Beantwoord

Geen kanaal 203, wel geschikte tv-ontvanger

  • 14 October 2021
  • 9 reacties
  • 141 keer bekeken

Ik heb geen kanaal 203 en geen Amazon Prime app. Wel een Amazon Prime account.

Uit de online meting op de KPN site blijkt dat mijn Experia Box en beide tv-ontvanger(s) geschikt zijn.

Hoe krijg ik nu kanaal 203?

Overigens is een tijd geleden ook mijn YouTube app verdwenen.

icon

Beste antwoord door PeterG 16 October 2021, 11:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @GeleenD, wat raar dat je de apps van je ontvanger kwijt lijkt te zijn :slight_frown:

Zou je de ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Dat lost heel veel gekke problemen op! Ik hoor graag of dat bij jou ook het geval is :blush:

Staat de Amazon Prime app ook niet onder “Apps op tv” via het menu van de ontvanger?

Is kanaalnummer 203 misschien '’verborgen'’? Kijk eens onder Zenders verbergen (instellingen).

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan deze apps in m'n smart-tv. Maar als je die niet hebt moet je het natuurlijk via de decoder doen.

@PeterG Ik had inderdaad bij de verborgen zenders gekeken, maar helaas. En de app staat ook niet onder Apps op TV.

@Maja_ Heb de ontvanger in de zitkamer opnieuw laten opstarten, zelfs 2x omdat na de 1e keer een melding in beeld kwam dat er nieuwe software was.

Tot een paar maanden geleden zag ik onder apps op TV alleen Netflix en YouTube. YouTube was ineens verdwenen nadat ik de ontvanger een paar keer had herstart ivm een foutmelding op tv. Na deze herstart had ik alleen nog de Netflix app.

Een paar weken geleden zag ik behalve Netflix plotseling een heleboel apps, zoals bijv. het weer, haardvuur, NOS en Dumpert etc., maar geen Youtube of Prime.

Na de herstart van vandaag ivm nieuwe software (dus de 2e herstart deze ochtend) heb ik weer alléén de Netflix app, maar nog steeds géén YouTube, kanaal 203 of de Prime app. En alle andere apps die er waren zijn dus ook verdwenen. Ik heb wel kanaal 200 (Netflix) en 202 (Love Nature).

Ook via Menu->Films of Series->Apps zie ik alleen Netflix.

Vreemd genoeg laat de ontvanger in de slaapkamer na 2x herstarten (en géén melding over nieuwe software) nog steeds in totaal 35 apps zien, en nog steeds geen kanaal 203 of Prime.

Reputatie 2
Badge

@PeterGIk had inderdaad bij de verborgen zenders gekeken, maar helaas. En de app staat ook niet onder Apps op TV.

@Maja_Heb de ontvanger in de zitkamer opnieuw laten opstarten, zelfs 2x omdat na de 1e keer een melding in beeld kwam dat er nieuwe software was.

Tot een paar maanden geleden zag ik onder apps op TV alleen Netflix en YouTube. YouTube was ineens verdwenen nadat ik de ontvanger een paar keer had herstart ivm een foutmelding op tv. Na deze herstart had ik alleen nog de Netflix app.

Een paar weken geleden zag ik behalve Netflix plotseling een heleboel apps, zoals bijv. het weer, haardvuur, NOS en Dumpert etc., maar geen Youtube of Prime.

Na de herstart van vandaag ivm nieuwe software (dus de 2e herstart deze ochtend) heb ik weer alléén de Netflix app, maar nog steeds géén YouTube, kanaal 203 of de Prime app. En alle andere apps die er waren zijn dus ook verdwenen. Ik heb wel kanaal 200 (Netflix) en 202 (Love Nature).

Ook via Menu->Films of Series->Apps zie ik alleen Netflix.

Vreemd genoeg laat de ontvanger in de slaapkamer na 2x herstarten (en géén melding over nieuwe software) nog steeds in totaal 35 apps zien, en nog steeds geen kanaal 203 of Prime.

Je zou eventueel de ITV kastjes kunnen terugzetten naar fabrieksinstellingen via de instellingen, systeem, frisse start. Waarschijnlijk moet je hem dan wel weer activeren. Zorg er voor dat je je abbonnement nummer weet (begint vaak met 2000000xxxxxxx) en je pincode. Kan je vinden in de mijn KPN app :)

Ondanks dat via deze KPN site wordt aangegeven dat mijn ontvangers geschikt zijn voor prime blijkt dat niet zo te zijn en zijn de kastjes ook niet om te ruilen (ik heb de zxv8001 kastjes).

Begrijp niet waarom de KPN site zegt dat mijn kastjes wel geschikt zijn, maar het is dus duidelijk tijd voor wat research naar andere providers.

Iedereen bedankt voor de reacties.

ik heb de zxv8001 kastjes

Die zijn inderdaad niet geschikt voor de Amazon Prime app. (je bent me net voor)

Ondanks dat via deze KPN site wordt aangegeven dat mijn ontvangers geschikt zijn voor prime blijkt dat niet zo te zijn en zijn de kastjes ook niet om te ruilen (ik heb de zxv8001 kastjes).

Op die site staat juist de 8001 niet vermeld als geschikt…

En die omruiltool kijkt alleen of er Motorola ontvangers zijn. Is nooit geschikt gemaakt voor de zxv8001 van ZTE. Om de 8001 om te ruilen het best bellen of via de moderator hier.

tijd voor wat research naar andere providers

Dat snap ik niet. Volgens mij kun je gewoon kpn bellen om een ontvanger om te ruilen.

Heb je nu 4k zenders trouwens? Dan hoop ik dat kpn minstens één van je ontvangers wil omruilen voor de Arris vip5202. @Maja_ ?

:arrow_right: Maar… heb je geen moderne 4k/UHD televisie??? Daar zit de Amazon Prime app gewoon in. En werkt nog beter dan die in de ontvanger van KPN.
Ziggo heeft apps in de Mediabox Next (die box alleen wel met de duurdere abonnementen).

Nota Bene:

Welke provider hebben er apps in hun ontvangers? Alleen KPN en Ziggo. Niet veel keuze.
Xs4all heeft ook het kpn tv platform en volgens mij ook de apps. Zij leveren alleen de 5202 (maar geen 4k zenders). BudgetThuis heeft ook het kpn systeem, maar niet de apps.

4k zenders: Ziggo LoveNature en een paar wedstrijden op Ziggo Sport 14; alleen icm 4k ontvanger Next.
KPN: LoveNature, Xite, Insight, ESPN Ultra HD* icm Arris vip5202 (en zxv8001).
Budgetthuis en xs4all: ondanks kpn aanbod geen 4k zenders. Xs4all wel de 5202.

Alternatieven voor Amazon op je televisie.

Kan of heb je de app niet in je televisie dan zijn er ook nog deze mogelijkheden:
Chromecast V3 (HD) of Ultra (4k). Deze sluit je aan op je tv (hdmi) en van af je phone of tablet (AP-app) kijk je het alsnog op je televisie.
Chromecast 4 (met Google TV): Hierin zit de A.P. app. En met de KPN ITV app kun je er ook tv mee kijken.
Laptop met hdmi met je tv verbinden.

Chromecasts bij Bol.com.

 

*Ultra HD is geen 4k resolutie maar wel 1080p 50 met beeldverbetertechnieken.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, als je zxv8001 ontvangers in huis hebt, werkt Amazon prime inderdaad niet @GeleenD :slight_frown: Dat de site iets anders aangeeft is dan ook een beetje verwarrend dus ik snap goed dat je hier even aan de bel hebt getrokken.

:arrow_right: Maar… heb je geen moderne 4k/UHD televisie??? Daar zit de Amazon Prime app gewoon in. En werkt nog beter dan die in de ontvanger van KPN.

Is dit wellicht het geval en kan je op die manier alsnog naar Amazon Prime kijken? Of zal ik even contact zoeken met onze logistieke afdeling om na te vragen hoe we deze situatie het best op kunnen lossen?

 

 

Ah, als je zxv8001 ontvangers in huis hebt, werkt Amazon prime inderdaad niet @GeleenD :slight_frown: Dat de site iets anders aangeeft is dan ook een beetje verwarrend dus ik snap goed dat je hier even aan de bel hebt getrokken.

:arrow_right: Maar… heb je geen moderne 4k/UHD televisie??? Daar zit de Amazon Prime app gewoon in. En werkt nog beter dan die in de ontvanger van KPN.

Is dit wellicht het geval en kan je op die manier alsnog naar Amazon Prime kijken? Of zal ik even contact zoeken met onze logistieke afdeling om na te vragen hoe we deze situatie het best op kunnen lossen?

 

 

Mijn LG LCD tv is helaas al 7 jr oud en is inderdaad geen moderne smart tv. Ik kijk nu Prime via Chromecast, maar de bediening loopt uiteraard via de laptop of tablet. En dat was een tegenvaller, omdat vlgs de KPN site mijn kastjes geschikt waren. En volgens diezelfde KPN site kunnen mijn zxv8001 kastjes niet omgeruild worden.

Nogmaals dank voor jullie reacties en tijd.

En volgens diezelfde KPN site kunnen mijn zxv8001 kastjes niet omgeruild worden.

Met die omruiltool gaat dat inderdaad niet, die is (eigenlijk) bedoeld voor de Netflix app namelijk; '’kijkt'’  niet eens naar de A.P.-app.
Maar via @Maja_ kan waarschijnlijk wel één kastje geswitcht worden voor één Arris vip5202, @GeleenD . Dus als je nog op haar aanbod in wilt gaan…. :wink:

N.B. de Arris heeft geen analoge uitgangen voor naar de versterker, alleen een optical out (maar kan je evt. opvangen met een digitaal → analoog adapter). En hij heeft ook geen display meer. Is mede daardoor wel nog energiezuiniger dan de andere ontvangers.