Geen HD Zenders...

Beste,

Ik ben sinds 2 dagen overgestapt van Ziggo naar KPN. Alles aansluiten, een fluitje van een cent.
Vanavond kwamen we erachter dat alle HD zenders onder de 700 reeks staan. We hebben een mooie HD tv en KPN adverteert met HD zenders, dus wil ik wel graag mijn zenders normaal HD kunnen kijken zonder naar 704 te hoeven zappen.

Helaas bleek het na 4 vriendelijke helpdeskmedewerkers te hebben gesproken niet mogelijk te zijn om het zo in te stellen dat als ik op 1 druk op mijn afstandbediening dat ik dan ook NL1 in HD krijg. Nee helaas, als ik op 1 druk op mijn afstandsverbinding krijg ik hem in lage resolutie/scherpte. Een favorietenlijst, zoals de helpdeskmedewerkers in eerste instantie aanraden, helpt ook niet.
Bij Ziggo was 1 standaard NL 1 HD, wat iedereen ook verwacht. De helpdesk kan er niets aan doen, maar het neemt niet weg dat ik hierin zeer teleurgesteld bent. Van scherp Ziggo naar wazig KPN op nummertje 1.

Hierna belde ik de helpdesk om te vragen wanneer ik weer op kan zeggen om na twee dagen weer terug naar Ziggo te gaan. Helaas zit ik er een jaar aan vast, ik heb er een agenda punt van gemaakt in mijn agenda volgend jaar. Hopelijk zijn 1 2 3 etc. in de tussentijd al HD anders overweeg ik zeer om terug te gaan. 

5 reacties

Reputatie 7
Hoi Henk, welkom op het forum.

Een lang gekoesterde wens van velen.

Er wordt aan gewerkt door KPN en hopelijk gaat het niet lang meer duren.

Je kunt (for the time being) overigens wel een zenderlijst maken waarin je alleen de door jou gewenste zenders opneemt. De HD zenders staan dan nog steeds niet op 1, maar het voorkomt wel dat je je "vergist".

Reputatie 3
Badge
 Ik moet overigens wel melden dat je vrij hardleers ben dat het vier medewerkers heeft gekost voor je het kon geloven. Haha. Echter, ik zal het je uit leggen.

Een HD stream vraagt veel Mbits. Omdat KPN o.a. op het koper netwerk levert kan niet iedereen de voldoende snelheid halen om de HD streams te ontvangen. Bijv. omdat ze te ver van de centrale zitten. Dat zou dus betekenen dat mensen die snelheid niet kunnen ontvangen 701 bijv. zouden moeten intoetsen. 

Het wordt momenteel intern getest om de HD kanalen op 1 te krijgen. De vooruitgang daarvan kan ik niet zien. Heb hier laatst een enquete voor moeten invullen. Je kan in de tussentijd ook een persoonlijke zenderlijst aanmaken. 

Ik snap dat het enigsinds wennen is. Maar het went heel vlug. Echter... of het nou het einde van de wereld is....

Reputatie 7
Vandaar dat er vast en zeker ook serieus naar mijn voorstel gekeken zal worden.

•  Ik moet overigens wel melden dat je vrij hardleers ben dat het vier medewerkers heeft gekost voor je het kon geloven. Haha. Echter, ik zal het je uit leggen.
Had het liever gelijk bij de eerste gehoord :) 

• Een HD stream vraagt veel Mbits. Omdat KPN o.a. op het koper netwerk levert kan niet iedereen de voldoende snelheid halen om de HD streams te ontvangen. Bijv. omdat ze te ver van de centrale zitten. Dat zou dus betekenen dat mensen die snelheid niet kunnen ontvangen 701 bijv. zouden moeten intoetsen. 
Ik had het ondertussen inderdaad ook ergens anders gelezen ja. Ik snap het technische aspect hierbij, maar eerlijk gezegt is dat voor mij als klant een slecht verhaal. Er wordt geadverteerd met HD kanalen, en ik verwacht deze op de standaard plaats. Zeker als de concurentie zoals UPC en Ziggo dit wel standaard hebben. En ja ik begrijp zeker dat dat via de kabel gaat. Maar nogmaals ik heb daar geen boodschap aan als klant.

• Het wordt momenteel intern getest om de HD kanalen op 1 te krijgen. De vooruitgang daarvan kan ik niet zien. Heb hier laatst een enquete voor moeten invullen.
Ben benieuwd of dat wat wordt :)

• Je kan in de tussentijd ook een persoonlijke zenderlijst aanmaken. 
Zoals ik melde in het initiele bericht werkt dat niet, als je dan op 3 drukt gebeurd er niets. 

• Ik snap dat het enigsinds wennen is. Maar het went heel vlug. Echter... of het nou het einde van de wereld is....
Dat is inderdaad wennen, ik vind het ongemakkelijk. Is dat het einde van de wereld? Nee, maar is het een mogelijke reden om weer terug te gaan naar Ziggo? Ja, financieel maakt Ziggo vs KPN weinig uit. Ondanks ik verder zeer tevrede ben over KPN, de helpdesk en de diensten an sich.

//Edit

Laat me het op zijn minst zelf bepalen door nummers zelf te switchen in de instellingen van het apparaat of de optie van .

Reputatie 7
En dat staat dus allemaal in dat door mij aangehaalde voorstel.

Na stap 1 maakt het niet meer uit of je nu 1, 701 of 661 intoetst.

Je kijkt dan altijd naar de best mogelijke TV stream. In jouw geval HD (701), in mijn geval HD-"Glas" (661) en een klant met te weinig bandbreedte (ADSL) SD (1).

Stap 2 is om ook altijd naar de best mogelijke kwaliteit van TV opnames te kunnen kijken en stap 3 is om zenders in jouw eigen voorkeursvolgorde (nummering) te kunnen zetten.

KPN zou wel gek zijn om in ieder geval stap 1 en 2 niet aandachtig te bestuderen en te implementeren.

De gebruikerservaring zal beduidend beter zijn en jij zou, net als vele anderen, nooit met dit topic gekomen zijn.

Dat zegt eigenlijk al genoeg. ;)

Reageer