Vraag

Geen ontvangst KPN interactieve tv in Ierland

  • 22 October 2021
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik heb een KPN tv abonnement, in de EU landen te ontvangen. In Ierland verblijf ik geregeld op een eiland, ongeveer één kilometer van de Westkust. KON herkent dit niet als "Iers" gebied en ontvangst is niet mogelijk. Is hier wat aan te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @StefanFF, welkom. Goede vraag, maar ik ben inderdaad bang dat daar weinig aan te doen is. We gebruiken de locatie die je telefoon doorgeeft. Als dat niet herkend wordt als Ierland, dan kunnen wij daar geen verandering in aanbrengen :(.

Jasses, wat vervelend. Heb daar verbinding via een Ierse provider.... Is toch raar? 

Reputatie 7
Badge +30

Op welk eiland ben jij dan? Als deze te ver van het vaste land af ligt, dan ligt het daar aan. De app gebruikt de GPS om jouw locatie vast te stellen. Het kan dus best kloppen dat je wel gebruik maakt van een Ierse provider, maar dat de GPS zegt dat je niet meer in Ierland bent. 

Beste Marcia,

Het eilandje ligt zo'n 800 meter uit de kust. Adres:

Turbot Island

Sky Road, Clifden, Co Galway

Eircode H71FD71

Ik heb Broadband via Vodafone

 

MVG

Stefan Frenkel

Reputatie 7
Badge +30

Ah, in dat geval gebruiken we in eerste instantie niet de GPS van je toestel, maar checken dit aan de hand van je IP-adres. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan kijk ik graag met je mee.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je privébericht! We herkennen je IP-adres inderdaad als zijnde in Ierland. Het zou dus gewoon moeten werken. Kan je een screenshot plaatsen van welke melding je precies krijgt? Dan ga ik verder voor je op zoek. 

 

Screenchot van browser en kpn app….

Reputatie 7
Badge +30

Dankjewel! Zou je ook nog je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Dan kan ik je gegevens er ook bij pakken. Het lijkt me goed dat ik dit uit laat zoeken door de technische collega's.