Beantwoord

Geen interactieve TV met Experiabox V10

  • 27 April 2019
  • 8 reacties
  • 1665 keer bekeken

Badge
We hebben geen interactieve tv met de nieuwe experia v10 modem. We krijgen steeds melding Netwerk Fout als we de tv ontvanger opstarten (561) Ontvanger is bekabeld. Heb modem en ontvanger al tig keer opnieuw opgestart, maar nog steeds hetzelfde probleem. Lan kabel al vervangen. Met internet en wifi zijn er geen problemen. Alle lampjes branden groen.
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 27 April 2019, 17:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Jan1981 wat vervelend dat je problemen ervaart, dit is de uitleg van de foutcode 561:

Wat betekent foutcode 14, 561 of 570?

Je tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen. De oorzaak kan een probleem in het netwerk zijn of je tv ontvangt een IP-adres van een ander apparaat. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi versterker of een ander apparaat dat aan je modem zit. Zet deze apparaten 1 voor 1 uit om er achter te komen welk apparaat dit veroorzaakt.

Meer info om het op te lossen? Klik hier
Hopelijk lost dit het probleem op. 🤞🏼
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jan1981, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je opeens deze foutcode krijgt, en dat deze ook niet weggaat! Ik zie dat Dennis je aardig op weg geholpen heeft, en de link heeft gegeven naar onze website waar alle foutcodes op staan. Heb je hier al naar gekeken, en nog wat getest om te kijken of de foutcode weggaat? Ik ben namelijk benieuwd of ik je nog verder kan helpen!

Is de foutcode nog niet opgelost, zou je dan willen aangeven wat je nog meer geprobeerd hebt? En wil je daarnaast jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Ik hoor graag van je!
Badge
Ik heb alles al geprobeerd wat er op de site staat, maar het probleem blijft. Ik heb mn forum profiel aangepast.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb alles al geprobeerd wat er op de site staat, maar het probleem blijft. Ik heb mn forum profiel aangepast.
Hopelijk kan @Susan_ je helpen. Vervelend deze issue! 😔
Reputatie 7
Badge +21
@Jan1981, helaas 😞 Bedankt voor de gegevens.

Dennis gaf in zijn eerste bericht ook al aan, dat het te maken kan hebben met extern apparatuur. Heb je ook extern apparatuur aangesloten (los van het KPN apparatuur) op jouw KPN netwerk? Een extra router, accesspoint of ander apparaat bijvoorbeeld? Dat kan er voor zorgen dat de TV-ontvanger geen verbinding kan krijgen namelijk, en kan de foutcode veroorzaken. Stel je hebt zoiets aangesloten, schakel deze dan even uit en controleer of de tv-ontvanger het na 5 á 10 minuten weer gaat doen. Je kan het ook op de volgende manier controleren:
■ Schakel de TV-ontvanger uit met de schakelaar achterop of haal de stekker eruit
■ Wacht 10 seconden en schakel de tv-ontvanger weer in
■ Druk zodra er '0P' verschijnt op het display kort op de 'standby' knop van de TV-ontvanger
■ Navigeer naar 'Systeem informatie' door telkens kort op de 'standby' knop van de TV-ontvanger te drukken
■ Selecteer 'Systeem informatie' door 3 seconden de 'standby' knop in te drukken
■ Controleer of het veld 'Standaard gateway' gevuld is met 192.168.2.254
Is dit veld met een ander adres gevuld dan zit er een ander DHCP apparaat in het netwerk die dit probleem veroorzaakt.

Verder kan je nog een reset van de tv-ontvanger proberen.

Ik hoor graag of bovenstaande nog iets heeft uitgehaald!
Badge
Zit verder geen externe apparatuur op aangesloten. Als ik de tv ontvanger inschakel krijg ik geen OP in display. Begint met 88, dan 880 en daarna 3 streepjes waarvan de 3e knippert. Kan ook niet via afstandsbediening in menu o.i.d. komen.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is vreemd.. en na die 880? Start de tv-ontvanger dan alsnog op, met dezelfde foutcode? Ik heb even bij je gegevens gekeken, want ik wou een monteur aansturen. Maar ik zie dat je al een hebt aangevraagd via een collega's. Deze komt morgenavond. Dan ga ik er vanuit dat het morgenavond opgelost gaat worden voor jou!
Reputatie 7
Badge +21
@Jan1981, de monteur is inmiddels al langs geweest ga ik vanuit. Is jouw probleem opgelost?

Reageer