Beantwoord

Geen interactieve tv meer met Firefox

Toon eerste bericht

75 reacties

Dan heb je Linux nog nooit echt echt geleerd. Het is het meest gebruiksvriendelijke wat ik ben tegen gekomen.
Windows is voor mij juist NIET gebruiksvriendelijk. Plus, met Windows heb ik altijd het idee (en m.i. is het gewoon zo) ben je niet de baas op je eigen pc.

Maar hé, gelukkig leven we in een land waar je zelf mag bepalen waar je mee werkt. Ik doe alles al 10 jaar op een Linux Mint pc, van dvd maken, fotobewerking tot alles wat je maar kan bedenken.
Nee, ik speel geen spellen, ik haat spelletjes....maar tegenwoordig wordt dat ook steeds beter en toegankelijker op een Linux pc.

Het is maar wat je wilt hè Henk2304, je hoeft helemaal niet tot mij door te dringen. Ik ben mans genoeg om te weten wat voor MIJ het beste werkt. Ik ben hier al wat langer op de aardkloot hoor! En die houding, joh....wat denk je van Windows gebruikers en hun houding? Lees je eigen berichten dan maar even door 😉

Oh en ja, ik lees wel degelijk de ontwikkelingen hoor. In het verleden altijd Windows gebruikers geholpen met hun pc, nu alleen nog maar Linux gebruikers. Gewoon, omdat het kan! 😉
ps. Hoe kan ik deze topic op gesloten zetten? Alles is nu wel gezegd 😉
Reputatie 7
femke98 schreef:

ps. Hoe kan ik deze topic op gesloten zetten? Alles is nu wel gezegd ;)

Klik op "Beste antwoord" bij het bericht waarvan jij vindt dat dat het beste antwoord is.
Hoi, wat een vreemde discussie. Ik ga even uit van het topic. Ik ben het helemaal met Femke eens. Wat gaat kpn doen hierin. Leuk al die browsers en besturings systemen. Maar op dit moment biedt kpn een dienst die ze niet kunnen waarmaken. Je bied je klanten een itvonline optie aan zonder erbij te zeggen dat silverlight bijna nergens ondersteund wordt. Of als ik het zo lees moet je bijna ict er zijn om het toch te fixen. Ik heb een niet zo'n nieuwe laptop niet de nieuwste windows en op geen browser krijg ik het voor elkaar. Ik ben klant waarom moet ik hier achteraan wwarom krijg ik geen enkele info of stand van zaken. Ik denk er serieus over om over te stappen op een andere aanbieder. Los van de problemen voel ik me als klant echt niet serieus genomen. Bedankt voor de topic femke. En laat je niet gek maken door de bemoei zorg van sommige reageerders. Vast goedbedoelende bemoeiers. 😉
Reputatie 7
Hallo allen. Ik lees op het forum van Ziggo (die nog helemaal geen html5 ondersteunen; zit er wel aan te komen) dat het in de
Firefox ESR versie wel werkt. Mogelijk dus ook bij KPN.
Meer info over Firefox ESR: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/
Reputatie 7
Badge +17
PeterG schreef:

Hallo allen. Ik lees op het forum van Ziggo (die nog helemaal geen html5 ondersteunen; zit er wel aan te komen) dat het in de
Firefox ESR versie wel werkt. Mogelijk dus ook bij KPN.
Meer info over Firefox ESR: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/

het is een Engelse versie, omdat alles in het Engels is. :?
Reputatie 7
Er zou, volgens het draadje op het Ziggoforum, ook voor de Nederlandse taal gekozen kunnen worden. KLIK
Reputatie 1
Badge
Hele discussie gevolgd in de hoop op een mogelijke oplossing. Heb zelf al eerder gepost over het niet werken van itv online via Safari op een Macbook Air. Lijkt er toch sterk op dat de KPN een niet werkende dienst heeft en gezien de hoeveelheid reactie' s in diverse posts er wel een behoefte is.
Daarom is het jammer dat ik geen reactie lees van de KPN met een mogelijke oplossing of een weg naar een oplossing toe of mis ik wat?
Reputatie 7
Badge +18
Brainwave63 schreef:

Hele discussie gevolgd in de hoop op een mogelijke oplossing. Heb zelf al eerder gepost over het niet werken van itv online via Safari op een Macbook Air. Lijkt er toch sterk op dat de KPN een niet werkende dienst heeft en gezien de hoeveelheid reactie' s in diverse posts er wel een behoefte is.
Daarom is het jammer dat ik geen reactie lees van de KPN met een mogelijke oplossing of een weg naar een oplossing toe of mis ik wat?

Zoals ik al in een ander bericht gemeld heb, werkt het wel degelijk op een Mac met safari.
Je moet wel safari toestemming geven om Silverlight te gebruiken.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-online-op-mac-403260/index2.html#post482684
Reputatie 7
Badge +17
Wanneer je online video’s wil kijken kan het zijn dat je gebruik moet maken van Microsoft Silverlight, vooral diensten om online TV te kijken of om programma’s terug te kijken maken hier gebruik van. Steeds meer gebruikers melden een niet werkende Silverlight in Safari.

Voortdurend blijft de melding verschijnen om Microsoft Silverlight te installeren, je klikt op de knop om deze te downloaden om vervolgens te installeren, na de installatie blijft de melding verschijnen dat de plugin nog niet geïnstalleerd is.

Oplossing voor niet werkende Microsoft Silverlight:

Gelukkig is er een oplossing wanneer Silverlight niet meer werkt in Safari, dit heeft te maken met de instellingen voor internet-plugins. Deze kun je via onderstaande stappen beheren.

• Open ‘Safari'
• Navigeer naar de menubalk
• Klik op ‘Voorkeuren'
• Open het tabblad ‘Beveiliging'
• Vink ‘Internetplugins' aan
• Klik daarnaast op ‘plugin-instellingen'

In de bekomen lijst vind je hoogstwaarschijnlijk Silverlight terug, vink deze optie in de kolom aan, rechts daarvan vind je eventueel websites terug. Gebruik hier het drop-down menu om de website toegang te geven (sta toe) om gebruikt te mogen maken van deze plugin.

Via de optie ‘Bij bezoeken van andere websites' kun je direct de instellingen goed zetten voor alle toekomstige websites door de optie ‘Sta toe' te kiezen. Vanaf dat moment werkt Microsoft Silverlight weer naar behoren in OS X Safari.
Reputatie 1
Badge
Ik weet niet of het bij mij aan silverlight ligt. Instellingen staan zoals aangegeven. Ook al een aantal malen silverlight verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Via interactievetv.nl kom ik wel op het inlogscherm maar zie alleen een draaiende cirkel. Het uitklapscherm voor het inloggen werkt wel maar als ik de juiste gegevens invoer en deze wil accepteren gebeurt er niets.

Iemand enig idee?
Reputatie 7
Van welke browser is dat screenshot, @Brainwave63? En welk besturingssysteem? Macbook? Windowspc? Android? iOS? Anders...
Reputatie 7
interactievetv.nl doet het bij mij in Edge ook niet, zelfde resultaten. itvonline.nl doet het dan wel. En in IE beiden wel.
Reputatie 7
In Edge doet ie het hier prima. Ook met www.interactievetv.nl . Mss omdat je andere inlog gebruikt op je pc, Henk?
Reputatie 7
Nee, dat komt nog steeds omdat ik uit security overwegingen weiger om m'n PC als beheerder te gebruiken.
Zou jij ook niet moeten doen. Uit recent onderzoek is n.l. gebleken dat tot nu toe bekende kwetsbaarheden in zowel Edge als IE (en wellicht ook die in andere browsers) geen inbreuk kunnen maken op de veiligheid van je PC zolang je die PC maar als standaardgebruiker gebruikt en niet als beheerder. Nu doe ik dat al jaren (standaard gebruiker zijn bedoel ik) en ik adviseer iedereen met klem dat ook te doen. Maak eerst een nieuw beheerdersaccount aan (ook niet gekoppeld aan een Microsoft-account), log daarmee in en verander het type van het account dat je tot dan toe gebruikte in Standaard en log daar dan weer gewoon mee in. Zodra je computer (al dan niet terrecht) iets wil doen waarvoor je beheerder moet zijn krijgt je vanzelf een loginprompt, die je kunt wegklikken als het niet vertrouwd is.
Overigens hoef je voor de installatie van Store apps geen beheerder te zijn. Die apps draaien in een hogere security ring (met weinig rechten) en kunnen dus in principe geen inbreuk maken op de veiligheid van je PC.
Reputatie 1
Badge
PeterG schreef:

Van welke browser is dat screenshot, @Brainwave63? En welk besturingssysteem? Macbook? Windowspc? Android? iOS? Anders...

Peter betreft een Macbook Air met het besturingsysteem MacOsSierrra screenshot Browser is van Safari versie 10.3
Reputatie 7
Ah, met een Macbook is het sowieso zeer problematisch heb ik begrepen.
Bij KPN vindt ik onderstaande, maar het schijnt ook dán vaak niet te werken op Macbook.
In dit topic staat een goede tip.
Verder hier nog wat topics hierover (interactieve tv op Macbook)
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-op-mac-book-werkt-niet-428612
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-online-werkt-niet-op-macbook-air-425977
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-online-macbooks-werkt-niet-425039
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-op-ipad-mac-werkt-niet-2249
Meer (via google)
Reputatie 7
Badge +27
@Brainwave63: Werkt het wel als je naar http://itvonline.nl gaat? Die tip kreeg ik van een collega die ook een Macbook gebruikt.
Reputatie 1
Badge
Joran schreef:

@Brainwave63: Werkt het wel als je naar http://itvonline.nl gaat? Die tip kreeg ik van een collega die ook een Macbook gebruikt.

Joran dank had ik al eerder uitgeprobeerd.
Reputatie 1
Badge
Ik heb het eindelijk werkend. Het werkte niet met Safari, Chrome en Firefox maar met Opera werkt het perfect. Begrijp niet waarom het alleen bij Opera werkt maar goed het werkt 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Brainwave63 schreef:

Ik heb het eindelijk werkend. Het werkte niet met Safari, Chrome en Firefox maar met Opera werkt het perfect. Begrijp niet waarom het alleen bij Opera werkt maar goed het werkt :)

Zojuist ook aan het testen geweest op mijn MacBook Pro (MacOS Sierra en Safari). Via interactievetv.nl krijg ik een foutmelding, maar via itvonline.nl werkt het prima. Ik moest wel bij Safari > Voorkeuren > Plugin-instellingen Silverlight toestaan voor de specifieke website. Fijn dat het nu bij jou werkt! Maar vreemd dat je nog steeds niet kunt kijken met Safari.
Reputatie 7
Badge +23
hrh schreef:

Brainwave63 schreef:

Ik heb het eindelijk werkend. Het werkte niet met Safari, Chrome en Firefox maar met Opera werkt het perfect. Begrijp niet waarom het alleen bij Opera werkt maar goed het werkt :)

Zojuist ook aan het testen geweest op mijn MacBook Pro (MacOS Sierra en Safari). Via interactievetv.nl krijg ik een foutmelding, maar via itvonline.nl werkt het prima. Ik moest wel bij Safari > Voorkeuren > Plugin-instellingen Silverlight toestaan voor de specifieke website. Fijn dat het nu bij jou werkt! Maar vreemd dat je nog steeds niet kunt kijken met Safari.

Hier exact hetzelfde als hrh. Op mijn macbook werkt het prima via http://www.itvonline.nl
Maar tof dat het soepel werkt via Opera. Niet echt veel ervaring mee eerlijk gezegd.
Het is vrij eenvoudig om itvonline.nl aan de praat te krijgen met Firefox, als je weet hoe het moet. De server checkt de user-agent in de request header en als die van Firefox afkomstig is dan kom je op de landing-page die zegt dat Firefox niet wordt ondersteund.

Om dit werkend te krijgen hoef je alleen de user-agent die Firefox naar de website stuurt te vervangen door één van bijvoorbeeld Chrome. Dit kan op meerdere manieren.

De eenvoudigste en meest comfortabele manier is via de UAControl Add-On:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/uacontrol/

Hiermee kun je voor specifieke domeinen de User-Agent definiëren. Ga als volgt te werk:
1) Installeer de UAControl Add-On
2) Herstart Firefox
3) Open een lege tab
4) Klik op het UAControl icon (blauw-groene wereldbol met een pijltje naar beneden) in de toolbar
5) Kies UAControl Options...
6) Click op Add Site
7) Vul het volgende in:
Site: itvonline.nl
Action: (*) Custom: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36
😎 Click OK

Ga nu naar itvonline.nl en kijk lekker online tv via Firefox.

Een andere manier is om Ctrl+Shift+M in te drukken. Je komt dan in een soort testomgeving waarin je voor de _huidige_ tab in het veld waar staat Custom User Agent ook weer bijvoorbeeld

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/58.0.3029.110 Safari/537.36

kunt plakken. Daarna kun je weer naar itvonline.nl gaan (alleen in diezelfde tab) en het zou moeten werken. Je kunt daarna ook nog de X linksboven in het browserscherm klikken (helemaal links op de regel waar je de User-Agent hebt ingevuld) en je hebt weer een gewone tab die, zolang je hem open houdt, gewoon blijft werken.

Een laatste mogelijkheid is om via about:config globaal de door Firefox gebruikte User-Agent aan te passen via de setting general.useragent.override maar dat werkt dan dus voor alle websites wat niet ideaal is. Er was vroeger een optie general.useragent.site_specific_overrides die je op true kon zetten en daarna entries kon toevoegen in de vorm general.useragent.override.itvonline.nl maar het is niet duidelijk of die mogelijkheid nog steeds werkt in de huidige versie van Firefox. Ik krijgt het in ieder geval niet aan de praat met versie 54.0.

Veel kijkplezier.
Er is goed nieuws voor ons Firefox gebruikers, de nieuwe KPN iTV werkt in FF!
via deze link: https://interactievetv.nl/ werkt het.

Mooi! Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat 😂 😉
Reputatie 7
femke98 schreef:

Er is goed nieuws voor ons Firefox gebruikers, de nieuwe KPN iTV werkt in FF!
via deze link: https://interactievetv.nl/ werkt het.

Mooi! Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat 😂 😉

Kom je daar nu achter🤓 ? Dat is al zo sinds de nieuwe site online is. Eind augustus.☺

Reageer