Beantwoord

Geen HD zenders

• 15 mei 2015
  • 7 reacties
  • 712 keer bekeken

Beste KPN, 

Ik zit met twee dingen. 

In principe ben ik tevreden met jullie diensten. Echter ik kom met mijn internet niet boven de 5mb per seconde. Dit terwijl mijn adres toch volgens de test 24mb aan moet kunnen. (mijn bovenbuurman, heeft hetzelfde abonement en komt aanzienlijk hoger uit. 

Hierdoor (athans dat denk ik) is het ook niet mogelijk om HD zenders te bekijken. Alle kanalen geven geen signaal. Na wat vooronderzoek op jullie forum kwam ik tegen dat dit te maken kan hebben met de snelheid. Daarom ondestaande mijn rates.

Actual Rate (Up/Down)1150/5692 kbps
Attainable Rate (Up/Down)1200/6401 kbps
Kunt u mij inzicht geven in het eventuele probleem?

Dat draadloos er snelheid verliest snap ik en accepteer ik. echter de tv ontvanger is bekabeld en zou het toch moeten doen?

Benieuwd naar jullie reactie,

groet

Joël

icon

Beste antwoord door Koen_1 17 mei 2015, 12:26

Goedemiddag Joël,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je de HD zenders niet kunt ontvangen!

Een HD stream heeft ongeveer 8 Mbit aan bandbreedte nodig: aangezien jouw Experiabox zich met een kleine 6 Mbit aan het KPN netwerk koppelt, klopt het dat je de HD zenders niet kunt ontvangen. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer, en de naam van de contractant kunnen sturen? Dan kijk ik je verbinding na, en help ik je verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Wat vervelend dat u geen HD-zenders kunt bekijken! Kunt u op deze site kijken wat u maximale snelheid is.

Hoe is de experiabox aangesloten? Zonder splitter? Met een korte kabel? 

Welke experiabox gebruikt u?

Robin

Dag Robin,

De Experiabox zit direct aangesloten op het ISRA punt. Het is de V9.

Max snelheid volgens jouw link is 24mbit. Maar downloaden gaat niet sneller dan 250kb. 

Benieuwd naar je reactie.

Groet,

Joël

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

De snelheid die u meet is dat via LAN? Heeft u de v9 al opnieuw aangedaan, ongeveer 30 seconden uit doen?

Robin

Dank wederom voor je snelle antwoord.

Ja dat heb ik ook al gedaan.

Groet,

Joël

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Dan weet ik het ook even niet. Misschien dat andere forum gebruikers nog tips hebben.
Of je zal even moeten wachten tot een webcare medewerker je verbinding door kan meten, maar die zijn al vrij om 10 uur 's avonds.

Robin
Reputatie 2
Badge
Beste Joël,

Heb je in de experia box al eens het kanaal verandert? Wat als er te veel modem op 1 kanaal staan kan dat je internet belasten je kan dan in de modem komen met dit ip adres
192.168.2.258 wachtwoord veld leeg laten
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Joël,

Welkom op het forum!

Vervelend om te lezen dat je de HD zenders niet kunt ontvangen!

Een HD stream heeft ongeveer 8 Mbit aan bandbreedte nodig: aangezien jouw Experiabox zich met een kleine 6 Mbit aan het KPN netwerk koppelt, klopt het dat je de HD zenders niet kunt ontvangen. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer, en de naam van de contractant kunnen sturen? Dan kijk ik je verbinding na, en help ik je verder!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer