Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Geen korting bij verlengen alles in 1 abonnement

Beste Kpn,

Wij willen graag het alles in 1 abonnement verlengen, vorig jaar was hier nog korting voor bestaande klanten maar nu werd mij meegedeeld dat dit niet meer mogelijk is.......
Na jaren een tevreden klant te zijn zijn wij nu helaas wel aan het rond kijken bij de concurent want die hebben wel aanbiedingen voor ons. Ik vind dit wel raar wel aanbiedingen voor nieuwe klanten maar voor tevreden bestaande klanten is er niks mogelijk.
Hopelijk is er nog wat mogelijk.

Groeten JvW

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

16 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Als je echt goedkoop uit wilt zijn en altijd de nieuwste apparatuur zou ik elk jaar overstappen van provider
Reputatie 4
Badge +5
Wordt tegenwoordig wel steeds lastiger met 2 monopolisten die het grootste deel van de markt verdelen/bepalen. Gelukkig komen er wel steeds meer aanbieders die tv zenders los gaan aanbieden. Zodat we in de toekomst alleen nog maar een internetaansluiting nodig hebben.
Reputatie 1
Ik verleng elk jaar mijn alles in 1-abbo en haal daarmee elke keer kortingen en extra's binnen. Ook ik kreeg anderhalve maand geleden te horen dat ze geen kortingen (meer) zouden geven. Na een paar dagen opnieuw gebeld, kreeg een andere medewerker aan de lijn en toen kon het ineens wel.
Bij het inspreken van mijn vraag heb ik aangegeven dat ik wilde opzeggen. Dan krijg je de juiste afdeling/medewerker aan de lijn die dit voor je kan regelen..
Reputatie 1
Vandaag een vriend van me gesproken welke korter dan ondergetekende een Alles-In-1 Standaard abonnement heeft. Na contact met de klantenservice heeft hij de volgende "aanbieding" gekregen.

- 3de STB gratis zolang zijn contract loopt
- Pluspakket 1 jaar gratis
- 1 jaar lang de maandelijkse kosten voor €59,25 incl btw ipv €62,50 incl. btw
- Spotify Premium gratis zolang zijn contract loopt

Hij is geen Compleet klant overigens.

Denk dat ik aankomende maandag ook maar eens van leer ga trekken bij de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen
Reputatie 6
Dan bel je toch ook gewoon klantenservice.
Reputatie 1
wjb schreef:

Dan bel je toch ook gewoon klantenservice.

TimovanAlen schreef:

Denk dat ik aankomende maandag ook maar eens van leer ga trekken bij de klantenservice.

Dat zeg ik....
Ik hen 6 maanden 35 euro korting gekregen en 6 maanden gratis film 1 toen ik opgezegd had. Toen heb ik toch maar verlengd ;)
...
Reputatie 5
Badge +9
TimovanAlen schreef:

Vandaag een vriend van me gesproken welke korter dan ondergetekende een Alles-In-1 Standaard abonnement heeft. Na contact met de klantenservice heeft hij de volgende "aanbieding" gekregen.

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen

Ben benieuwd naar je uitkomst. Lees vaak genoeg dat het dan uiteindelijk toch allemaal niet zo mooi is als men dacht dat het zou zijn (al dan niet door verkeerde voorlichting van de KS)

Want in je bericht staat al een tegenstrijdigheid, namelijk spotify premium gratis, tsja da's altijd gratis bij een standaard abbo en dus mijn inziens geen voordeeltje of wat dan ook.
Reputatie 1
sveld84 schreef:

TimovanAlen schreef:

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen

Ben benieuwd naar je uitkomst. Lees vaak genoeg dat het dan uiteindelijk toch allemaal niet zo mooi is als men dacht dat het zou zijn (al dan niet door verkeerde voorlichting van de KS)

Want in je bericht staat al een tegenstrijdigheid, namelijk spotify premium gratis, tsja da's altijd gratis bij een standaard abbo en dus mijn inziens geen voordeeltje of wat dan ook.

@sveld84
Hoezo tegenstrijdigheid?
Ik deel alleen mede wat hem toegezegd is door een KPN medewerker! Hij heeft nooit een code ontvangen om Spotify Premium te activeren,
Ja, ik weet dat had hij erachter aan had moet gaan. Gedane zaken nemen geen keer...

Over mijn contact mbt de korting (betaal +€225,- p/m privé), KPN medewerker kon niks voor mij doen.

Vandaar dat ik overstap naar Ziggo.

Met vriendelijke groet,

Timo
Reputatie 6
Badge +13
TimovanAlen schreef:

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen

3de STB gratis???:? Ik heb een 3de ontvanger, en moet € 4,- betalen! En ik heb geen standaard, maar Premium! En ik ben wel KPN Compleet! Webcare, hoe zit dat???:?
Reputatie 6
Badge +11
Het is een marktkwaaltje, ik noem het de opzegpremie :p de opzeglijn kan meestal iets betekenen maar dit wordt eigenlijk nooit of nauwelijks publiek genoemd. Wat men kan doen is afhankelijk van de targets die op dat moment gelden, en welke "extratjes" de medewerkers mogen bieden.

Tenminste, zo werkt de gemiddelde telco :P
Reputatie 5
Badge +9
TimovanAlen schreef:

sveld84 schreef:

TimovanAlen schreef:

Met vriendelijke groet,

Timo van Alen

@sveld84
Hoezo tegenstrijdigheid?
Ik deel alleen mede wat hem toegezegd is door een KPN medewerker! Hij heeft nooit een code ontvangen om Spotify Premium te activeren,
Ja, ik weet dat had hij erachter aan had moet gaan. Gedane zaken nemen geen keer...

Over mijn contact mbt de korting (betaal +€225,- p/m privé), KPN medewerker kon niks voor mij doen.

Vandaar dat ik overstap naar Ziggo.

Met vriendelijke groet,

Timo

Ik zeg ook niet dat jij iets tegenstrijdigs verkondigd, ik zeg dat datgene wat die KS medewerker kon doen niet klopt. Bij een Standaard abonnement zit namelijk standaard spotify premium.
De stelling van de medewerker dat hij een aanbieding kan doen waarin diegene o.a. zo lang het abonnement loopt gratis spotify erbij zou krijgen als extraatje klopt dus niet.

Ik heb destijds een opzegging gedaan voor mijn oude adres en een nieuw abonnement aangevraagd op het nieuwe adres (in het verleden bij Tele2 een verhuizing meegemaakt, drama). En werd ronduit onbeschoft te woord gestaan door een medewerker van de opzeggingen, Wat ik deed mocht niet en ik zou geen recht hebben op korting op mijn nieuwe abonnement omdat ik al klant was geweest etc. Naar mijn idee ligt de "ik-blijf-toch" premie elke keer anders, zoals hier boven reeds beschreven.

Anyway door een fout heb ik zelfs 2 maanden extra genoten van korting omdat er in de facturering iets mis ging en ik via webcare aan de bel trok toen ik maar geen factuur ontving voor mijn nieuwe adres. resultaat pas na 2 maanden kreeg ik de eerste factuur en eerste 6 facturen waren allen 35 euro. en de eerste 2 maanden voor nop.

Ik hoor zovaak mensen klagen/dreigen dat ze overstappen gaan. Enerzijds snap ik dat, maar anderzijds vraag ik me af of die mensen ook zo doen bij verzekeringen, energiemaatschappijen, de sport abonnementen etc. Ik heb nog niet meegemaakt dat de tennisvereniging tegen me zei, nou Mr. Veld wij zijn zou blij met u als lid, weet je wat je krijgt het komende jaar de eerste 6 maanden korting op je contributie. Of de woonhuisverzekering, meneer u bent al 10 jaar klant, we belonen u met 25% korting op uw premie. Het zijn wat rare voorbeelden, maar zo gaat het dus wel bij mensen die hier komen klagen dat ze geen korting krijgen als bestaande klant.

Ik spreek voor mezelf, maar al had ik gratis ziggo sports totaal (als ziggo klant) en een lager maandbedrag zou ik nog niet overstappen naar die tent. Mij veel te veel storingen en verouderde technieken. Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
Reputatie 2
Badge +2
Mijn sportclub bood geen kortingen aan nieuwe klanten ... Ja gratis inschrijven, maar die kosten komen nooit terug.
Mijn energieleverancier bied korting, elk jaar stap ik over naar de beste deal als ze geen beter aanbod doen. Waarom? Overstappen is met 3 muiskliks geregeld en je hebt altijd stroom, de overstap vereist geen nieuwe apparatuur of wat dan ook (jeuh! vrije routerkeuze zal hierin gaan helpen!)
Helaas is dat overstappen voor internet zo ellendig geregeld dat het onnodig moeilijk is waardoor dat voor mij en ik denk vele anderen niet op gaat.
Het lokken van nieuwe klanten met extra korting snap ik, het belonen van trouwe klanten zou toch dat lokken van klanten tegen moeten gaan? Maar toch geeft KPN geen ruk om zijn bestaande klant. Daarmee hoopt KPN op meer inkomsten, want overstappen is immers drama!
Als een nieuwe klant 6 maanden lang tot wel €210 korting kan krijgen, dan mag de bestaande klant die zijn contract weer met een jaar wil vast laten leggen (lees: gegarandeerde inkomsten KPN) toch ook wel een beetje korting krijgen? Van mijn apart geef je ze Videoland, of een zenderpakket naar keuze voor een fikse korting ... €7,50 korting per maand? praat je over €90,00 korting. Nog de helft van wat een nieuwe klant zou kunnen krijgen, maar mij zou het over de streep trekken om mijn contract te verlengen.

My 2 cents
Reputatie 5
Badge +9
Ik heb wel zin in een discussie, vandaar dat ik toch weer reageer.

Je geeft zelf al aan dat op andere gebieden korting voor bestaande klanten niet als normaal word gezien, immers je haalt er geen voorbeelden van aan.

Waarom zou KPN korting "moeten" bieden als het niet marktcomform is? Grootste concurrent Ziggo doet het ook niet.

Naar die redenatie ben ik wel benieuwd, want nu stap je over naar Ziggo, maar na een jaar krijg je daar geen korting meer, stap je dan weer over naar KPN of naar een andere aanbieder?

KPN heeft marketing technisch gekozen voor kortingen op basis van alles onder 1 dak afnemen. Neem je mobiele telefonie en een tripple pay pakket af dan heb je op beide pakketten een aantal kleine voordeeltjes. Ik ga ze niet extra uit de doeken doen, die zijn inmiddels welbekend.

Dus in zekere zin geven ze blijvende klanten voordelen, alleen moet je dan wel alles bij hen onderbrengen.
Reputatie 6
Badge +11
sveld84 schreef:

Ik heb wel zin in een discussie, vandaar dat ik toch weer reageer.

Je geeft zelf al aan dat op andere gebieden korting voor bestaande klanten niet als normaal word gezien, immers je haalt er geen voorbeelden van aan.

Waarom zou KPN korting "moeten" bieden als het niet marktcomform is? Grootste concurrent Ziggo doet het ook niet.

Naar die redenatie ben ik wel benieuwd, want nu stap je over naar Ziggo, maar na een jaar krijg je daar geen korting meer, stap je dan weer over naar KPN of naar een andere aanbieder?

KPN heeft marketing technisch gekozen voor kortingen op basis van alles onder 1 dak afnemen. Neem je mobiele telefonie en een tripple pay pakket af dan heb je op beide pakketten een aantal kleine voordeeltjes. Ik ga ze niet extra uit de doeken doen, die zijn inmiddels welbekend.

Dus in zekere zin geven ze blijvende klanten voordelen, alleen moet je dan wel alles bij hen onderbrengen.

Ik heb 3x bij ziggo gezegd dat ik zou opzeggen... 3x voordeel gekregen.

Eerste keer (Toen waren er geen decoders inbegrepen) tijdens een verhuizing:
Ik: Ik wil alleen internet afnemen, zo heb ik het oospronkelijk afgesproken...
Ziggo: Dat kan echt niet, je moet bij ons TV afnemen...
Ik: Ik ga echt niet voor digitale TV betalen als ik er niet eens gebruik van kan maken, ik heb namelijk geen decoder dus dan wil ik op z'n minst zo'n ding van jullie ontvangen.
Ziggo: Dat gaan wij niet doen meneer, helaas. Het is kiezen of delen.
Ik: Dus jullie bieden het alleen aan voor nieuwe abbonees maar niet voor mij?
Ziggo: Inderdaad, hier kan ik niks aan veranderen
Ik: Dan wil ik mijn abbonement opzeggen.
Ziggo: Ik verbind u even door.
===Andere Ziggo medewerker===
Ziggo: Wat kan ik voor u doen?
Ik: Ik wil mijn abbonement opzeggen
Ziggo: Waarom dan?
Ik: Ik ga echt niet betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van kan maken, uw collega wilt dat ik per-se TV afneem terwijl ik geen decoder heb, dat ga ik echt niet doen...
Ziggo: Ik wil u een decoder aanbieden, het enige wat u hoeft te doen is een jaar langer abbonee blijven.

De keer daarna was:
Ik: Hoi, ik vindt het raar dat nieuwe abbonees korting krijgen en ik als loyale klant niet
Ziggo: Daar kunnen wij niks aan veranderen
Ik: Dan zeg ik op
Ziggo: Wij bieden u hetzelfde aan als nieuwe klanten, daarnaast krijgt u een nieuwe ontvanger

.... Dat ding bleek minder mogelijkheden dan het oude apparaat te hebben dus het jaar daarna was ik overgestapt naar KPN ;) Men had ook niet verteld dat het een rental was. Nadat men door had dat ik van de overstapservice gebruik gemaakt had kreeg ik 6 maanden gratis HBO aangeboden en 6 maanden korting op het abbonement. Dus tja, opzeggen is, helaas min of meer een marktkwaaltje waar ik geen voorstander van ben. Maar bij veel providers, zeker ziggo is dit het toverwoord. Zo lang je maar niet al te onredelijke eisen stelt zullen ze het meestal wel goedkeuren

Ik heb nog niet geprobeerd om op te zeggen bij KPN(Naja, in 2011/2012 en toen gaf ik ze echt geen kans om een tegenaanbod te doen). Maar ik hoef er niet zo nodig weg want ik ben nu best wel tevreden. :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)