Beantwoord

Geen geluid meer op TV ontvanger

  • 22 March 2020
  • 17 reacties
  • 160 keer bekeken

Tijdens de toespraak van de Koning viel afgelopen week het geluid uit. Na het opnieuw opstarten van de - tv ontvanger - deeed deze het aanvankelijk weer, maar dat bleek eenmalig.

Ik heb alle mogelijke stappenplannen inmiddels uitgevoerd, inclusief het herstellen van de fabrieksinstellingen. Helaas zonder resultaat.  Het modem heb ik pas een jaar.

Mijn conclusie is datr het haast wel een technisch probleem moet zijn.

Is dit een bekende storing en is mijn conclusie juist? Wat nu te doen.

 

*Admin: titel van je bericht aangepast ter verduidelijking en topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 23 March 2020, 12:47

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is niet gewoon uw tv defect? Al een andere tv geprobeerd? 

Beste Slimmerik

TV doet het prima

Geeft geluid via mediaspeler en chromecast (die heb ik gelukkig).

 

IK ben een beetje te snel geweest. Kan ik mijn typefouten in de gemaakte topic nog verbeteren?

Badge +19

Klik op de drie groenestipjes en kies voor bewerk! Moet binnen een uur na plaatsen.

Gedaan. Ik kan alleen de titel niet wijzigen. Dat moet de moderator doen. Ik heb een melding gemaakt. Benieuwd of deze overkomt.

 

Badge +19

Maar speelt het probleem nog?

Maar speelt het probleem nog?

Ja het speelt nog. Ik heb al een berichtje naar KPN gestuurd. Ik denk dat het modem vervangen moet worden.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @johnmail. Welkom op het KPN Forum. Ik heb de titel van dit topic voor jou aangepast. Je geeft in het eerste bericht aan dat het geluid tijdens het tv-kijken wegviel en dat er op dit moment nog steeds geen geluid is, begrijp ik dat zo goed? Heb je de tv-ontvanger al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Zou je de stappen in dit topic willen doorlopen om jouw tv-ontvanger te resetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt. 

Laat je ook alvast jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel?

Hoi @johnmail. Welkom op het KPN Forum. Ik heb de titel van dit topic voor jou aangepast. Je geeft in het eerste bericht aan dat het geluid tijdens het tv-kijken wegviel en dat er op dit moment nog steeds geen geluid is, begrijp ik dat zo goed? Heb je de tv-ontvanger al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Zou je de stappen in dit topic willen doorlopen om jouw tv-ontvanger te resetten? Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt. 

Laat je ook alvast jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel?

Dank voor je uitgebreide antwoord. Helaas geen resultaat. Het geluid komt niet door.

Reputatie 7
Badge +24

Met modem, bedoelt u daarmee de Experiabox? Dat is eigenlijk uitgesloten dat het daaraan ligt. Dat is zomaar een doorgeefluik. Die doet niets met het geluid.

Reputatie 7
Badge +21

Nick83 heeft gelijk. Dit kan niet aan de ExperiaBox liggen. Als het wel aan de ExperiaBox zou liggen, dan kreeg je een foutcode te zien en had je ook geen beeld. @johnmail Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter wanneer je dit hebt gedaan?

Nick83 heeft gelijk. Dit kan niet aan de ExperiaBox liggen. Als het wel aan de ExperiaBox zou liggen, dan kreeg je een foutcode te zien en had je ook geen beeld. @johnmail Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter wanneer je dit hebt gedaan?

 

Dan heb ik met het woord modem in de topic misschien zelf voor onduidelijkheid gezorgd??? Kan het defekt dan niet gewoon in het zwarte kastje zitten (de TV-ontvanger) ??

Reputatie 7
Badge +21

Dan heb ik met het woord modem in de topic misschien zelf voor onduidelijkheid gezorgd??? Kan het defekt dan niet gewoon in het zwarte kastje zitten (de TV-ontvanger) ??

Dat kan gebeuren. Het zou inderdaad aan jouw tv-ontvanger kunnen liggen. Heb je de mogelijkheid om deze tv-ontvanger op een andere tv te testen? Op deze manier weten we het zeker dat het omruilen van de tv-ontvanger het probleem verhelpt. Een andere HDMI kabel zou dit probleem ook kunnen verhelpen, zou je dat ook willen testen? Laat je nu wel jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel? :relaxed:

Dan heb ik met het woord modem in de topic misschien zelf voor onduidelijkheid gezorgd??? Kan het defekt dan niet gewoon in het zwarte kastje zitten (de TV-ontvanger) ??

Dat kan gebeuren. Het zou inderdaad aan jouw tv-ontvanger kunnen liggen. Heb je de mogelijkheid om deze tv-ontvanger op een andere tv te testen? Op deze manier weten we het zeker dat het omruilen van de tv-ontvanger het probleem verhelpt. Een andere HDMI kabel zou dit probleem ook kunnen verhelpen, zou je dat ook willen testen? Laat je nu wel jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel? :relaxed:

Beste Vikash

Ik heb nu alles uitgeprobeerd en daarmee uitgesloten. Op jouw verzoek een andere HDMI-kabel geprobeerd. Geen resultaat. Ik heb maar 1 interactieve televisie, maar heb nog op een ander toestel de TV-ontvanger met een scartkabel aangesloten. Beeld goed, maar ook nu geen geluid.Ik heb nu mijn profiel verder ingevuld. Tot wie moet ik me nu wenden voor dit defekt?  Ga jij regelen dat ik een nieuwe TV-ontvanger krijg toegestuurd?

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Normaal gesproken had ik een tv-ontvanger kunnen toesturen, maar ik kom geen KPN Internet en TV abonnement tegen op jouw adres. Heb je misschien een abonnement bij Telfort? Zo ja, dan kan je deze vraag het beste op het Telfort forum stellen. Als je een linkje naar dit topic in het topic zet wat je op het Telfort Forum aanmaakt, kunnen zij een nieuwe tv-ontvanger toesturen. 

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Normaal gesproken had ik een tv-ontvanger kunnen toesturen, maar ik kom geen KPN Internet en TV abonnement tegen op jouw adres. Heb je misschien een abonnement bij Telfort? Zo ja, dan kan je deze vraag het beste op het Telfort forum stellen. Als je een linkje naar dit topic in het topic zet wat je op het Telfort Forum aanmaakt, kunnen zij een nieuwe tv-ontvanger toesturen. 

 

Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad nog Telfortcontracten. Verkeern in de veronderstelling dat KPN alle diensten heeft overgenomen. kennelijk is nog het een en ander gescheiden. Dank voor je moeite. Ik ga nu op anderer  knoppen drukken”

 

mvg John

Reputatie 7
Badge +21

 

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Normaal gesproken had ik een tv-ontvanger kunnen toesturen, maar ik kom geen KPN Internet en TV abonnement tegen op jouw adres. Heb je misschien een abonnement bij Telfort? Zo ja, dan kan je deze vraag het beste op het Telfort forum stellen. Als je een linkje naar dit topic in het topic zet wat je op het Telfort Forum aanmaakt, kunnen zij een nieuwe tv-ontvanger toesturen. 

Telfort mobiel is KPN geworden. Voor alle overige vragen moet je op dit moment nog bij Telfort zijn. Dit topic was niet voor niks, we hebben in ieder geval duidelijk dat jouw tv-ontvanger omgeruild moet worden. Graag gedaan John. :relaxed:

Reageer