Geen HD zenders meer door lage snelheid

• 21 september 2014
  • 3 reacties
  • 680 keer bekeken

Afgelopen week hadden we al regelmatig storende ontvangst van de HD zenders. Afgelopen zaterdag was de snelheid zo laag dat de HD zenders geen of alleen stilstaand beeld gaven. Daarom contact opgenomen met 0800-0402. een allervriendelijkste medewerker nam een aantal vragen met me door m.b.t. de huisaansluiting/bekabeling. Deze was, zoals ik het vertelde, allemaal in orde. Ook gaf ik aan dat we dezelfde storing ongeveer 16 maanden geleden ook hebben gehad en dat een monteur toen de huisaansluiting heeft doorgemeten en dat deze ok was. De storing is toen opgelost in de centrale. De medewerker gaf aan dat, alhoewel onwaarschijnlijk, kosten bij een gebrek aan de bekabeling in huis in rekening zouden worden gebracht. Ik zei dat ik dit begreep en dit accepteerde. Zaterdag kon geen monteur meer komen, deze zou maandag contact opnemen. Geen probleem. Tot zover alles prima. Zondag werden we om kwart voor twee gebeld door een medewerker van KPN. Deze begon weer met het zelfde vragenlijstje als zijn collega een dag eerder. Ik gaf aan dat deze vragen gister ook al waren gesteld en een collega monteur eerder de bekabeling had gecontroleerd en dat er sindsdien niets veranderd was. Daar had hij niets mee te maken. We losten het nu telefonisch op of er kwam een monteur langs. Hierna volgde de zin: 'en deze kosten worden doorberekend want u huisbekabeling is niet in orde'. Dit verbaasde mij en vroeg hem nog een te herhalen wat hij zei. 'verstaat u mij niet' was het antwoord. Omdat ik nee zei herhaalde hij de zin dat er een monteur langs zou komen. Ik zie: 'volgens mij zei er nog iets achteraan'. Opnieuw zei hij toen: uw huisbekabeling is niet in orde en de kosten van de monteur zullen aan u worden doorberekend. Op mijn opmerking dat hij voorbaring was en dat een collega de huisbekabeling eerder in orde had bevonden antwoorde hij dat dat niet klopte. 'Dus uw collega zat fout' vroeg ik? Een stilte volgde. Opnieuw vroeg ik of zijn collega het niet goed zou hebben gedaan? Ja zei hij toen. Ik merkte op dat ik hem voorbarig vond en dat hij waarschijnlijk wel kon raden hoe ik de mail over beoordeling zou gaan invullen. Het antwoord daarop was : Ik ga nu de verbinding verbreken. Conclusie: Lekker onze zondagmiddag verziekt door een KPN medewerker. Oplossing voor dit moment: Geen. Oplossing op termijn: andere provider zoeken?? Wat een klantvriendelijkheid. Een lekkere vrije zondag verzieken. tjongejonge.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo magic,

Jeetje, wat een verhaal. Het spijt mij te lezen dat je zondagmiddag hierdoor verpest is 😞 KPN heeft een goede serviceverlening hoog in het vaandel staan. We gaan alles in werking zetten om deze negatieve ervaring positief te maken. 

Is er afgelopen maandag nog contact geweest vanuit de planningsafdeling voor een monteur?

Met vriendelijke groet,

Nienke

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb internet tot 40Mb, sneller kan niet op mijn adres,

maar haal meestal net de 15.

Waarschijnlijk dus te laag voor interactieve en HD tv?

Als ik wel beeld heb zie ik ook weinig tot geen verschil tussen gewoon en HD, terwijl ik een hele nieuwe smart tv heb.

Ik ga die stappen het weekend even op mijn gemak doorlopen.

Hoop dat het helpt.

Volgens mij is het bekabeld.

Reageer