Beantwoord

Geen HD op een van de 2 ontvangers

  • 26 November 2019
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds een week wonen wij in ons (oud) nieuwe huis. KPN verbinding met 4G modem (buiten gebied) en 2 receivers. Slaapkamer wel HD ontvangst, woonkamer geen HD ontvangst. Speedtest geeft een 35 Mbps verbinding aan, lijkt mij voldoende. Diverse malen overal de spanning afgehaald en alles opgestart. Instellingen woonkamer decoder op alle instelingen gehad maar geen HD, wat doe ik verkeerd 🤷🏻‍♂️

icon

Beste antwoord door PeterG 27 November 2019, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Dit kan kloppen. 4G buitengebied krijg je erbij als je een lage DSL verbinding hebt. Lager dan 14 Mb/s. Aangezien ITV alleen van de DSL verbinding gebruik kán maken telt het deel van 4G daarvoor niet.

Die 35 Mb/s is dus 14 Mb/s DSL en de rest, 21 Mb/s, is 4G.

14 Mb/s is te weinig voor 2 X HD. Dat is wel voldoende voor 1 X HD en 1 X SD. Je kunt op extra tv's wel HD kijken via Digitenne-ontvangers. Die kan je ook bij het iTV abonnement erbij huren.

Zet de ontvanger met HD in de woonkamer :wink:

Gedaan en… HD in de woonkamer!!! Dank voor uw hulp, probleem opgelost.

Reputatie 7
Badge +15

@R1Hans Welkom op het forum. Ik zie dat je al goed geholpen bent door @PeterG. Mocht er nog iets zijn dat ik voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag.