Vraag

Geen cast icoon met itv via chromecast

  • 27 May 2019
  • 15 reacties
  • 4161 keer bekeken

Ik krijg geen icoon om te casten bij itv via chromecast. Dit wel bij andere apps zoals Netflix. Ik ben verbonden met hetzelfde netwerk en probeer te casten met een huawei tablet T3. Heb de itv app al een paar keer opnieuw gedownload en de gastmodus staat uit op de chromecast. Iemand misschien een oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Bianca, welkom! Op het moment dat de iTV app en de chromecast op hetzelfde netwerk zitten, dan zou het cast icoon automatisch moeten verschijnen. Heb je een Chromecast 1 (soort van rechthoekig) of 2 (rond)? En, welke Experia Box heb je?
Hoi Erik

Ik heb een chromecast 2 en een Experiabox V10
Reputatie 7
Zie je die Chromecast wel binnen "Google Home"?
Is deze met hetzelfde (wifi) netwerk gekoppeld?
Staat Gastmodus aan of uit?

In het onderstaande voorbeeld is de Woonkamer een Android televisie van Sony en de Tuinkamer een Chromecast 2.


Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, Bianca. Is het probleem opgelost? Zo niet, kun je de vragen die wjb stelt nog beantwoorden.
Hoi Eric

Ik heb een chromecast 2 en een experiabox V10
Reputatie 7
Heb je ook antwoorden op mijn andere vragen?
Ik ben verbonden met hetzelfde netwerk en zie de chromecast gewoon in Google home en de gadtmodus staat uit
Reputatie 7
Ik vind dit een vreemde situatie immers ook ik had de combinatie Chormecast 2 / V10 en daarmee heb ik nooit problemen ondervonden, ook niet bij casten vanaf mijn Huawei MediaPad M3.
Ik zou je willen voorstellen om de Chromecast eens een factory reset te geven en opnieuw te koppelen.
Heb ik ook al gedaan maar werkt nog steeds niet. Heb zelf het idee dat het aan de mediatek processor ligt. Heb gelezen dat dat niet gied samen gaat met de Kpn itv app
Reputatie 7
Heb ik ook al gedaan maar werkt nog steeds niet. Heb zelf het idee dat het aan de mediatek processor ligt. Heb gelezen dat dat niet gied samen gaat met de Kpn itv app
De iTV app had inderdaad problemen met chipsets van MediaTek maar die zijn een tijd terug wel verholpen. Toch vind ik de gedachte niet verkeerd, het zou maar zo kunnen dat KPN "vergeten" is ook een oplossing voor MediaTek i.c.m. casting te implementeren.
Misschien kan @Erik_ dat eens aan het developmentteam voorleggen.
Reputatie 7
Badge +30
Het MediaTek issue is inderdaad verholpen. WJB, jij hebt toch ook een apparaat met een MediaTek (die MediaPad?) of vergis ik me daarin?

Nog een laatste vraag, Bianca: heb je andere mobiele apparaten in huis? Zo ja, kun je daarop wel casten vanuit de iTV app?

Vul verder je gegevens in op je profiel, en laat even weten als je dit gedaan hebt.
Reputatie 7
Het MediaTek issue is inderdaad verholpen. WJB, jij hebt toch ook een apparaat met een MediaTek (die MediaPad?) of vergis ik me daarin?
Nee, ik heb geen apparaten met een chipset van MediaTek.
Heb een Samsung S9 en een Samsung tab 4.
Heb met beide apparaten geen problenen met casten.
Reputatie 7
Nou @Erik_, dan lijkt me dit echt een leuke voor het developmentteam.
Reputatie 7
Badge +30

Het MediaTek issue is inderdaad verholpen. WJB, jij hebt toch ook een apparaat met een MediaTek (die MediaPad?) of vergis ik me daarin?Nee, ik heb geen apparaten met een chipset van MediaTek.


Ah, dan heb ik dat verkeerd onthouden.

Heb een Samsung S9 en een Samsung tab 4.
Heb met beide apparaten geen problenen met casten.


Dank je, Bianca. Vul nog even je profiel in, dan kan ik dit aan de developers voorleggen.