Beantwoord

Geen geluid bij Netflix

  • 5 April 2021
  • 8 reacties
  • 3355 keer bekeken

Hallo,

 

Ik zit met een soortgelijk probleem. 

 

Hieronder mijn mail naar netflix:

 

Hallo,

 

Ik heb wat problemen met mijn geluid op netflix, ik zal het hieronder zo duidelijk mogelijk beschrijven.

 

Als ik tv kijk via mijn kpn tv ontvanger werkt mijn dolby surround goed.

 

Als ik netflix open via mijn Samsung smart tv werkt mijn dolby surround goed.

 

Als ik netflix open via mijn kpn tv ontvanger heb ik bij geen enkele serie of film geluid, totdat ik bij audio instellingen de optie van:

Engels 5.1 verander naar: Engels (dus geen dolby)

 

Dan heb ik normaal stereo geluid. 

 

Ik heb altijd dobly surround geluid gehad, en alles werkte altijd naar behoren, tot gister dus.

 

Nadat ik ruim 50 min aan de telefoon heb gehangen met jullie collega kwam er helaas

als enige oplossing uit dat ik mijn abonnement maar moest upgraden omdat het dan misschien wel zou werken.

(Vreemd, want het heeft vanaf januari 2018 altijd goed gewerkt zonder te upgraden)

 

Ik heb geprobeerd het  zo duidelijk mogelijk uit te leggen, en hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben.

Mochten jullie nog wat willen weten / vragen.

 

 

Ik ben benieuwd of netflix hier een oplossing voor heeft, of iemand die hier meeleest er iets over kan vertellen want het is wel raar vind ik.

 

Gr.

Nick 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 April 2021, 09:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Nicky87 Hi Nick, opvallend dat je alleen geen geluid hoort bij Netflix op de tv-ontvanger via de 5.1 audio, terwijl het verder goed werkt. Dat speelt spontaan sinds gisteren, lees ik.

Ik heb hier nog niet meer signalen over voorbij zien komen, daarom denk ik dat 't goed is dat je Netflix erover gemaild hebt. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Ik heb overigens zelf ook last van een soortgelijk probleem gehad met de 5.1 audio, het geluid vervormde heel raar. Dat was als ik de Netflix app op de tv gebruikte met de 5.1 audio, mijn vriend heeft het opgelost door de audio-instellingen van de televisie na te kijken en aan te passen. Het is een iets andere situatie, maar misschien kan je daarmee nog wat proberen. 

Laat je weten wat er uit je mailcontact met Netflix komt?

@Alexandra 

Tot op heden helaas geen reactie ontvangen van Netflix...

Volgens mij ligt het gewoon aan KPN en dan met name hun software. Ik zit (nog) bij XS4all hetgeen sinds kort ook KPN is en heb nu hetzelfde probleem. Audio 5.1 is heel normaal en moet dus gewoon ondersteund worden. Mijn TV boven geeft wel gewoon geluid op Netflix en Prime, want die heeft beneden ook geen geluid. Wat mij betreft gewoon wanprestatie om zomaar iets slecht getest uit te rollen. Ben blij dat ik KPN en XS4all achter mij laat volgende maand. Howdoe! 

@Nicky87, ik heb precies hetzelfde probleem. Bij iedere film of deel van een serie op Netflix moet ik de audio van dolby op stereo zetten, anders geen geluid. Hoogst irritant.

Hier hetzelfde probleem.    Word denk ik overstappen naar een provider waar het geen probleem is om in kwaliteit te streamen.

Bij ons sinds een tijdje hetzelfde probleem. Geen geluid bij Netflix. Videoland werkt wel naar behoren. Het opstarten van Netflix hapert ook. Als ik de Netflix app wil openen moet dit in drievoud omdat de app steeds afsluit, hij laadt niet door.

Uiteindelijk kan ik keuze maken voor film of serie maar blijft het geluid uit. Kpn kastje rebooten(draadje eruit trekken voor aantal seconde) lijkt dan de enige optie en geluid werkt daarna wel. Behoorlijke ergernis en niet waarvoor we betalen. 

Reputatie 7
Badge +7

Op de eerste plaats begrijp ik niet waarom men dit perse via kpn wil runnen.

En op de tweede plaats vraag ik mij af waarom Netflix hier wat aan zou kunnen doen.

Wat betreft punt 1 als men netflix via de smartfunctie goed kan zien en daar goed geluid daar bij zit waarom wil je dat dan via kpn tenslotte heb je een smart tv voor bv netflix.

Mijn advies zou zjjn blijf lekker netflix en andere streamers via de smartfunctie kijken als dit goed werkt.

Wat betreft punt 2 waarom contact opnemen met netflix als je weet dat het niet goed werkt bjj kpn.

Ik zou dan eerder kpn benaderen tenslotte zit daar toch het issue 

Mvg

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen. Ervaar je iets soortgelijks, maak dan even een eigen topic aan. Vermeld daarin meteen welke apparatuur je gebruikt, hoe alles aangesloten is, en in zo veel mogelijk detail waar je tegen aan loopt. Test ook meteen op een ander apparaat, als dat mogelijk is. Op die manier kunnen we iedereen het beste helpen, en houden we ons forum overzichtelijk.