Beantwoord

Geen kanalen gevonden

  • 11 November 2019
  • 30 reacties
  • 7078 keer bekeken

Sinds afgelopen vrijdagmiddag heb ik geen tv meer. Ik krijg steeds de melding geen kanalen gevonden. Ik heb alle stappen al meerdere malen doorlopen. Wat ik ook doe, geen kanalen gevonden. Hulp gevraagd aan iemand om KPN te bellen. Krijg je een keuzemenu en daarna ontvang je een sms die naar de website verwijst. Dit zeker 5 keer gedaan, helaas kom ik niet verder. Ik voel mij van het kastje naar de muur gestuurd.  Wat is er aan de hand? Kan dit opgelost worden, zonder dat ik hoef te bellen met KPN?

icon

Beste antwoord door mikeyria 14 November 2019, 15:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 6
Badge +8

U moet met de afstandbediening van de televisie de ingang veranderen. En u moet de ingang selecteren waarop u de KPN ontvanger heeft aangesloten. Dit is waarschijnlijk HDMI 1 of HDMI 2. Als u op de knop drukt van de afstandsbediening van de televisie en de ontvanger staat aan dan zal u vast de juiste ingang tegenkomen.

Dat lukt dus helaas niet, de hele KPN is niet meer te vinden op mijn tv.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mikeyria, welkom op het forum. 

Even belangrijk om te weten, heb jij iTV (witte lange afstandsbediening) of Digitenne? Als het om iTV gaat vermoed ik ook dat je een verkeerde invoerkanaal hebt geselecteerd zoals Dreetje al aangeeft en zal dit op HDMI 1, 2 of 3. Ik ga ervan uit dat dit via HDMI is aangesloten. 

Lukt het zo?

Ik heb itv.  Vrijdagmorgen deed mijn tv het nog gewoon. Inmiddels heb ik al ettelijke keren alle stappen gedaan. Helaas blijf ik de boodschap houden geen kanalen gevonden. Alle stekkers en kabels zijn er meerdere malen uit geweest en weer op de goede plaats in gedaan. Helaas werkt niets.

Geen zenders zoeken via de tv zelf. Die ga je niet vinden als je KPN hebt. Dat BLIJF je kennelijk maar doen.

Zet de tv (desnoods mbv een vriendelijke buur(t)jongen ofzo) op de HDMI INGANG waar de KPN TV ONTVANGER is aangesloten.

Ik vermoed zo maar dat je per ongeluk (vrijdagavond/zaterdag) op het knopje net onder het cijfer 7  op de KPN AFSTANDSBEDIENING hebt gedrukt. Met datzelfde knopje zou je dus ook weer naar de juiste HDMI INGANG kunnen schakelen.

Succes!

Helaas werkt dat ook niet. De tv staat op de juiste HDMI ingang. Dat knopje onder de 7 werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de HDMI kabel wel gecontroleerd? Eventueel even een andere proberen of een andere HDMI poort? Het kastje zelf gaat wel gewoon aan? 

Kastje gaat gewoon aan. Kabel is ook geprobeerd.  Andere poort had ik ook al geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +24

En je krijgt nog steeds de melding ‘Geen kanalen gevonden’? Dat kan namelijk alleen als het op de analoge ingang staat. Of krijg je nu een andere melding? Zou je eventueel hier een foto willen plaatsen van wat je ziet?

Melding is nog steeds hetzelfde. Geen kanalen gevonden. Uit mijn hoofd weet ik dat de kabels.goed zitten. Ik ben nu niet in staat om een foto te maken. De plek waar het kastje staat is helaas te donker.

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik, maar toch verwacht ik dat je tv niet op het juiste invoerkanaal staat. Heb je de originele afstandsbediening van de tv nog? En mag ik van je weten welke tv je hebt? Het liefst met een modelnummer erbij. 

Geen kanalen gevonden is een melding vanuit je TV toestel. Zover ik weet niet een van KPN. 

Staat je Settop box (Ontvanger in KPN jargon) wel aan. schakelaar of stopcontact.

(Of weet je zeker dat de HDMI kabel niet stuk is)

Als dit het niet doet, heeft het weinig zin iets met je afstandbediening te proberen. Voor ITV is het toestel niet veel meer dan een beeldscherm. 

Reputatie 7
Badge +24

Geen kanalen gevonden is een melding vanuit je TV toestel. Zover ik weet niet een van KPN. 

Staat je Settop box (Ontvanger in KPN jargon) wel aan. schakelaar of stopcontact.

(Of weet je zeker dat de HDMI kabel niet stuk is)

Als dit het niet doet, heeft het weinig zin iets met je afstandbediening te proberen. Voor ITV is het toestel niet veel meer dan een beeldscherm. 

Zo goed als altijd krijg je die melding als het toestel op COAX/analoog/DVB staat ingesteld, dan vindt hij simpelweg niets. Bij een defecte HDMI kabel zou je eerder de melding 'Geen signaal/geen kabel aangesloten’ moeten krijgen of iets in die richting. Ik wacht even af op het antwoord over welke tv daar staat. 

Welk merk TV heb je?

Overigens is het onmogelijk dat bij de melding “geen kanalen gevonden” de TV op de juiste HDMI ingang staat. Dat geeft een TV alleen als ie op de, niet gebruikte, coax ingang staat. Zo'n melding kan NIET van de tv ontvanger van KPN komen. Ook niet als de TV op de juiste HDMI ingang staat, want het kpn kastje geeft áltijd een signaal. Ook als ie standby is.

Mijn advies: roep even lokaal hulp in. Je kent toch wel iémand in de buurt die er een béétje handig mee zal zijn?

Tv is een Akai. Nogmaals alle kabels zitten goed. 

 

Om redenen die ik niet openbaar wil zetten, kan ik geen andere lokale hulp inroepen dan diegenen die mij al geholpen hebben. Beiden hebben ze samen stap voor stap alles gecontroleerd en gekeken of alles goed zat. Ook hebben ze beiden gecontroleerd of alle kabels nog goed waren. En alles gedaan wat in de KPN instructies staat.

 

Ik weet het nu helemaal niet meer. 

Hallo @mikeyria , je kunt aan je lokale tv-leverancier vragen om de tv aan te sluiten en werkend op te leveren of een KPN-monteur bestellen.

@Jan-D  ik heb deze tv al 4 jaar. De aansluiting is destijds door de KPN  monteur gedaan. Ik ben zelf redelijk handig, maar dit lukt mij gewoon  niet.

De helpers van “Student aan huis” helpen ook bij dit soort problemen.

We hebben je écht alle aanwijzingen gegeven. Ik weet niet hoe oud je tv is maar het kan natuurlijk ook zijn dat de HDMI ingangen gewoon defect zijn en ie daar niet meer op wil.

Reputatie 7
Badge +24

Ik gok nog steeds dat we het hier om een verkeerde invoerkanaal praten. De opties hierboven zijn prima, ik kan ook een KPN monteur bestellen maar daar kunnen kosten aan vastzitten mocht dit toch aan een instelling van de tv zitten. 

Zoals ik eerder aangaf, ligt het niet aan de HDMI.  De tv is 4 jaar oud. 

Waarom denkt iedereen dat als een tv 's morgens wel werkt en dan op de correcte manier uitgezet wordt, dat als de tv 's avonds weer aangezet wordt en een probleem aangeeft dat de tv dan ineens en helemaal uit zichzelf niet meer op HDMI staat? Nadat ik hem 's morgens uitgezet had, ben ik er niet meer aan geweest.

 

Ik ga er nog over nadenken wat mijn volgende stap zal zijn.

Heb je misschien een bluray speler via HDMI staan. En geeft die wel beeld?
Of heb je misschien een ander tv'tje in huis met HDMI welke je op de decoder kunt proberen?

En waarom we zo denken als we denken? TWEE redenen:

1.Mijn beste vriend zette ‘s vorige week avonds gewoon zijn tv uit en de volgende avond had ie geel beeld. Na wat uittesten, verwisselen decoders e.d. bleken geen van de HDMI INGANGEN het nog te doen. Conclusie: hdmi printplaat defect geraakt. Ook die tv (Samsung) is nu 4½ jaar oud. Hij kijkt nu tijdelijk via de scart (maar dat is natuurlijk geen HD)

2.Bovendien kán de melding “geen kanalen gevonden” NIET van de kpn decoder komen want die kent die tekst niet. Dat kan écht alleen maar van de TV komen met z'n eigen tuner via de coax-antenne-aansluiting. Daar komt niks op binnen als je KPN hebt.

Dus, ja, vandaar. Maar als je zelf van iets anders overtuigd bent is dat natuurlijk jouw goed recht. Ik hoop van harte dat je via welke route dan ook in the end weer TV zult kunnen kijken.

Zoals ik eerder aangaf, ligt het niet aan de HDMI.  De tv is 4 jaar oud. 

Waarom denkt iedereen dat als een tv 's morgens wel werkt en dan op de correcte manier uitgezet wordt, dat als de tv 's avonds weer aangezet wordt en een probleem aangeeft dat de tv dan ineens en helemaal uit zichzelf niet meer op HDMI staat? Nadat ik hem 's morgens uitgezet had, ben ik er niet meer aan geweest.

 

 

 

 

 

Waarschijnlijk, omdat er zoals uit de antwoorden aan jou blijkt, ik niet de enige ben die per ongeluk vaak op het meest onderste linkerknopje op de afstandbediening druk. (Ik heb zo’n langwerpige afstandbediening). 

Oorspronkelijk moest ik dan op 1 toestel de originele afstandbediening van het toestel gebruiken. Toen er een betaalde monteur van KPN was geweest bleek dat het advies van de gratis monteur dat als het werkte het werkte, niet zo’n goed advies was geweest. 

Nu hoeft dat niet meer bij mij,

Maar dat is natuurlijk niet bij jou. Je weet 100% zeker dat je dat knopje niet hebt aangeraakt. Toch zou je een keer de originele afstandbediening kunnen pakken om te zien wat voor effect dat heeft als je de juiste ingang selecteert.

 

 

Ook de originele afstandbediening heb ik al eerder geprobeerd. 

Ook de originele afstandbediening heb ik al eerder geprobeerd. 

Zoals ik en ook Peter daarna geschreven heeft. Die tekst komt uit je TV. 

Bijna alle mogelijkheden zijn in de antwoorden genoemd, maar toch helpt het niet bij jou. Wij hebben niet jouw ogen. Dus is het steeds gissen.  Nu hebben veel mensen de gewoonte om iets net als vroeger te doen. Met het idee, baadt het niet, het schaadt ook niet.

 

Sommige mensen doen daarom hun oude coax TV aansluiting ook nog in de TV. Dat is toch niet bij jou het geval. 

 

Nee, die heb ik niet eens meer de oude coax kabel. Even voor de duidelijkheid: ik heb 1x eerder deze melding gehad nadat KPN bij mij in de buurt onderhoud gepleegd had. Toen kon ik door naar het installatiemenu te gaan de zenders opnieuw installeren. Dat dit nu niet werkt en ook de adviezen c.q. aanwijzingen van hier niet weken frustreert mij enorm. Ik verwijt niemand iets, zou alleen graag willen dat de tv doet wat die hoort te doen.