Vraag

Geen HD na omzetten abonnement van 2 naar 1 tv ontvanger

  • 20 February 2021
  • 19 reacties
  • 215 keer bekeken

Wil graag weer HD kunnen kijken. Maar kan hem op de ontvanger niet op HD zetten. Van KPN hoor ik niks diversen keren contact  maar zijn niet thuis. Er zou contact met mij op genomen worden maar het blijft stil.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jan1403, welkom. 

Ik denk graag met je mee. Als jij  jouw adres in Fourstack invult, wat is dan de maximaal haalbare snelheid? In sommige gevallen is het niet mogelijk om HD aan te zetten omdat de snelheid te laag is. 

Het klopt dat mij snelheid  laag is maar altijd hd gehad zonder probleem.  Heb daarvoor  ook een tv ontvanger voor terug gegeven . Omdat 2 ontvangers  niet meer kon nadat we in april  2020 op een andere koperen kabel zijn gezet. Toen ging de snelheid  nog verder naar beneden maar nog steeds  HD . 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jan1403, 

We passen ons netwerk en de kwaliteit van ITV voortdurend aan. Het kan dus best zijn dat jij HD hebt gehad, maar dat dat door updates niet meer mogelijk is. Dit doen wij om de kwaliteit te waarborgen, als jouw internet snelheid te laag is kan beeld in HD gaan stotteren. Ik zoek graag voor je uit of dit ook bij jou speelt, of dat er misschien iets anders aan de hand is. 

Graag , op 129 staat hij ook op HD  ook geen enkel probleem.  En als de snelheid  er laag is kan ik hem altijd terug zetten naar  SD . 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jan1403,

Dan is het nogmaals de vraag wat Fourstack op jouw adres aangeeft :wink:. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 

Heb ik gedaan 

En nu is het weer stil niemand thuis

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jan1403, 

Ik heb nagevraagd, de minimale snelheid die nodig is om ITV in HD te kunnen bekijken is recentelijk aangepast. De minimale snelheid is nu 10 m/bit. Op jouw adres is maximaal 7-8 m/bit beschikbaar. De ontvanger schakelt dan automatisch naar SD. Zoals eerder al benoemt, doen wij dit om de kwaliteit te waarborgen. De HD stream vraagt simpelweg teveel internet en kan dus gaan haperen. In SD heb je wel doorlopend beeld. 

Heb net gemeten met 4g modem uit 11 m/ bit, wat is het probleem.

Ik weet dat ik niet moet gaan zitten zeuren als het een avond je het niet doet, heb nu mijn digitenne  aangesloten die is zelfs scherper. Laat kpn eens spontaan doen en haal de knop over. Zet HD aan.

Zolang er HD is staat de ontvanger op HD. Ik had op 27-01-2021 mijn abonnement niet moeten aanpassen dan had ik nu nog HD. 

Beste Hanna, ben even verder aan zoeken geweest, als ik nu bij de KPN een abonnement wil afsluiten kan ik alleen nog internet en mobiel afsluiten. Tv gaat niet . Vorig Jaar hadden wij in april geen internet meer, de koperen kabel was kapot. Stress bij mijn dochter want die moet toen verplicht thuis werken, nu nog steeds. Dit was snel opgelost, door KPN, we zijn op een andere kabel gezet. Maar toen begon de ellende. We hadden 2 tv ontvangers alle bij stonden deze op HD, wat volgens jullie niet eens kan.

Nadat de kabel omgezet was kon er nog 1 ontvanger aan staan geen 2, zelfs als ik de mijne op SD zetten.

We hebben toen nogmaals contact gezocht, alles was door gemeten door een monteur van jullie.

Omdat alles werkt wordt er niets veranderd. Mijn ontvanger stond toen gewoon op HD, zonder probleem.

Vervolgens ging het 4g modem raar doen, de snelheid stortte  in een, ook na een reset.

Dit is ook opgelost door hem met een nieuwe te vervangen, geen probleem meer.

Door dat er een probleem was met de ontvanger van mijn schoonmoeder  op 129, en dit opgelost moest worden door een monteur. heb ik mijn Digitenne uit de kast gehaald en voor het eerst aangesloten. Dan blijkt dat alleen nl1,2,3 kan ontvangen. Weer contact  met jullie gezocht , oplossing er wordt een nieuwe antenne opstuurt, geen oplossing dus. Weer contact gezocht, kreeg Inge aan de lijn, deze heeft alles gereset en toen werkte het weer. Ook aan haar gevraagd of ik nog meer problemen bij haar neer mocht leggen. Snelheid internet, hier kon zij niets mee, maar ze ticket aan gemaakt, om een monteur te laten komen. 

Vervolgens meld ik me weer omdat ik het nog steeds niet begrijp waarom ik nog steeds geen HD heb.

Er is een oplossing, er wordt een nieuwe afstandsbediening  op gestuurd, want het zal daar wel aan liggen. Raar. Ook zijn beide ontvangers  al vervangen voor dit probleem.

Vervolgens weer contact gezocht, nu had kreeg ik Mehmet, hij zij tegen mij dat hij de HD heeft aangezet. Maar daar kwam ook geen verandering in.

Nu zag ik als ik een abonnement  op nummer 67 afsluit dat er wel genoeg snelheid is en wel tv kan nemen. Dus  het kan wel?

We hebben tot vorige jaar altijd voldoende snelheid gehad tot dat de kabel kapot is gegaan.

Ik wil graag dat dit wordt opgelost want het is wel mogelijk in dit buiten gebied.

Hoor graag van je.

 

en toen was het weer stil

KPN ik wil graag weer HD tv kijken, zoals dat altijd mogelijk is geweest.

voetbal , F1, 

*admin: samengevoegd met eigen topic

Reputatie 3

Ik denk dat ze wat meer info nodig zullen hebben.

Want bedoel je dat je geen HD zenders meer hebt , of dat je een extra zender pakket wil ?

Is er pas wat veranderd in je abonnement ?

*admin: meeverplaatst

Hallo Arjan, het volgende tot april 2020 hadden we 2 ontvangers aanstaan op HD  en konden we ook gelijk opnames kijken. Maar de koperen kabel ging kapot, dit heeft de kpn netjes gerepareerd,maar we zijn op een andere kabel gezet. Van af dat moment kon er nog maar een kastje aan staan de snelheid was al niet erg hoog maar toen bleef er helemaal niets meer over. Zelfs als ik 1 ontvanger op sd zetten was het niet mogelijk  om beide ontvangers aan te zetten. Nogmaals contact gezocht, monteur langs geweest maar die kon voor ons niets doen omdat alles werkt. Daarna nogmaals contact gezocht, toen zijn beide ontvangers omgeruild voor de nieuwste. Dat maakt ook niets uit. wel kon de ontvanger op hd staan zonder 1 enkel probleem. Toen heb ik besloten om een ontvanger minder te nemen en het abonnement in januari aan te passen. Na dat dit gebeurd was kon de ontvanger niet meer op hd gezet worden. Nogmaals contact gezocht, er is toen 1 nieuwe afstandsbediening  toe gestuurd want het zal daar wel aan liggen .Tuurlijk.

Ik wil gewoon weer hd kunnen kijken, betaal er genoeg voor. M.v.g. Jan

*admin: meeverplaatst naar eigen topic

weer stilte

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jan1403,

Ik begrijp jouw frustratie, maar zoals ik eerder al heb aangegeven hebben wij de minimale voorwaarden voor HD tv bijgesteld. Ook met extra 4g ondersteuning valt jouw abonnement onder de ondergrens en wordt HD automatisch uitgeschakeld. Dit kunnen wij niet terugdraaien of aanpassen. Als er af een toe een programma wel in HD wordt uitgezonden is dat eerder de uitzondering dan de regel. Ik hoop op je begrip. 

Nee, geen begrip omdat het wel mogelijk was zonder problemen.  Wil graag van de KPN een oplossing.

nog even terug te komen. 

dit staat er bij Klein Hitland 129,

En toch staat hij op HD dus het kan wel.

Bedankt voor de hulp van jullie kant veel aangehad ,heb nu Google cast aan geschaft, kan nu deze sport zomer als in HD zien via pc. Misschien kan je klanten met dit probleem hier ook eens op wijzen. Tv ontvanger op zolder gelegd. Niet iedereen is op de hoogte wat er allemaal kan tegenwoordig.

Nogmaals dank voor jullie hulp, van deze kant de groetjes. over en uit.Â