Geen HD zenders

• 4 februari 2015
  • 8 reacties
  • 258 keer bekeken

Vanaf 28 sep 2010 heb ik een KPN “Alles-in-één Goud” abonnement met 2

TV ontvangers en op alle 2 de TV ontvangers HD.

Zo is het toen ook verkocht, met 2x HD.

De snelheid was toen 18Mb.

De ellende begon toen ik op 7 mei 2013 Eredivisie Live verwijderd heb en op

7 aug 2013 weer heb toegevoegd.

Toen had ik ineens vanaf 7 aug 2013 nog maar op 1 TV ontvanger HD.

Dec 2014 snelheid inmiddels 50Mb.

Op 6 jan 2015 is er een nieuwe KPN Experiabox geïnstalleerd en had ik opeens

weer op alle 2 de TV ontvangers HD.

Dit heeft maar 2 dagen geduurd.

Op 8 jan 2015 gebelt met KPN glas (0800-0404) deze zouden een monteur

langs sturen.

Op 9 jan 2015 is deze monteur geweest en heeft niets kunnen vinden.

Wel heeft hij naar wat interne afdelingen van KPN gebeld.

Daar bleek uit dat ik onder profiel …. viel en daar is maar op 1 TV ontvanger HD

mogelijk, terwijl mijn snelheid 50Mb is.

Hij heeft dit ook als niet opgeloste storing door gegeven.

Tot op heden heb ik niks meer gehoord.

Graag zou ik willen dat dit opgelost werd en dat ik weer op alle 2 de TV ontvangers HD heb.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Heb je recent je decoder opnieuw opgestart?

Ik bedoel een complete restart, met software etc?

Als dat zo is, ga naar instellingen en zet HD op ja, waarschijnlijk staat deze nu op nee.

Heb van alles geprobeerd.

HD staat op beide aan.

Maar als je mijn bericht goed leest, gaat het om het profiel waar ik aan gekoppeld ben.

Hier in de woonwijk zit glas tot in de kabelverdeler.

De laatste 80 meter is koper. Snelheid 50Mb.

Reputatie 7
Badge +13
Freddy8705 ik probeeer je alleen te helpen.

Als je dat liever niet hebt, mij best.

Heb bericht gewijzigd, zie hierboven.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Freddy,

Allereerst mijn excuses voor de zeer late reactie.

Ik begrijp dat je contact hebt opgenomen met de helpdesk over deze vraag, niet alleen recent maar al veel vaker. Het is teleurstellend dat dit meer een administratief probleem is, waarvoor geen makkelijke oplossing beschikbaar is.

(Voor de meelezer; de voormalige "Fiber to the Curb" abonnementen, of "Glasvezel tot in de wijk," werken vrijwel hetzelfde als abonnementen via VDSL. Het verschil is dat deze aanvragen via andere systemen geleverd worden en 3 ontvangers mogelijk maken, in plaats van 2. Helaas is hierbij een limiet dat maximaal 1 ontvanger op HD kan werken, onafhankelijk van de gehaalde snelheid.)

Ik begrijp dat een omzetting naar een regulier koperabonnement dit voorjaar gaat plaatsvinden, een collega heeft hier vrijdag een notitie over achtergelaten. Als ik je hier tegen die tijd mee kan helpen, laat het gerust weten! Mijn excuses voor dit ongemak.

Joran
Precies Joran zo zit het in elkaar.

Ik ben om van alle gezeur af te zijn overgestapt naar de leverstraat koper.De aansluiting wordt in maart 2015 omgezet. Abonnement: Alles-in-1 Standaard - 6 maanden 24 euro korting per maandInternetsnelheid: Wij verwachten de volgende internetsnelheid op uw adres: Downloadsnelheid: 50 Mbit/sInteractieve TV: Op uw adres kunt u met Interactieve TV op twee tv's, zenders in HD kwaliteit krijgen. Kort samengevat: Heb nu een KPN glas abonnement. (glas tot de kabelverdeler) van 50Mb met een profiel waar maar 1 x HD ontvangst mogelijk is. (Leverstraat glas)Ik stap nu over naar Alles in 1 standaard, ook 50Mb waar ik wel 2x HD ontvangst heb. (Leverstraat Koper)Krijg ook nog 6 maanden lang korting van EUR 24,00 p/mKrijg een nieuwe Experia box en 2 nieuwe TV HD ontvangers. Wat gooit KPN een geld over de balk.en dat alleen doordat er bij de afdeling KPN Glas het profiel voor klanten zoals ik met 50Mb niet gewijzigd kan of mag worden. Fysiek veranderd er niets, alleen maar administratief.
Reputatie 7
Badge +31
Joran schreef:
Dag Freddy,

(Voor de meelezer; de voormalige "Fiber to the Curb" abonnementen, of "Glasvezel tot in de wijk," werken vrijwel hetzelfde als abonnementen via VDSL. Het verschil is dat deze aanvragen via andere systemen geleverd worden en 3 ontvangers mogelijk maken, in plaats van 2. Helaas is hierbij een limiet dat maximaal 1 ontvanger op HD kan werken, onafhankelijk van de gehaalde snelheid.)

Joran
Ik begrijp dat die FTTC abonnementen inmiddels niet meer verstrekt worden ?

Maar toch vreemd. Heb je zo'n abonnement dan moet toch op 2 ontvangers HD mogelijk zijn. Bandbreedte is ongeveer 2 x SD van 1 HD tenslotte. Dus 1 x HD, 2 x SD of 2 x HD.

Maar in niet meer bestaande (maar nog wel gebruikte) abonnementen kunnen geen wijzigingen doorgevoerd worden. Had indertijd een abonnement waarbij op de rekening steeds kon dat ik er tv bij kon nemen. En toch kon dat niet meer (hetnet abo in 2009).

Moest, net als TS, nieuw kpn abo nemen om er tv bij te hebben.

Helemaal kostenefficiënt is het inderdaad niet, Freddy.

Hallo Peter,

Het is ook vreemd, zoals je in mijn 1e bericht kunt lezen, ik had ook vanaf het begin in 2010 op 2 TV ontvangers HD.

Maar in 2013 is het profiel gewijzigd waardoor je nog maar op 1 TV ontvanger HD kunt krijgen.

Ik had toen een KPN “Alles-in-één Goud” abonnement.

Dat abonnement is toen omgezet in 2013 naar KPN "Alles-in-één Premium"

Toen zijn dus ook die nieuwe profielen ingegaan.

Maar wat ik KPN kwalijk neem is dat ze mij toen in 2013 niet overgezet hebben naar de leverstraat koper.

Maar nee, ze hebben alle abonees met FTTC abonnement onder de leverstraat glas gehouden,

terwijl dat abonnement allang niet meer bestaat.

Reageer