Geen HD kanalen meer

• 9 november 2015
  • 3 reacties
  • 220 keer bekeken

Geachte lezer,

Naar aanleiding van vele telefoongesprekken, die uiteindelijk tot niets leiden, stel ik maar via deze wijze mijn vraag of vertel ik mijn verhaal.

Sinds een aantal weken ben ik verhuisd naar een adres in een buitengebied circa 2,7 km van de centrale. Dat hierdoor mijn internetsnelheid lager zou worden en dat ik geen 2e ontvanger kon gaan gebruiken, was bij mij bekend. Hier heb ik dan ook een compensatie voor ontvangen (6 maanden 25 EUR korting en 3 maanden gratis Fox Sports). Helaas zou door een intern probleem bij KPN mijn interactieve pakket en internet pas vanaf 9 november actief zijn. Wonderbaarlijk genoeg kon ik al vanaf 2 november gebruik maken van internet en tv. Met een lage maar prima downloadsnelheid van circa 10 mbps ontving ik één week lang nog gewoon HD kanalen op de ontvanger. Sinds de officiële activatie volgens de gegevens van KPN, is sinds vandaag 9 november, mijn internetsnelheid gehalveerd naar krap 5 mbps. Ook kan ik sinds vandaag geen HD kanalen met bekijken omdat deze niet beschikbaar zijn, toch raar dat dit voorheen gewoon gewerkt heeft. Hier krijg ik voor terug dat ik wel de huistelefoon kan gebruiken.,

Nu ben ik verbijsterd dat KPN geen moeite neemt dit te achterhalen. Toch raar dat vóór de officiële activatie alles, (met uitzondering van de telefoon) prima heeft gewerkt tot de dag van vandaag. Daarnaast wordt ik nu wel gecompenseerd voor 3 tot 6 maanden, maar daarna betaal ik 60 EUR voor een dienst die ik nog niet eens voor de helft kan gebruiken. Ik ben hier erg door ontdaan en mag toch wel een betere service verwachten van KPN? 

Ik hoog graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Robin

3 reacties

Reputatie 7
TV Standaard zou ik in een buitengebied niet eens een abonnement op nemen. Hooguit Instap.

Gek verhaal over HD. Onverklaarbaar ook. Wat zegt deze postcodecheck?

p.s. waarom een lege reactie? Topics gaan bij webcare op volgorde waarbij het eerste bericht de leidraad is.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin, welkom op het forum!

We gaan er in ieder geval alles aan doen om die 10Mb weer terug te krijgen. Dit is ook de snelheid die we realistisch verwachten op jouw adres, erg raar dat je nu nog maar de helft ontvangt.

Het lijkt er op dat ik er te laat bij ben, ik zie dat je al contact hebt gehad met mijn collega's van Twitter/Facebook en dat een monteur is ingepland. Dat was waarschijnlijk ook mijn volgende stap geweest. Kun je laten weten hoe het is afgelopen? Als het toch nog niet naar behoren werkt gaan we dit verder uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Robin,

Ik heb de monteursmelding gelezen en zie een gemixt resultaat. De 10Mb is weer terug, maar de HD zenders niet. De technische dienst ziet geen mogelijkheid om de HD-zenders weer terug te krijgen. Dat is flink balen. Ik zie helaas geen mogelijkheid om hier iets aan te veranderen, maar als er iets anders is waar ik je mee kan helpen hoor ik het graag!

Reageer