Beantwoord

Geen HD FOXsports

  • 10 August 2019
  • 18 reacties
  • 448 keer bekeken

Sinds 24 juli is bij ons de interactieve tv van kpn aangesloten op 2 HD decoders. De FOXsports en voetbalzender(kanaal 14) zijn echter sowieso op beide decoders niet in HD. Het is zelfs zo dat het slechte SD kwaliteit is. We hebben de instellingen op 1080i, HD etc staan. Ook twijfel ik zelfs of de andere zenders in HD zijn. Wij hebben nieuwbouw en zitten op het nieuwste glasvezelnetwerk. Vandaar ook mijn overstap van jarenlang UPC/Ziggo naar KPN. Zoals beeldkwaliteit nu is heb ik daar behoorlijk veel spijt van. Netflix is trouwens wel van betere kwaliteit.

Oh ja op de kpnitv app kunnen we FOXsports wel in HD kwaliteit bekijken.

Ik las op forum dat bij iemand anders de decoders fout ingesteld stonden. Wij hebben het vermoeden dat dat bij ons ook het geval is.
Ook hebben we een nieuwe Philips 55 inch tv gekocht denkende dat het wellicht aan beeldkwaliteit van de oudere tv lag.
icon

Beste antwoord door PeterG 10 August 2019, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi, dat is vervelend maar niet onoverkomenlijk. Foutje in je profiel in de centrale (je bent niet de eerste glasklant hiermee).

Een Moderator kan dit redelijk snel in orde maken aangezien ze dit zelf kunnen aanpassen.

Daarvoor hebben ze wel even je gegevens nodig. Hiermee geef je tevens toestemming dat ze "er in" kunnen.
Die gegevens vul je in in je forumprofiel (staan daar niet openbaar).
Minimaal Naam, postcode, huisnummer, klantnummer vaste diensten en onder Persoonlijke opmerkingen laatste 3 cijfers IBAN.
Onderaan pagina ingevulde opslaan ;-)

Als je dat vast invult kan de Moderator zodra ze aan je topic toe zijn er direct 'induiken'.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @GeenHDFOX, welkom op het forum en welkom bij KPN! Als het inderdaad is wat ik denk dat het is, dan kan ik dit snel voor je aanpassen. Vul dan ook, zoals Peter al aangeeft, je forumprofiel in, dan kan ik aan de slag 🙂
Hallo Peter en Erik,

Inmiddels via chat contact gehad met KPN en er is een update gedaan en nu werkt alles perfect. Dank je wel voor jullie moeite.

👍😃
Reputatie 7
Badge +30
Top, goed om te horen! Dan verwacht ik dat het inderdaad een foutje in je profiel was. Die zijn snel te verhelpen.
Hallo KPN, volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem als deze klant. Ik heb sinds een ruime maand glasvezel en heb een gloednieuwe tv. Het voetbal op Fox Sports en Ziggo Sports is qua beeld echter dramatisch. Via de chat ben ik geadviseerd om dit op het forum aan te geven, dus bij deze. Kunnen jullie s.v.p. kijken of het de beeldkwaliteit verbeterd kan worden?

Met vriendelijke groet,

Marijn
Ik ben gaan chatten en toen werd het via de chat opgelost.
Vreemd, op de chat werd juist aangegeven dat het via de chat niet mogelijk was om mijn profiel te bewerken. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, Marijn, en fijn dat je het forumprofiel al hebt ingevuld. Je tv-profiel klopte inderdaad niet. Dit heb ik nu aangepast. Herstart even je ontvanger(s) en dan moet alles weer daadwerkelijk HD zijn :)

Wel bijzonder dat je expliciet naar hier verwezen werd. Chat- en telefooncollega's kunnen dit namelijk ook.
Mooi dat het nu geregeld is☺️
Bedankt Erik. Het is nu een stuk beter!

Hallo KPN, volgens mij heb ik exact hetzelfde probleem als deze klanten. Het voetbal op Fox Sports is qua beeld zeer slecht.

Kunnen jullie dit verhelpen?

 

met vriendelijke groet,

Mark

 

Heb je je gegevens al ingevuld in je forumprofiel, @Mark51 ?
Dan kan de KPN moderator die hier komt direct in je instellingen (bij hen) kijken of je wel goed op  HD profiel staat. Nog niet ingevuld; doe dat dan alsnog.

Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Geen idee of de gegevens compleet zijn en of je er wat aan hebt, verneem het graag.

 

groeten Mark

Als je naam, postcode, huisnummer en klantnummer (vast) hebt ingevuld is dat voor de KPN moderator voldoende.

Als gewone gebruiker kan ik de gegevens waar (privé) bij staat niet zien.

En ruil die verouderde Motorola om voor een moderne, snelle, ontvanger. Beter beeld ook en meer apps beschikbaar. Omruiltool.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen, @Mark51! Ik heb gekeken en je profiel klopt, je kunt gewoon HD zien. Alleen, het staat niet aan op je ontvanger. Dit kun je in het menu onder Beeldscherminstellingen aanpassen naar HD.  Verder is de ontvanger die je hebt een nogal oud model. Ik raad je dan ook aan om deze servicetool te doorlopen. Daarmee zal deze ontvanger kosteloos worden omgewisseld voor een nieuwer model.

Erik_KPN

 

Bedankt voor je antwoord, ga de ontvanger omruilen.

 

 

Badge

Hallo kpn, 

Ik heb een probleem met mijn ontvanger dat hij als maximale kwaliteit HD  aangeeft en geen UHD. Dit heeft die in het verleden wel gedaan. Wanneer ik naar een 4k zenders kijk, geeft die bij de info aan dat het HD is en geen UHD. Op één of andere manier is dit gewijzigd. Kan dit op afstand weer goed gezet worden?

Met vriendelijke groet,

 

Hans de jongh

Badge

Probleem ben ik in de chat aan het bespreken. Hoef hier geen antwoord meer op te hebben. Mvg

Hans