Beantwoord

Geen HD wel SD

  • 12 December 2019
  • 22 reacties
  • 1902 keer bekeken

Hallo, sinds twee weken klant bij kpn. Alles in 1 inclusief pluspakket.

Welnu: ik kan niks in hd kijken bekijken in hd kwaliteit in  alleen in sd kwaliteit. Snelheid oke 43 mb, via moddm en 4 g antenne, instellingen in 4 k ontvanger en tv staan goed.

tv twee weken oud. TOSHIBA ULTRA HD TV.

kpn Monteur is langs geweest deze alles gecontroleerd heeft bovenstaande bevestigd. Advies monteur, klantenservice bellen. Hij kan niks doen. Kpn moet systeem omzetten. Kpn zegt nee dit doet het systeem zelf, zucht.

Volgens monteur ligt dit aan de nieuwe 4 k ontvanger. Nee hoor zegt klantenservice.

Meerdere keren contact gehad met kpn. Maar er veranderd niets. Geen rode lampjes, geen hd kwaliteit terwijl ze bevestigen dat alles goed staat. MOOI onscherp beeld.

En nu?

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 December 2019, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goede morgen. heeft u de decoder BIJ instellingen de decoder op standaard  HD gezet want  u kan kiezen tussen SD OF HD andere even wachten op een moderator  die u hier bij kan helpen. 👍

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @JanMel 
Cornelis geeft een goed antwoord.
Ga via het menu naar instellingen - Beeldscherm & Kwaliteit instellingen
Zet daar de Best mogelijke kwaliteit op deze ontvanger op HD standaard.
Vergeet niet om op Bewaar instellingen te klikken.

Wat betreft het rode HD lampje, deze zit niet in de nieuwe TV-ontvanger, dus als je daar naar ziet of je HD hebt dan zal dat niet gaan.

Dank voor de reacties. De instellingen zijn correct ingesteld zowel in ontvanger als tv.  Alles is correct ingesteld en vastgelegd of bewaard. Klantenservice vertelde mij over een rood lampje branden bij hd kwaliteit. Ik las op het forum hier ook over.

Waarschijnlijk zit het probleem bij kpn in hun systeem. Dit systeem leest dat ik masr 6 mb snelheid heb. Maar dit is in werkelijkheid 41 mb en bevestigd door kpn.

Ik voldoe aan alke eisen en de normen van kpn om hd te moeten ontvangen kpn heeft dit gezegd. . Toch werkt het niet. De monteur gaf mij de informatie dat de nieuwe ontvangers niet allemaal perfect werken en niet optimaal zijn er zouden meer klachten zijn in relatie nieuwe ontvanger en nieuwe tv.

Toch maar weer kpn bellen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Welke ontvanger heb je?

De nieuwste ontvangers hebben n.l. geen rood lichtje meer bij de HD uitzendingen.

Doe eens een snelheidstest?
Bij te weinig snelheid krijg je ook geen HD

 

Badge +19

Je kunt beter even wachten op een medewerker.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Dus niet hier in vullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling. 

Heb de nieuwste Arris ontvanger. Is al meerder keren gereset en geupdate.

Klopt van dat lampje dat zit hier niet op. Dat begrerp ik eerder van andere

 

 

 

Snelheid 45 mb upload, 17 download

Dank voor de profiel tip.

Reputatie 7
Badge +21

Dat is genoeg snelheid om HD te krijgen'
Lijkt me een klusje voor webcare

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Webcare neemt dit binnenkort wel over.

Reputatie 7
Badge +9

IK hoop dat het snel mogelijk goed komt 👍😉🎄

We hebben weer zo'n periode. Er zijn meerdere meldingen waar bij KPN is 'vergeten’ het profiel in de centrale op HD te zetten. Je bent op ‘t forum de 3de in één week. En dan staat de ontvanger op “HD standaard” en toch heb je dan SD beeld (en geen hd ledje op de voorkant).

Een KPN Moderator kan dit prima oplossen. (beter dan die via de telefoon).
Daarvoor heeft onze huistijger :cat2: je al info gegeven.

Dat is genoeg snelheid om HD te krijgen'
Lijkt me een klusje voor webcare

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Webcare neemt dit binnenkort wel over.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @JanMel, welkom op het forum! De anderen geven al goede antwoorden. Ik zie dat je al wat hebt ingevuld op je profiel. Maar helaas net niet de info waar ik wat mee kan. Je hebt nu alleen het abonnementsnummer van interactieve tv ingevuld. Daar kan ik niet op zoeken. Wat ik nodig heb zijn je postcode en huisnummer en je voor- en achternaam. Vul dat nog even in op je forumprofiel en reageer hier even. Dan kijk ik het na.

GoedenmiddagErik,

 

Heb zojuist mijn profiel aangepast en verder ingevuld.

Ik wacht in spanning af!

 

In ieder geval

In ieder geval, allen tot nu toe dank voor reacties en ideeen.

Ik hoop dat ze het kunnen omzetten.

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @JanMel! Ik heb de boel nagekeken en het probleem gevonden. Jouw verbinding is te laag voor HD. Wij verwachten op jouw adres ongeveer 7 Mbit aan snelheid. Bij zo'n snelheid is HD helaas geen optie. 

Het kan in de praktijk voorkomen dat je verbinding af en toe ietsje meer is (op dit specifieke moment meet ik bijvoorbeeld 9 Mbit). Maar omdat we dat niet kunnen garanderen kunnen we dat dan niet meenemen in de bepaling of HD wel of niet kan. Je moet het helaas dan ook doen met hoe je het nu ziet. Om de beeldkwaliteit zo goed mogelijk te houden, zorg ervoor dat je tijdens het tv-kijken zo min mogelijk andere dingen via internet doet.

Oke, ik begrijp het. Alleen ik heb extra een 4G antenne van kpn. Mede hierdoor o.a. door kpn monteur gemeten kom ik uit op 41 mbit snelheid.

Deze snelheid is continue. Volgens je kpn collega’s voldoe ik aan de HD eis! Ja, idd zegt kpn de gangbare snelheid is 6 mbit. Met versterking van 4G antenne tussen twee 4G masten in kom ik echt boven de 40 mbit. Dus zou ik HD moeten hebben aldus kpn.

De kpn monteur heeft gebeld met backoffice en technische dienst en deze hebben gezegd er moet HD zijn. Het zit in het systeem dat dit systeem denkt dat er maar 6 of 7 mbit max te leveren is. Echter ziet het systeem niet de 4G versterking. Daarom is mij vrertelt en bovenstaand in een reactie dat dit handmatig moet worden ingesteld! Kpn klantenservice heeft vorige week nogmaals dit bevestigd en zou de boel omzetten op de hand.

Tot nu toe is dit niet gedaan.

 

Groet Meljan

Erik, ik wil even terug komen op wat je schrijft namelijk; 

 

. Maar omdat ( men de snelheid niet contineu) kunnen bepalen we dat niet kunnen garanderen kunnen we dat dan niet meenemen in de bepaling of HD wel of niet kan.

 

Je bedoelt het zelfde als wat ik bedoel. Het systeem zit mijn werkelijke snelheid niet en er wordt bepaald dat hd niet kan!

HD KAN WEL! Peter G geeft dit in zijn reactie eerder ook weer.

 

In afwachting van je reactie. Groet MelJan

Mijn eerdere reactie had GEEN betrekking op DSL+4G buitengebied. Technisch is het onmogelijk om ITV van 4G gebruik te laten maken. Dat kan pas i.c.m. 5G internet, maar dat is nog niet commercieel beschikbaar.

ITV kan alleen over DSL geleverd en dan is 7 Mb/s te weinig voor HD.

In jouw situatie is HD via KPN dus onmogelijk.

Wil je wel HD kijken dan kan je overwegen er een Digitenne ontvanger bij te nemen. Dan kan je i.i.g. live HD kijken. Of een schotel.

Via 4G kun je wel HD tv kijken via NLziet of C.D.-app. Die maken gebruik van het gewone (deel van) internet waardoor dat via 4G kan. Op de meeste tv's zijn de app's hiervoor beschikbaar.
Ook kun je HD kijken via de KPN ITV app op je smartphone of tablet. M.b.v. een Chromecast kun je dit dan weer streamen naar je televisie.

Geen kabel op je adres beschikbaar?

 

Hoi Peter,

Dank voor je reactie. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik heb idd gemerkt dat ik wel HD kwaliteit krijg via deel internet en div apps en sd kwaliteit via ITV op de dsl. Helaas als het klopt wat je zegt dan zet kpn mij telkens op verkeerde voet. Bij hoog en laag houden ze bij kpn vol dat ik zelfs via en met de 4G versterking ITV in  HD kwaliteit moet kunnen krijgen. Zelfs de techneuten binnen kpn. Alleen moet het handmatig ingesteld worden. omdat het systeem alleen de snelheid via de centrale leest. Schijnbaar hoor, want dat is mij zo medegedeeld.

groet Jan

 

 

Heel raar. ITV kan alleen maar over het DSL gebeuren. Het deel wat voor IPTV wordt gebruikt, wordt niet ondersteund door 4G. Nergens.
V.a. DSL 10 Mb/s wordt je op HD gezet voor de ontvanger. Maar er zijn andere wegen die naar Rome leiden zoals ik al aangaf.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @JanMel! Ik heb de boel nagekeken en het probleem gevonden. Jouw verbinding is te laag voor HD. Wij verwachten op jouw adres ongeveer 7 Mbit aan snelheid. Bij zo'n snelheid is HD helaas geen optie. 

Het kan in de praktijk voorkomen dat je verbinding af en toe ietsje meer is (op dit specifieke moment meet ik bijvoorbeeld 9 Mbit). Maar omdat we dat niet kunnen garanderen kunnen we dat dan niet meenemen in de bepaling of HD wel of niet kan. Je moet het helaas dan ook doen met hoe je het nu ziet. Om de beeldkwaliteit zo goed mogelijk te houden, zorg ervoor dat je tijdens het tv-kijken zo min mogelijk andere dingen via internet doet.

 

Oke, ik begrijp het. Alleen ik heb extra een 4G antenne van kpn. Mede hierdoor o.a. door kpn monteur gemeten kom ik uit op 41 mbit snelheid.

Deze snelheid is continue. Volgens je kpn collega’s voldoe ik aan de HD eis! Ja, idd zegt kpn de gangbare snelheid is 6 mbit. Met versterking van 4G antenne tussen twee 4G masten in kom ik echt boven de 40 mbit. Dus zou ik HD moeten hebben aldus kpn.

De kpn monteur heeft gebeld met backoffice en technische dienst en deze hebben gezegd er moet HD zijn. Het zit in het systeem dat dit systeem denkt dat er maar 6 of 7 mbit max te leveren is. Echter ziet het systeem niet de 4G versterking. Daarom is mij vrertelt en bovenstaand in een reactie dat dit handmatig moet worden ingesteld! Kpn klantenservice heeft vorige week nogmaals dit bevestigd en zou de boel omzetten op de hand.

 

De 40 Mbit die jij gecombineerd haalt qua bandbreedte is zeker voldoende voor een HD-signaal, Jan. Echter, technisch gezien kunnen we interactieve tv via de ontvanger alleen leveren via de vaste verbinding. Hierdoor worden je mogelijkheden op de ontvanger gelimiteerd door de bandbreedte van de vaste lijn. En die is te laag. Wel kun je, zoals Peter al benoemde, gebruik maken van iTV Online via app of website. Dat maakt wel gebruik van je gecombineerde bandbreedte en kan dus ook HD weergeven. Als je een Chromecast hebt kun je dat ook casten naar een tv. Digitenne is inderdaad ook een optie. Heeft niet alle zenders die interactieve tv heeft, maar als jij voornamelijk naar standaardzenders kijkt zou het een prima oplossing kunnen zijn.

 

Ik ga intern verder feedback geven richting de collega's die jou van verkeerde informatie hebben voorzien. Zodat voor andere klanten deze miscommunicatie niet meer ontstaat.

Heren, dank voor de moeite en hulp! Ik weet nu waar ik sta. Jammer natuurlijk. Maar zal een nieuwe weg naar Rome in slaan zoals jullie voorstellen.

Nogmaals dank. Groetjes Jan,