Beantwoord

Geen geluid via HDMI na terug schakelen van uit Netflix

• 17 maart 2018
  • 5 reacties
  • 306 keer bekeken

Ik heb een tijd geleden al eens contact gehad met de service telefoon over het probleem dat het geluid weg valt als je van Netflix terug schakelt naar gewoone tv.
Er werd toen verteld dat er meerdere klachten over dit probleem waren en dat er aangewerkt wordt.
Jammer dat dit probleem bij de laatste update niet verholpen werd.
Dit lijkt mij niet al te moeilijk namelijk er zit waarschijnlijk een verschil tussen het signaal dat Netflix gebruikt tav. dat van KPN. Waarschuwenlijk omdat Netflix haar signaal in HD aanbied.
Kan dit als nog verholpen worden het is tamelijk primitief dat ik de tv uit en dan weer aan moet zetten om weer geluid te krijgen.
icon

Beste antwoord door Geogeorge 20 maart 2018, 21:42

Hi Paul, bedankt voor je antwoord. Voor mijn wat schijnbare oude Philips tv heeft de meest recente mogelijke software update. Maar ik heb de geluids instelling: automatisch volume naar normaal in plaats van automatisch gezet en dit heeft vooralsnog nog geholpen, de tijd zal het leren....
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Geogeorge! Goed dat je het meldt. Welk merk+type tv heb je? En gaat het geluid via de tv zelf of via een andere geluidsinstallatie?

Hier is eerder onderzoek naar gedaan door de technische dienst en toen bleek dat het updaten van de firmware van de tv de oplossing bood. Zou je dat eens willen doen indien mogelijk? En voor de zekerheid kan je ook het beste de tv-ontvanger een keer resetten.

Ik hoop dat dat de oplossing biedt. Laat je het weten?
Hi Paul, bedankt voor je antwoord. Voor mijn wat schijnbare oude Philips tv heeft de meest recente mogelijke software update. Maar ik heb de geluids instelling: automatisch volume naar normaal in plaats van automatisch gezet en dit heeft vooralsnog nog geholpen, de tijd zal het leren....
Reputatie 7
Badge +24
Oké, fijn dat je zelf de oplossing (waarschijnlijk) al hebt gevonden! Kijk het even aan en mocht het probleem toch terugkomen dan hoor ik dat graag.
Helaas het euvel is nog niet verholpen lijkt heel willekeurig voor te komen. Wat is er nu weeselijk anders in het signaal van Netflix tov. dat van de KPN? Update tv niet mogelijk, ontvanger opnieuw opstarten mag niet baten.
Waarom kan het niet met de ontvanger worden opgelost?
Gr. George.
Reputatie 7
Badge +24
Balen dat het niet is opgelost George. Had je het bericht van Erwin gelezen in het topic waar ik eerder naar verwees? Hij heeft een redelijk uitgebreide uitleg gegeven namelijk. De technische dienst heeft dit probleem op (voornamelijk Philips) tv-toestellen getest en het bleek een probleem te zijn met verouderde firmware. Daar kunnen we helaas niets aan doen behalve het adviseren om het te updaten indien mogelijk.

Reageer