Vraag

Geen geluid via receiver Onkyo TX-SR308 bij 5.1 op Netflix

  • 6 May 2019
  • 11 reacties
  • 1003 keer bekeken

Hallo!

Wij hebben sinds een tijd dat we bij Netflix geen geluid hebben als deze in 5.1 afspeelt. Eigenlijk al wel een jaar denk ik.. we hebben al wat helpdesks gehad en zijn nog niet verder.. ik hoop dat we hier verder komen 😁
We hebben de Arris 2952 en die staat ingesteld op Dolby.
Geluid wordt via HDMI naar onze Onkyo receiver gestuurd en van daaruit, ook via HDMI, gaat het geluid naar het Philips Fidelio systeem en het beeld naar de LG tv (een wat oudere zonder internet dingetjes enzo).

We hebben geen idee wat het kan zijn 😥

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Kan het zijn dat de Onkyo versterker het 5.1 signaal niet door geeft. Probeer eens de Philips direct op Arris aan te sluiten. Of via HDMI of via SPdif
Hmm.. heb de Arris nu rechtstreeks op de Philips aangesloten en dan doet ie het wel inderdaad!
Enig idee hoe ik de Onkyo zo ver kan krijgen dat ie wel 5.1 doorgeeft?
Reputatie 5
Probeer inderdaad een en ander uit te sluiten door eerst de TV direct op de Arris aan te sluiten met HDMI. Als dat goed werkt dan doe je de Onkyo er tussen (Arris > Onkyo > TV) en pas als dat werkt ook de Philips er tussen (Arris > Onkyo > Fidelio > TV).
Reputatie 5
Op welke uitgang had je de Fidelio aangesloten op de Onkyo? En staat dit ook goed geconfigureerd in het setup menu van de Onkyo?
De Fidelio zit in de Out van de Onkyo. De Arris zit in de cbl/sat van de Onkyo.
Ik heb wel 'gewoon' geluid. Alleen geen geluid bij de 5.1.
Hoe kan ik checken of ik het daar wel goed ingesteld heb? Ik kan in de instellingen van de Onkyo niet zo heel veel vinden
Reputatie 3
Badge +1
Welke Onkyo is het ?? handleiding zijn meestal op internet te vinden...
Het is de TX-SR308. De handleiding heb ik gevonden, maar so far nog geen succes helaas 😞
Reputatie 7
Hi @Nienke013, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Dat is iets waar onze klantenservice je helaas niet bij kan helpen, wij kunnen je geen service verlenen op ieder apparaat afzonderlijk. Maar, je bent hier zeker op de goede plek. De community van KPN kan je helpen bij het vinden van het probleem. Zo te zien ben je al een eind op weg met hulp van @Roko en @MelskeH, toppers! Hopelijk kan de Onkyo TX-SR308 receiver het geluid omzetten naar 5.1. Want dat maakt kijken via Netflix wel erg aangenaam. Succes 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Heb je hier iets aan ?? Uit de handleiding...

Bij het luisteren naar een HDMI-component via de AV-receiver, moet u de HDMI-component zo instellen dat de video kan worden
bekeken op het TV-scherm (selecteer op de TV de ingang van de HDMI-component die is aangesloten op de AV-receiver). Indien de
TV niet ingeschakeld is, of de TV op een andere ingangsbron staat, kan dit leiden tot geen geluid van de AV-receiver of kan het geluid
worden onderbroken.
===> Dit dus !!!
•Als de “Audio TV OUT” instelling is ingesteld op “On” (➔ 32) om te luisteren naar de TV-luidsprekers, met controle van het AV-
receiver volume, wordt het geluid eveneens weergegeven via de AV-receiver luidsprekers. Als de
“TV Control” instelling is ingesteld
op
“On” (➔ 33) om te luisteren naar luidsprekers van een -compatibele TV, met controle van het AV-receiver volume, wordt
het geluid weergegeven via de AV-receiver luidsprekers en de TV-luidsprekers zijn gedempt. Om er voor te zorgen dat de luidsprekers
van de AV-receiver geen geluid meer produceren, kunt u de instellingen wijzigen, de instellingen van uw TV veranderen, of het volume
van de AV-receiver verlagen.
Reputatie 7
Tof, goed meegedacht @MelskeH 🙂 Ik ben wel benieuwd of dat de oplossing is @Nienke013. Laat je het weten?
Zowel de Audio Tv Out als de tv control staat op on. Heb geswitched met instellingen daar in, maar verandert nog niets.
Het probleem is ook niet dat ik helemaal geen geluid heb..Het is alleen het stukje 5.1, het geluid in stereo versie werkt prima, alleen bij de 5.1 instelling blijft het stil.

Ik heb in de tussentijd ook Onkyo om hulp gevraagd, ik heb het idee dat die het geluid niet goed doorgeeft.. maar die zijn al een beetje afgehaakt bij het 'ik heb de Onkyo via mijn surround systeem op de tv aangesloten' 😥

Ik ben bijna op het punt dat ik het opgeef
Wel heel lief dat iedereen mee probeert te helpen ❤️

Reageer