Beantwoord

Geen geluid via Arris-ontvanger, maar geluid via Chromecast werkt prima

  • 29 July 2021
  • 8 reacties
  • 172 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds gister middag hebben wij alleen nog beeld op de tv en geen geluid. Als ik Netflix kijk via de Chromecast of iets dergelijks heb ik wel geluid dus de soundbar en tv werken prima. Ik heb al geprobeerd een andere HDMI kabel, software reset, fabrieks reset, modem en tv ontvanger reset maar tot nu toe geen succes.

de tv ontvanger is een Arris vip 2952 V2.

Enige oplossing is nog een andere tv ontvanger denk ik ?

​​​​

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Hanna_ 31 July 2021, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Astroyana 
Wil je even als test de 2952 direct met de HDMI-kabel op de TV-ingang aan te sluiten om te zien of je dan wel geluid hebt?
 

Hoi @Astroyana 
Wil je even als test de 2952 direct met de HDMI-kabel op de TV-ingang aan te sluiten om te zien of je dan wel geluid hebt?
 

Mijn ontvanger heb ik ook op die manier aangesloten maar geeft geen geluid. Ook als ik mijn soundbar afkoppel heb ik geen geluid.

@Astroyana Misschien per ongeluk op het "mute" knopje gedrukt op de afstandsbediening ?

Ik heb m'n tv direct aangesloten op de HDMI-ARC ingang van de tv en de soundbar op een HDMI-uitgang. Om alleen radio te luisteren heb ik de soundbar ook n og aangesloten op de optische (TOSLink) uitgang van de ontvanger.

Dus:

  • HDMI-uitgang van kpn ontvanger > HDMI-ARC ingang van tv.
  • HDMI-uitgang van tv > HDMI-ingang van soundbar
  • Optische uitgang van kpn ontvanger > optische ingang van de soundbar (dit kan ook met de analoge uitgang van de kpn ontvanger > analoge ingang soundbar).

@Astroyana Misschien per ongeluk op het "mute" knopje gedrukt op de afstandsbediening ?

Nee op de Chromecast doet hij het wel.

Ik heb m'n tv direct aangesloten op de HDMI-ARC ingang van de tv en de soundbar op een HDMI-uitgang. Om alleen radio te luisteren heb ik de soundbar ook n og aangesloten op de optische (TOSLink) uitgang van de ontvanger.

Dus:

  • HDMI-uitgang van kpn ontvanger > HDMI-ARC ingang van tv.
  • HDMI-uitgang van tv > HDMI-ingang van soundbar
  • Optische uitgang van kpn ontvanger > optische ingang van de soundbar (dit kan ook met de analoge uitgang van de kpn ontvanger > analoge ingang soundbar).

Ik heb de HDMI van ontvanger in de tv en dan van de tv naar de soundbar met optische kabel. Werkte prima tot gisteren.

Iemand tips hoe ik de klantenservice kan bereiken want die chat is drama. Gewoon bellen het beste zeker ?

0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb m'n tv direct aangesloten op de HDMI-ARC ingang van de tv en de soundbar op een HDMI-uitgang. Om alleen radio te luisteren heb ik de soundbar ook n og aangesloten op de optische (TOSLink) uitgang van de ontvanger.

Dus:

  • HDMI-uitgang van kpn ontvanger > HDMI-ARC ingang van tv.
  • HDMI-uitgang van tv > HDMI-ingang van soundbar
  • Optische uitgang van kpn ontvanger > optische ingang van de soundbar (dit kan ook met de analoge uitgang van de kpn ontvanger > analoge ingang soundbar).

Ik heb de HDMI van ontvanger in de tv en dan van de tv naar de soundbar met optische kabel. Werkte prima tot gisteren.

Iemand tips hoe ik de klantenservice kan bereiken want die chat is drama. Gewoon bellen het beste zeker ?

0800-0402. 

Hopelijk is het gelukt om de TV-ontvanger via de klantenservice om te ruilen :blush: