Beantwoord

Geen kanalen gevonden

  • 11 November 2019
  • 30 reacties
  • 7078 keer bekeken

Sinds afgelopen vrijdagmiddag heb ik geen tv meer. Ik krijg steeds de melding geen kanalen gevonden. Ik heb alle stappen al meerdere malen doorlopen. Wat ik ook doe, geen kanalen gevonden. Hulp gevraagd aan iemand om KPN te bellen. Krijg je een keuzemenu en daarna ontvang je een sms die naar de website verwijst. Dit zeker 5 keer gedaan, helaas kom ik niet verder. Ik voel mij van het kastje naar de muur gestuurd.  Wat is er aan de hand? Kan dit opgelost worden, zonder dat ik hoef te bellen met KPN?

icon

Beste antwoord door mikeyria 14 November 2019, 15:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Nee, die heb ik niet eens meer de oude coax kabel. Even voor de duidelijkheid: ik heb 1x eerder deze melding gehad nadat KPN bij mij in de buurt onderhoud gepleegd had. Toen kon ik door naar het installatiemenu te gaan de zenders opnieuw installeren. Dat dit nu niet werkt en ook de adviezen c.q. aanwijzingen van hier niet weken frustreert mij enorm. Ik verwijt niemand iets, zou alleen graag willen dat de tv doet wat die hoort te doen. 

Ik zie bij de antwoorden het standaard antwoord op dit soort problemen niet. Waarschijnlijk omdat het gaat om “Kanalen”.

Heb je de stroom al even uit en aan gezet van de experiabox (ik trek meestal de stekker daarvan er even uit omdat ik hem heb ingebouwd) en van de settop box (ontvanger in Kpn jargon). Van de laatste doe ik dat altijd met het schakelaartje. 

De apparaten laden dan de besturingssoftware weer, maar je instellingen blijven in tact.  (Als er niet iets geks op treed maar dat heb ik nog nooit gehad). 

Ja ook dat heb ik geprobeerd. Helaas hielp dat ook niet. Heb alle kabels er even uit gehad en van tevoren genoteerd waar welke zat om ze daarna goed terug te kunnen plaatsen. Gekeken of ik aan de kabels kon zien of er eentje stuk was. Zitten de stekkers goed in de contacten, dus op de goede plek en op de juiste manier.  Ik ga er maar eens een nachtje over slapen. 

Probleem opgelost. Op de originele tv afstandsbediening stond op een knop het woord source. Door dit aan te klikken kon ik bij de bron komen, die ik weer op HDMI gezet heb. Gelijk opgeschreven en briefje bij de tv handleiding gelegd.

Joepie! Dat is goed nieuws, @mikeyria . @Alex_P is met vakantie maar hij zal ook blij zijn.

Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden., 

Reputatie 7
Badge +24

Joepie! Dat is goed nieuws, @mikeyria . @Alex_P is met vakantie maar hij zal ook blij zijn.

Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden., 

Dat ben ik zeker!