Geen ontvangst

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Sinds afgelopen weekend heb ik een moeizame ontvangst van mijn digitenne. Ik heb een insteekkaart. Het is wekenlang goedgegaan maar nu geen beeld. Ik heb contact gehad met de klantenservice maar deze konden geen storing zien op mijn adres. Heb handmatig de zenders vastgelegd maar ook dat helpt niet. Weet iemand wat ik nog kan doen?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
brand het lampje op de antenne wel ?

ja het lampje brandt gewoon. ik heb gister contact opgenomen met philips. dit op aangeven van kpn. mijn tv is nu geupdated. en nog krijg ik storing: strepen, zwart beeld, verstoord beeld. nu heb ik wel langer goed beeld maar de storingen blijven. heel lastig als je een film kijkt en tien minuten voor het einde het beeld vervormd en wegvalt.

Reputatie 6
Badge +7
ik zou dan toch eens een andere antenne proberen, wordt er bij u in de omgeving ook gebouwd BV een Flat ofzo die nu het signaal kan blokkeren ? DT is hier namelijk erg gevoelig voor { reflecties van het signaal }

ik zit in een nieuwbouwwijk en een nieuwbouw appartement. moet er wel even bij zeggen dat in mijn oude woning ik ook problemen had met digitenne. ik kreeg toen een ander kastje.

er wordt momenteel idd gebouwd. ik woon hier sinds augustus maar de problemen die ik nu heb zijn echt van de laatste tijd. zou het aan de insteekkaart kunnen liggen? of is het idd puur de omgeving?

Reputatie 6
Badge +7
de insteekkaart doet niets met de ontvangst dus ik verwacht het niet, ik denk echt dat het in de omgeving zit waardoor het signaal niet meer lekker bij de antenne aankomt. wat je zou kunnen proberen is om een buiten antenne aan te schaffen zo'n dingetje kost 12,95 bij de KPN winkel

Factoren die de ontvangst kunnen beïnvloeden zijn o.a:
-Glas in lood ramen
-Glas met metalen isolatiefolie
-Dichte metalen luxaflex
-Betonwanden met wapening
-Mobiele telefoons
-Elektronische huishoudelijke apparaten
-Passerende trams, auto's en brommers
-(Veranderingen in) de bebouwing rondom je huis/gebruikslocatie
-Storingen in de buurt van vliegvelden: Bij het passeren van opstijgende vliegtuigen ontstaan vergelijkbare ontvangstproblemen als bij mobiele ontvangst.
Vliegtuigen gedragen zich hierbij als snelbewegende DVB-T zenders d.m.v. reflectie van het zendersignaal.
Bij analoge TV ontstaan hierdoor hinderlijke spookbeelden of verdwijnt het zender signaal zelfs helemaal.
Verder ondervinden we langzame kanaalwisselingen: Het wisselen van zenders kan enkele seconden duren! ( zappen)

Een goede . . .

Ontvangstproblemen met digitenne kunnen voorkomen bij die zenders weke doorgegeven worden op of rond de 800 Mhz. Dat is een telefonieband. Nu zijn er telefoons, o.a. vodafone, ervaring, die voor storing zorgen. Ik heb het zelfde gehad vreselijke storingen op een bepaalde tijd. Ik zoeken tot ik een keer met mijn eigen telefoon, vodafone, belde terwijl de tv aan stond. En geen beeld meer. Verbinding verbroken en beeld terug, weer gebeld en jawel weer storing. Dus bij mij was het  opgelost. De andere storing werd toevallig opgelost omdat ik de buren vroeg bij welke telco zij zaten, dat was vodafone. En sinds korte tijd niet meer. Sinds die tijd geen storing meer gehad. Vreemd genoeg komt het nu weer terug. . . .Wat daar de oorzaak van is weet ik nog niet ik ben het nog aanhet uitzoeken. Wel weet ik dat als er met vermogen op het lichtnet wordt geschakeld dit ook een flinke storing geeft op digitenne. Voor mijn gevoel is de filtering in de ontvanger zacht gezegd wat mager.

Reageer