Vraag

Geen Nederlandse ondertiteling Amazon Prime

  • 22 March 2020
  • 56 reacties
  • 30345 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Zelfde probleem hier, en volgens mij ligt het niet aan Amazon: dezelfde film of serie heeft wel NL ondertiteling in de App of de website.

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor het delen van je ervaring, @ko3st1. Fijn om te lezen dat je de oplossing hebt gevonden hier op het Forum. :thumbsup_tone2:

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem echter heb ik geen ondertiteling vakje die ik kan kiezen op de tv zelf doet die het prima maar op de kpn ontvanger werkt het niet

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem echter heb ik geen ondertiteling vakje die ik kan kiezen op de tv zelf doet die het prima maar op de kpn ontvanger werkt het niet


Heb je gekeken naar de tip van @Ericlrz11? Of zie je die optie helemaal niet? Ook niet als je de film of serie opent die je wilt kijken? Zou je anders eens een foto kunnen plaatsen hier van wat je wel ziet? 

Hier helaas hetzelfde probleem. Heb nu alleen Engelse ondertiteling en kan via cc de taal niet aanpassen. Op mobiel (streamen naar Chromecast) en iPad geen probleem. Kan op mijn laptop in mijn account de taal van de ondertiteling niet instellen alleen de wensen hoe de ondertiteling eruit moet zien. 

Zie ook de tip van @Ericlrz11 je kunt wel de taal instellen op Nederlands dat zit alleen niet op de plek waar je het verwacht. Blijkbaar denkt Amazon dat het handig is dat je bij de film  (of serie) zelf de taal keuze moet instellen. Het lijkt er op dat ze anticiperen op meerdere talen binnen een huishouden... Volgens mij kun je een serie standaard laten ondertitelen in de ene taal en een film in een andere taal, maar dat weet ik niet zeker... Nou ja vreemd.

Zoals aangegeven, is de Amazone app niet erg gebruiksvriendelijk. Die cc taal-instelling verwachtte ik in het snelmenu (en niét aldaar binnen de serie zelf, zie de foto hieronder)…

Maar goed, het is nu opgelost en ik wilde dat toch even delen met mogelijk anderen die hetzelfde probleem ondervinden, (dat achteraf eigenlijk geen "echt" probleem blijkt te zijn)  🙂.

 @ko3st1  helaas heb ik dat kopje er dus niet tussen staan. Heb de ontvanger al opnieuw opgestart, opnieuw ingelogd op de pc gekeken naar allerlei instellingen, maar nog niets gevonden  dat het probleem oplost.

Beste @JoyceV77 dat menu vind je dus nadat je hebt gekozen voor een film (of serie zoals Hannah). Aldaar kun je in de menubalk kiezen voor Ondertiteling.

Even stap voor stap. Ik kijk via Amazon prime en nu staat de taal ingesteld op Engels maar ik wil kijken met Nederlandse ondertiteling. Wat moet ik doen?

  • Start de Amazon prime App op je tv.
  • In de menubalk kies je bijvoorbeeld voor Films
  • In dit voorbeeld selecteer ik de film "Glass".
  • Pas nadat ik heb gekozen voor een film, zie ik in de menubalk enige opties. Standaard begint dit scherm in het eerste item genaamd Overzicht. Als je klikt op Ondertiteling  kun je daar een en ander wijzigen. Niet erg logisch, dat wel..

Ik hoop dat het zo wel lukt. 

Laat nog even weten als het ( niet ) is gelukt, ok?

 

 

Bedankt voor je uitgebreide bericht. Zo had ik het ook gedaan. 
Zoals je op de foto kunt zien staat ‘ondertiteling’ er niet bij. Weet ook niet hoe dat komt 🤨🤔

Klik eens op Audiotalen. Kies dan voor Nederlands en kijk daarna, of die optie er in de menubalk bij komt genaamd: Ondertiteling.

Laat het nog even weten, ok?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @JoyceV77, welkom! Bedankt voor je hulp, @ko3st1  :) In dit geval is het niet de oplossing. We zien dit namelijk af en toe vaker (The Night Shift schijnt bij sommige mensen bijvoorbeeld alleen maar Deense ondertiteling te hebben) en we kunnen dit laten nakijken. Dan heb ik je Device ID nodig. Die vind je onder Instellingen en dan feedback (er zit een screenshot ter illustratie eerder in dit topic). Vul je forumprofiel in met je abonnementsgegevens (adres, klantnummer) en dan het DID in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan tik ik wat mensen op de schouder om hier naar te kijken.

Hoi @JoyceV77, welkom! Bedankt voor je hulp, @ko3st1  :) In dit geval is het niet de oplossing. We zien dit namelijk af en toe vaker (The Night Shift schijnt bij sommige mensen bijvoorbeeld alleen maar Deense ondertiteling te hebben) en we kunnen dit laten nakijken. Dan heb ik je Device ID nodig. Die vind je onder Instellingen en dan feedback (er zit een screenshot ter illustratie eerder in dit topic). Vul je forumprofiel in met je abonnementsgegevens (adres, klantnummer) en dan het DID in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan tik ik wat mensen op de schouder om hier naar te kijken.

Heb mijn DID ingevuld

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @JoyceV77. Zou je nog kunnen aangeven om welke film of serie het gaat? En, bij een serie, een specifiek seizoen en aflevering waar je dit ervaart? Ik dacht dat je dit al genoemd had, maar ik zie het niet terug. Die informatie hebben we ook nodig om echt specifiek te kunnen kijken wat er misgaat. 

 

 

Goedenavond. Hier hetzelfde probleem. Ben begonnen met the night shift en de eerste aflevering had ik ondertiteling en daarna niet meer. In de app wel en kan ik ook de ondertiteling aanpassen maar op tv niet. Tijdens het kijken ga ik naar cc en daar staat het standaard op Deens en is niet aan te passen. Voor het afspelen kan ik geen ondertiteling selecteren en staat er alleen audiotalen, waar ook niks onder staat.. 

Zie graag gauw een oplossing hiervoor. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gittje, welkom! Ik quote even wat ik eerder schreef in dit topic:

Hoi @JoyceV77, welkom! Bedankt voor je hulp, @ko3st1  🙂 In dit geval is het niet de oplossing. We zien dit namelijk af en toe vaker (The Night Shift schijnt bij sommige mensen bijvoorbeeld alleen maar Deense ondertiteling te hebben) en we kunnen dit laten nakijken. Dan heb ik je Device ID nodig. Die vind je onder Instellingen en dan feedback (er zit een screenshot ter illustratie eerder in dit topic). Vul je forumprofiel in met je abonnementsgegevens (adres, klantnummer) en dan het DID in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan tik ik wat mensen op de schouder om hier naar te kijken.

Als je jouw forumprofiel zou willen invullen, inclusief Device ID, dan kan ik dit doorgeven. Laat hier even weten als je dit hebt gedaan. Het gaat dan om seizoen 1, vanaf aflevering 2, toch?

Hoi @Gittje, welkom! Ik quote even wat ik eerder schreef in dit topic:

Hoi @JoyceV77, welkom! Bedankt voor je hulp, @ko3st1  🙂 In dit geval is het niet de oplossing. We zien dit namelijk af en toe vaker (The Night Shift schijnt bij sommige mensen bijvoorbeeld alleen maar Deense ondertiteling te hebben) en we kunnen dit laten nakijken. Dan heb ik je Device ID nodig. Die vind je onder Instellingen en dan feedback (er zit een screenshot ter illustratie eerder in dit topic). Vul je forumprofiel in met je abonnementsgegevens (adres, klantnummer) en dan het DID in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan tik ik wat mensen op de schouder om hier naar te kijken.

Als je jouw forumprofiel zou willen invullen, inclusief Device ID, dan kan ik dit doorgeven. Laat hier even weten als je dit hebt gedaan. Het gaat dan om seizoen 1, vanaf aflevering 2, toch?

En kunt u mijn vertellen waar ik dat Device ID kan vinden?? 

Ik wil graag the Office kijken op Amazon prime. Vroeger was hier wel Nederlandse ondertiteling bij, maar nu vinden we die niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gittje, welkom! Ik quote even wat ik eerder schreef in dit topic:

Hoi @JoyceV77, welkom! Bedankt voor je hulp, @ko3st1  🙂 In dit geval is het niet de oplossing. We zien dit namelijk af en toe vaker (The Night Shift schijnt bij sommige mensen bijvoorbeeld alleen maar Deense ondertiteling te hebben) en we kunnen dit laten nakijken. Dan heb ik je Device ID nodig. Die vind je onder Instellingen en dan feedback (er zit een screenshot ter illustratie eerder in dit topic). Vul je forumprofiel in met je abonnementsgegevens (adres, klantnummer) en dan het DID in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan tik ik wat mensen op de schouder om hier naar te kijken.

Als je jouw forumprofiel zou willen invullen, inclusief Device ID, dan kan ik dit doorgeven. Laat hier even weten als je dit hebt gedaan. Het gaat dan om seizoen 1, vanaf aflevering 2, toch?

En kunt u mijn vertellen waar ik dat Device ID kan vinden?? 

Zeker, Gittje :) Zie vetgedrukt hierboven. Ga in de Amazon app daarheen, dan vind je het Device ID. 

Zouden jullie dit ook bij mijn account kunnen checken? Bij de box op de slaapkamer kunnen we wel alle ondertitels aan, maar dezelfde film in de huiskamer alleen Deens en Frans…

 

DID is toegevoegd aan mijn profiel

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @martijn80, welkom! Kun je ook nog aangeven om welke film het gaat?

Nou, het is een probleem dat erg vaak voorkomt. Nu doet het probleem zich voor bij Entrapment, maar het komt ook met regelmaat voor bij andere films en series (bij specifieke afleveringen). Zodra je dan via de app op de telefoon of in de browser gaat kijken, is er niets aan de hand en is Nederlands wel te kiezen.

Een structurele oplossing lijkt me dus wenselijk.

Reputatie 7
Badge +30

OK, dus, even samenvattend: film of serie in kwestie laat je in de eigen Prime Video app op mobiel, op de Prime Video website én op de ontvanger boven dan wel Nederlands kiezen, maar niet op ontvanger beneden. Dat is wel heel gek.

Dan wil ik ook graag het DID van de ontvanger boven, want dan kunnen we hier vergelijken. Als je die ook nog in je forumprofiel zou willen zetten, en even reageert als je dat gedaan hebt. Dan kan ik dit laten nakijken.

OK, dus, even samenvattend: film of serie in kwestie laat je in de eigen Prime Video app op mobiel, op de Prime Video website én op de ontvanger boven dan wel Nederlands kiezen, maar niet op ontvanger beneden. Dat is wel heel gek.

Dan wil ik ook graag het DID van de ontvanger boven, want dan kunnen we hier vergelijken. Als je die ook nog in je forumprofiel zou willen zetten, en even reageert als je dat gedaan hebt. Dan kan ik dit laten nakijken.


Je samenvatting klopt. Zojuist de DID van boven ook toegevoegd. Heb ze gemarkeerd als fout en goed, zodat duidelijk is welke problemen geeft

Reputatie 7
Badge +10

Heb het hier zojuist getest met de film Entrapment:

  • KPN ontvanger 2260 - geen NL subs, alleen Engels/Scandinavisch beschikbaar
  • Chromecast - wel NL subs, automatisch
  • Mijn smart TV Primevideo app - wel NL subs, automatisch. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank je, @martijn80!

Jij ook bedankt voor het testen, @Anneke-Anna, zou jij nog het Device ID van de ontvanger waar je dit mee getest hebt in je forumprofiel willen zetten? Jij hebt ook nog een 5202, gaat het daarop wel goed?

De informatie die jullie nu hebben gegeven heb ik alvast doorgestuurd om te laten nakijken, maar hoe meer vergelijkingspunten, hoe beter.