsung meer, maar volgens mij kan je (net zoals bij LG) in het menu de verbinding aanpassen.

Als dat WIFI was, kan je dat aanpassen naar Netwerkkabel (UTP (CAT5E (LAN)))

 

Anders helpt inderdaad resetten en van de spanning (volksmond stroom) voor 1 minuut afhalen en daarna alles weer instellen.