Beantwoord

Geen interactieve TV door verkeerde aansluitdatum

  • 12 June 2021
  • 15 reacties
  • 96 keer bekeken

Ik heb sinds 11 januari een abbo voor internet en interactieve TV.

Omdat ik nog geen glasvezel aansluitpunt had werd het abbo nog niet geactiveerd.

Nu heb ik sinds gisteren een glasvezelaansluitpunt, maar omdat de aansluitdatum op de een of andere manier op 20 augustus is gezet heb ik geen interactieve TV.

Ik kan daardoor waarschijnlijk ook mijn pincode niet resetten want de mail met de originele pincode ben ik kwijtgeraakt.

 

Wat nu?????

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 June 2021, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft die mail ook heel niet nodig. Pincode resetten kan gewoon in MijnKPN. 

Dat lukt dus niet.

Reputatie 7
Badge +24

Dat lukt dus niet.

Krijgt u een foutmelding? 

Ja

Ik krijg een melding dat er een fout is opgetreden.4

Daardoor kan ik mijn pin niet resetten

Wat ik ook niet snap is dat in mijnKPN de aansluitdatum 30 augustus is maar ik de aansluiting gisteren op 11 juni heb aangelegd gekregen.

Dit staat ook bij KPN in de computer.

Of dat de heleboel blokkeert ik weet het niet.

 

Wat ik ook niet snap is dat in mijnKPN de aansluitdatum 30 augustus is maar ik de aansluiting gisteren op 11 juni heb aangelegd gekregen.

Hij is dan wel aangelegd, maar het netwerk in uw omgeving zal nog niet af zijn. Pas als alle aansluitingen voor één POP, en de POP zelf, zijn aangelegd kunnen ze geactiveerd gaan worden. Mijn moeder moest in 2015 ook nog enkele maanden wachten tussen aanleg en activatie.

Dat ze je überhaupt niet op het kopernet hebben aangesloten…? Overzetten naar glas kan daarna alsnog.

Wat ik ook niet snap is dat in mijnKPN de aansluitdatum 30 augustus is maar ik de aansluiting gisteren op 11 juni heb aangelegd gekregen.

Hij is dan wel aangelegd, maar het netwerk in uw omgeving zal nog niet af zijn. Pas als alle aansluitingen voor één POP, en de POP zelf, zijn aangelegd kunnen ze geactiveerd gaan worden. Mijn moeder moest in 2015 ook nog enkele maanden wachten tussen aanleg en activatie.


Ik heb wel internet nu van KPN.

Oh, okee. En dan ook ITV erbij neem ik aan want dat kan ook via koper.

Je zult vanzelf bericht krijgen als je omgezet wordt naar glas. Daar moet ook zeker een monteur voor langs komen. Die 30st augustus lijkt mij wat dat betreft een reële datum.

Ik kan daardoor waarschijnlijk ook mijn pincode niet resetten want de mail met de originele pincode ben ik kwijtgeraakt.

Die pincode is wel nodig om de ontvangers straks te activeren. En ook het ITV abonnementsnummer (14 cijfers). Die heb je ook per brief gehad.

Oh, okee. En dan ook ITV erbij neem ik aan want dat kan ook via koper.

Je zult vanzelf bericht krijgen als je omgezet wordt naar glas. Daar moet ook zeker een monteur voor langs komen. Die 30st augustus lijkt mij wat dat betreft een reële datum.

Ik kan daardoor waarschijnlijk ook mijn pincode niet resetten want de mail met de originele pincode ben ik kwijtgeraakt.

Die pincode is wel nodig om de ontvangers straks te activeren.


Waarvoor zou die monteur dan langs moeten komen?

Ik heb al een geactiveerde glasvezelaansluiting in de woning.

Is ipv 20 augustus gisteren al aangelegd.

Is er dan al meteen ook een NT (zwart glasvezelmodem; met 3 lampjes, moet in stopcontact) OP die aansluiting geplaatst????

Op dat glasvezelmodem (NT) moet dan weer t.z.t. de Experiabox middels de WAN aangesloten.

Direct op de dag van plaatsing is die aansluiting écht nog niet actief en ook nog niet te activeren. Dat duurt echt nog enkele weken.

Is er dan al meteen ook een NT (zwart glasvezelmodem; met 3 lampjes, moet in stopcontact) OP die aansluiting geplaatst????

Op dat glasvezelmodem (NT) moet dan weer t.z.t. de Experiabox middels de WAN aangesloten.

Direct op de dag van plaatsing is die aansluiting écht nog niet actief en ook nog niet te activeren. Dat duurt echt nog enkele weken.


Is allemaal geregeld.

 

Aparto :neutral_face: .

En je zegt dat je wel internet hebt? Dan kan je de ontvangers ook activeren als je niet de pincode kwijt was…. Dat maakt het bij een NIEUWE aansluiting namelijk heel lastig. Want www.kpn.com/pincode werkt dan ook nog niet. (daarmee genereer je een nieuwe pincode en krijg je ook het abonnementsnummer toegestuurd. Maar wel naar het bij het abonnement horende e-mailadres. Dat dan ook weer)

Heb je al KPN gebeld hierover? Dat kan vandaag nog tot 17:00 uur en anders maandag weer.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat.

Dat heb ik al, maar de code die ik toegestuurd kreeg van de KPN was niet zichtbaar in het aanhangsel dat bij de mail zat.

Ik zag alleen ***** waar de pincode zou moeten staan.

Oh……. Geen idee. Ik had 'm indertijd (in februari 2011) nog per brief.

Wel jammer dat je nu nog geen tv kunt kijken (via kpn). Gelukkig heb je dus wel internet.

TV kijken kan wel via de npostart app of website. Dus EK is te volgen :wink:.

Hopelijk wordt het ITV 'probleem’ ook snel opgelost. Meeste kans: via een kpn moderator hier. (die kan misschien zelfs je code doen toekomen via PB, maar eerst maar een een moderator. Topics staan in wachtrij. Hooguit 24 uur tegenwoordig)

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @The Friar, welkom op ons forum!
Ik zie dat je je gegevens al ingevuld hebt en hierover ook al meerdere collega's hebt gesproken waaronder via facebook en twitter!
Helaas kunnen we de order zelf niet bespoedigen maar mijn collega via twitter heeft dit gisteren doorgezet achter de schermen. Ik hoop dat ze daar snel een oplossing hebben!

Voor verdere vragen hierover kun je het beste bij mijn collega's op twitter terecht. Zij kunnen je hier het beste mee helpen op dit moment!