Beantwoord

geen internet meer op de tv

• 11 april 2015
  • 9 reacties
  • 294 keer bekeken

Nadat de monteur onze nieuwe experia v9 heeft geïnstalleerd,  hebben we geen Internet meer op onze tv.

Voorheen heeft alles perfect gewerkt op alle tv's.

nu zegt de tv dat er geen signaal binnen komt?

Maar haal ik de tv ontvanger er tussen uit en de kabel rechtstreeks in de tv steekt dan werkt het wel ?

wie heeft hier een oplossing voor.

thanks

icon

Beste antwoord door ariekovo 11 april 2015, 21:54

Normaal wordt ik altijd wel kundig geholpen moet ik wel eerlijk zeggen.
Tis van mij wel een beetje dom.
Op alle andere apparaten heb ik de nieuwe code ingevoerd en klaar was ik.
Nogmaals bedankt allemaal.
Ik ga de monteur afbellen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hoi ariekovo, welkom op het forum.

Wat versta je nu onder " Maar haal ik de tv ontvanger er tussen uit en de kabel rechtstreeks in de tv steekt dan werkt het wel "?

Hoe is jouw TV dan aangesloten als de tv ontvanger er wel tussen zit?

Met een utp kabel vanaf modem naar tv ontvanger en dan vanaf tv ontvanger een hdmi kabel naar tv.

werkte al 15 maanden perfect,  

alleen na het activeren van de v9 niet meer?

Reputatie 7
Dat kan ik mij niet voorstellen, er gaat geen "Internet" over een HDMI kabel.

Kan het zijn dat jouw TV dan wellicht via wifi met de Experia Box verbonden was?

Dat zou dan namelijk betekenen dat je de wifi instellingen op jouw TV even moet controleren.

Dat zal het zijn ja.
Ga het gelijk proberen.
Jammer dat de helpdesk dat niet kon vertellen.
Thanks
Reputatie 7
Kennis van alles wat zich achter de Experia Box afspeelt is helaas bij de "helpdesk" ver te zoeken.

Daar waar bijvoorbeeld een goede fietsenmaker jou zeer goed zal kunnen ondersteunen bij het juiste gebruik van jouw nieuwe fiets zijn Internet providers (KPN incluis) helaas absoluut niet in staat enige toegevoegde waarde te bieden vanaf het moment dat de monteur het spul "werkend" bij jou heeft achtergelaten.

Misschien wel één van de grootste aandachtspunten voor KPN als het gaat om klanttevredenheid.

Reputatie 7
Nou mijn ervaring met de KS is niet zo zwart-wit. Ik ben al een aantal keren heel goed door de KS geholpen. Er is inderdaad wel een (soms groot) verschil in kennisniveau tussen de verschillende KS-medewerkers. En het is altijd zuur als je een newbie treft of iemand die haar of zijn vak niet verstaat.

In dit geval moet ik ook eerlijk zeggen dat mij (eerder vandaag) niet direct duidelijk was wat er aan de hand was. Wel dat er iets mis was met de internetverbinding van de TV maar niet dat TS dacht dat internet op de TV ook via de HDMI-kabel liep. Geukkig zijn we met velen op het forum en vaak is er iemand die wel doorheeft wat er speelt.

Normaal wordt ik altijd wel kundig geholpen moet ik wel eerlijk zeggen.
Tis van mij wel een beetje dom.
Op alle andere apparaten heb ik de nieuwe code ingevoerd en klaar was ik.
Nogmaals bedankt allemaal.
Ik ga de monteur afbellen.

Reputatie 7
Sportief dat je dit zo ruiterlijk toegeeft. Maar vooral mooi dat het is opgelost!

Reputatie 7
De wereld is gelukkig nooit zo zwart wit, toch vermeld ik dit met opzet zo zwart wit alleen om aan te geven dat er op dit vlak heel veel te verbeteren is bij vrijwel alle Internet providers en dus ook bij KPN.

Kijk ook eens naar de hoeveelheid geld dat weggegooid wordt door het ontbreken van kennis.

Voor hetzelfde geld (o nee, meer geld) was er dus weer een monteur op pad gestuurd.

Reageer