Beantwoord

Geen gesproken ondertiteling meer bij NPO GOS

  • 5 May 2021
  • 12 reacties
  • 906 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Ik maak regelmatig gebruik van de NPO GOS kanaal 191-193 (Gesproken ondertiteling) 

Maar sinds enige tijd werkt de uitgesproken ondertiteling zowel bij de TV ontvanger en Online niet meer.  Kunt u mij vertellen hoe ik het probleem kan oplossen.

Met vriendelijk Groet Marius de Hooch.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 5 May 2021, 15:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Marius de Hooch,

Ik heb het even getest, bij mij werkt de GOS wel. (kanaal 191) Welke tv ontvanger heb je? Zou je hem eens een reset willen geven? En daarna eens willen kijken of GOS weer werkt. 

 

Beste Dennis,

Dank voor instructie voor het reset tv ontvanger KPN, met deze reset werkt gesproken ondertiteling (GOS) weer. 

Maar via de app van KPN op de ipad nog niet, weet je hier ook een oplossing voor. 

Zelf heb ik de app van KPN op de iPad geïnstalleerd, zonder succes. 

Ik heb een iPad versie 2018 met iPad OS 14.5.1

 

Met vriendelijke groet,

Marius de Hooch

 

Beste Dennis,

Ik heb opnieuw de tv ontvanger een reset gegeven, en de GOS functie op de tv ontvanger van KPN ( ARRIS VIP5202) werkt gewoon.

Maar wat ik al eerder heb gemeld is dat de GOS functie niet meer werkt via de app op de iPad. Voor het kijk plezier van de mede kijker van het tv programma wat we kijken, luister en kijk ik dan via de iPad. Hoe los ik dit op?

 

Met vriendelijke groet,

Marius de Hooch

 

Heb jij ook dat Begin gemist en Terugkijken niet meer werkt op de NPO GOS kanalen, Marius?

En zelfs opnamen van de GOS kanalen werken niet via het online gebeuren. Heel raar. Het is toch gewoon eigenlijk NPO 1, 2 danwel 3 ??? Moderator?

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Marius de Hooch,

Ik kan het nog niet uittesten op mijn iPad, Omdat nu Op1 op tv is. En er is geen ondertiteling kop dit moment. Ik zal vanavond eens kijken om 18:00 uur, dan is er journaal.  

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Marius de Hooch,

Ik heb het op mijn iPad 12,9 Pro getest, met iOS 14.5.1. Ook bij mij werkt het niet, ik vraag me af of het überhaupt werkte op andere apparaten. Volgens mij kan dit alleen op de TV ontvanger.

Waarom zouden dan toch die GOS kanalen (apart) in de app staan?:thinking:

Reputatie 7
Badge +22

Waarom zouden dan toch die GOS kanalen (apart) in de app staan?:thinking:

Dat weet ik niet, dan zouden we dit eens voor moeten leggen bij een KPN moderator. 

Alle,

Nog even in het kort, sinds een jaar heb ik een abonnement bij KPN en de GOS functie heeft altijd gewerkt via een app op mijn iPad. En dat het kan is ook nog te lezen op deze website. 

 

https://www.oogvereniging.nl/leven-werken/digitale-hulpmiddelen/gesproken-ondertiteling/

Er is ook nog een app die onder ondertiteling kan uitspreken van alle Nederlandstalige tv zenders, Maar dan zit er wel een abonnement aan vast.

https://www.go-app.nl/

Ik ga verder op onder zoek uit om GOS KPN app weer werk kunt te krijgen. 

Als er iets te melde is laat ik het weten.

Met vriendelijke groet,

Marius de Hooch

Reputatie 7
Badge +17

 @Marius de Hooch ik heb voor je gekeken, getest en ondervonden en ik zie inderdaad dat je gelijk hebt. Via de TV ontvanger hoor ik keurig de ondertiteling uitgesproken en hoor dit niet via de app. Ik moet hiervoor contact gaan opnemen met de juiste partij om dit na te vragen en te kijken hoe we dit op gaan lossen. Zodra ik reactie heb laat ik het hier weten. 

Beste Bram,

 

Is er al iets bekend of de GOS functie voor online al weer werkt?

 

Groet,

Marius.

Er is vandaag, maandag 14 juni, een nieuwe versie van tv.kpn.com live gezet. Hopelijk werkt het daarin. Maar heb 't nog niet kunnen testen; er zijn alleen NL-talige uitzendingen momenteel.