Beantwoord

Geen commerciële zenders op de itv app

  • 15 June 2021
  • 20 reacties
  • 325 keer bekeken

Ik heb al enkele dagen het hierboven beschreven probleem.

Heb de app al talloze keren opnieuw geïnstalleerd en ook Chrome geüpdatet.

Helaas zonder resultaat. De commerciële zenders starten niet op

Wat zou ik nog kunnen proberen dat wellicht helpt?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen 18 June 2021, 23:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @bbra!

Om je goed te kunnen helpen hebben we een eigen topic voor je aangemaakt. Gek dat jij ook ervaart dat alleen de commerciële zenders het niet doen. Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? Zo ja welke, of zo niet, wat gebeurt er precies? 

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar op welk merk en type apparaat je dit ervaart? En op welk besturingssysteem (type en versie) draait deze? Welke versie van de app gebruik je, en aangezien je ook Chrome geprobeerd hebt, maakt het verschil als je het test in bijvoorbeeld Mozilla Firefox?

Dank voor je reactie Alexandra,

Ik zie geen foutmelding. De video laad niet en het pijltje blijft maar draaien. De statusbalk waarmee je kan zien hoe ver een programma al is is wel zichtbaar als ik op het scherm klik. En wanneer ik swipe naar NPO 1,2 en 3 starten die wel meteen op.

De app staat op een 5 jaar oude Medion tablet met Android 5.1. Uiteraard gebruik ik de laatste versie van de app omdat ik deze de afgelopen dagen meerdere malen opnieuw heb geinstalleerd.

Ik vrees dat het iets te maken heeft met de update van 10 juni j.l. aangezien ik het probleem sinds die tijd ervaar 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @bbra 

Dit zou inderdaad kunnen door de leeftijd van jouw device. Door de content partijen wordt DRM verplicht gesteld en uiteraard willen ze altijd de meeste recente (die ook het beste werkt), en dat kan problemen veroorzaken met oudere devices.

Ik heb het app team gevraagd of er iets is wat we hier aan kunnen doen, dus ik hoop zo snel mogelijk iets te hebben melden hier over.

Zou je mij het type nummer van je tablet kunnen geven? Vaak heb je ergens in de instellingen van Android iets staan met allemaal versie nummers en apparaat namen. Daar staat vast ook een model of type nummer bij.

Ik draai de app op een Medion tablet type Lifetab S10365

Volgens de app is deze geschikt vanaf Android 5 en mijn tablet draait op 5.1

Als ik een beetje zoek op internet zijn er heel veel mensen die dit probleem hebben (gehad) onder allerhande omstandigheden. Wat ik mij dan afvraag is; wat is het verschil tussen het streamen van NPO 1,2 en 3 en de overige zenders. Een video starten is toch zo moeilijk niet zou ik als relatieve leek zeggen

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @bbra 

Volgens mij geef je nu het type nummer, maar ik heb het technische model nummer nodig.

Dit is hoe de tablet zich technisch identificeert. Dat moet ergens in de instellingen staan. Vaak (misschien wel altijd) zijn dit 2 letters en dan wat cijfers.

Het verschil tussen NPO1, 2, 3 en andere streams is dat de NPO streams niet beveiligt zijn. Alle andere streams wel. En jouw device moet deze beveiliging ondersteunen. Android 5.1 is helaas te oud voor de standaard beveiliging, maar er is mij verteld dat ze het toch mogelijk kunnen maken voor bepaalde oudere devices. Maar dan moeten ze dus het specifieke hardware model-nummer hebben.

Reputatie 7
Badge +8

En als ik op de service pagina van Medion kijk, dan zou het model-nummer op de achterkant moeten staan. Boven het serienummer en productnummer. Het begint dan inderdaad met 2 letters: MD

Hallo Jeroen-bart, hier zou de informatie die je zoekt tussen moeten staan.

In de beschrijving van jullie app staat dat deze geschikt is vanaf Android 5.0 dus dat zou ik even aanpassen als dat niet meer het geval is.

Ik vind overigens wel dat het afschrijven van een device van “slechts” 5 jaar oud wel heel snel is.

Alvast bedankt weer voor je hulp

Mvrgr, Bart

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @bbra 

Probeer het nu nog eens op je Medion tablet.

Reputatie 7
Badge +19

@bbra Ik zie dat Jeroen-Bart je te hulp geschoten is, super! Hij is al voor je aan de slag gegaan lees ik. Heb je al de tijd gehad om het opnieuw te proberen? We horen (lezen) het graag.

Hallo Jeroen-bart en Alexandra,

De commerciële zenders doen het nu ook weer.

Hopelijk blijft dat zo gedurende deze mooie sportzomer

Dank voor jullie hulp

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo Jeroen-bart en Alexandra,

De commerciële zenders doen het nu ook weer.

Hopelijk blijft dat zo gedurende deze mooie sportzomer

Dank voor jullie hulp

 

Goed om te horen! Dank voor de terugkoppeling :) Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Hallo Jeroen-Bart en Alexandra,

Gelukkig is het deze zomer goed gegaan, maar nu is het probleem helaas weer terug.

Lukt het jullie nog een keer om de commerciële zenders weer aan de gang te helpen op mijn tablet?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet

Bart

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @bbra 

Ik heb een mailtje gestuurd aan ons app team. Die hebben de vorige keer iets gedaan wordoor het weer werkte. Heb ze gemeld dat het nu weer niet meer werkt en gevraagd of ze er nog een keer naar willen kijken.

Reputatie 7
Badge +8

@bbra 

Het app team heeft de volgende vragen voor jou, kun je daar een antwoord opgeven? Dan speel ik dit weer door:

Zijn de problemen exact het zelfde als de vorige keer? En wanneer zijn de problemen terug gekomen, na een recente update (welke versie)?

Ja, het probleem is hetzelfde. Het beeld schokt doordat het zich met een zeer lage frequentie ververst.

Het probleem is er weer sinds anderhalf a 2 weken na de update naar versie 7.3.0.2

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @bbra 

Begrijp ik je verkeerd, of is dit dan een ander probleem?

Je zegt nu dat je schokkend beeld hebt, maar eerder kon je alleen maar NPO1 t/m 3 kijken en bij de rest van de zenders bleef ie eindeloos laden.

Dat klopt inderdaad. Hij laad nu wel maar ververst het beeld maar eens per seconde of zo.

Maar dit gebeurd wel alleen bij de commerciële zenders. De NPO zenders doen het prima.

Vandaar dat ik sterk de indruk heb dat de oorzaak dezelfde is als de vorige keer

Het probleem is er nog steeds. Is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb een reminder van dit probleem naar ons app team gestuurd.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een reminder van dit probleem naar ons app team gestuurd.

Super, dank Jeroen-Bart! :)