Geen HD sinds HD op 1

• 27 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 186 keer bekeken

Samsung TV uit 2010. Kon prima HD zenders ontvangen tot aan de HD on 1 swap actie.

Menu is zichtbaar, Krijg foutboodschap en zwart scherm zonder geluid bij swappen. Monteur gooide het vrijdag op te weinig snelheid maar dat lijkt me flauwekul. Bovenstaande verklaring met DRM rights en een software update probleem lijkt me een logischer verklaring. Voor de zender swap namelijk nooit problemen gehad met het kijken van HD op de kanalen 700-715

SD zenders zijn prima te zien. Gelukkig zit op zowel op de STB als de Tv nog een SCART aansluiting. Het is een vakantiehuisje dus de volgende keer dat ik er ben zal ik proberen of het probleem verdwijnt met het gebruik van een SCART kabel.

Had de monteur ook even kunnen doen?

@Dlonra: Als je 11Mb hebt gehaald en we dit nog steeds verwachten, gaan we proberen dat weer terug te krijgen. Ik wil graag wat metingen uitvoeren en nakijken wat er al is gebeurd. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten?

Staat inmiddels in mijn profiel evenals tel.nr. en opdracht/werkbon nr. van monteur vrijdag jl.

Admin: Bericht afgesplitst van Zwart beeld met Arcadyan en Arris, alleen Motorola geeft nog beeld

8 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag Dlonra, sorry dat de reactie even duurde. Bedankt voor het invullen van je profiel!

De monteur lijkt dit uitgebreid te hebben onderzocht. De enige vraag die nog onbeantwoord is, is waarom dit probleem is ontstaan sinds HD op 1. Ik kan dat nog niet verklaren. Die wijziging verandert niets aan de lijn zelf. Het probleem is dat je nét onder de grens uitkomt waarop een HD stream mogelijk is. wjb plaatste het overzicht al in het oorspronkelijke topic, 8.941 Kb/s is nodig om HD te kunnen kijken. Je haalt nu 8.306 Kb/s.

Voor ADSL verbindingen maken we gebruik van een systeem dat de lijn in de gaten houdt op stabiliteit. De snelheid kan aangepast worden als er verbrekingen worden geconstateerd. Ik heb dat systeem opnieuw ingesteld. Dat betekent dat er de komende dagen gekeken wordt of de snelheid nog iets omhoog kan, zodat we net weer boven de minimumgrens uitkomen. De 11Mb komt wel binnen, maar een groot deel daarvan (bijna 3Mb) wordt nu gebruikt voor foutcorrectie. Als we die marges wat omlaag kunnen krijgen zou het weer moeten werken. Het blijft wat breekbaar, er hoeft maar het minste of geringste mis te gaan of je zit weer onder de ondergrens.

Ik wil je vragen een paar dagen af te wachten, ik controleer vrijdag de verbinding opnieuw. Hopelijk zorgt dit voor de kleine boost die nodig is om weer HD te kunnen kijken. Ik kom er op terug.
We wachten het even rustig af.
Reputatie 7
Badge +27
Nog geen succes. Er is de laatste dagen een paar keer geschakeld, maar de verbinding is maar een beetje sneller geworden, 8343Kb/s. Nog steeds onder de ondergrens. We kunnen kijken of het nog verandert in de aankomende dagen maar erg hoopvol is het niet. De afmelding van de monteur overigens ook niet. Hij heeft geen probleem op de lijn kunnen ontdekken en het is niet mogelijk de verbinding in de centrale om te zetten naar een andere lijn. Dan schieten we ook niet veel op met een nieuwe monteursaansturing. Om alles uit te sluiten heb ik een nieuwe Experiabox opgestuurd, je ontvangt alle informatie per sms. Kun je dat nog proberen? Hopelijk helpt dat ons nét over de grens heen.
Top dat je er serieus aandacht aan besteedt. Daarvoor mijn dank. Zal even duren voordat ik deze op kan halen.

PS Tip: vraag volgende keer even per PM waar deze het beste heen te sturen is, want nu is dit in een dorp 10km van het weekendhuisje vandaan. Dat is niet echt handig 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem, Dlonra, het pakket blijft in ieder geval twee weken bescihkbaar op het servicepunt. En dan hoor ik wel wanneer je de wissel hebt gedaan en of het effect heeft gehad.

Joran is nu met vakantie, vandaar dat ik het overneem. Ik heb niet direct voor me naar welk servicepunt het pakje is verstuurd. Maar, ons systeem geeft automatisch als eerste suggestie de dichtstbijzijnde gebaseerd op je adres. Ik ga ervan uit dat Joran die gekozen heeft. Desondanks, goede tip om toch even met de klant te checken of het servicepunt ok is 🙂
Inmiddels is het nieuwe modem opgehaald en online. Zouden jullie even opnieuw kunnen kijken ?
Reputatie 7
Badge +27
Excuses voor mijn late reactie! Ik heb zojuist gekeken naar je verbinding en ik zie dat je vandaag contact hebt gehad omdat je helemaal geen signaal hebt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling 😞 Gelukkig zie ik ook dat er morgen een monteur komt. Hopelijk weet hij niet alleen de verbinding te herstellen, maar het ook zo te krijgen dat je weer boven de HD grens uitkomt.
We wachten het maar weer af. Ik hou je op de hoogte.

Reageer